Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

    Korting op 420shop




    Zo, deze zijn klaar om in te zaaien.
    Ik heb ze als volgt op een bordje met nat keuken papier gelegd met een pincet die ik reinigde met dettol.





    Dan heb ik 3 grote potten (mischien te grote potten?) gezocht en die grondig gereinigd met dettol en goed na gespoeld met kraantjes water.

    Dan heb ik de potten gevuld met 1/2 tuinturf en 1/2 DCM potgrond Zaaien & Stekken en al goed bevochtigd.







    Dan een putje van 0,5 tot max 0,8 mm gemaakt en de ontkiemde zaadjes er in gestopt met een pincet en bedekt met aarde.
    DSC07010.jpgDSC07012.jpgDSC07015.jpgDSC07018.jpgDSC07020.jpgDSC07021.jpgDSC07022.jpgDSC07023.jpgDSC07024.jpg




    En dan heb ik ze nog eens goed bevochtigd.
    DSC07026.jpgDSC07029.jpg

    ik zal ze enige tijd binnen achter glas zetten waar veel licht en zon bij kan,en goed bevochtigen.
    En dan nadien 12u buiten in de zon en 12u in de donkere.



    Voila al een eerste set up met foto's en de rest zal wel volgen


    Tips altijd welkom .......

    Grtz VertrouwNiemand
    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

    #2
    Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

    Ze moeten niet persee binne staan hoor je kan ze gewoon buiten laten staan en als je ze in de bloei wil zetten moet je ze verduisteren op 12/12
    mooie setup

    ik zet men stoeltje hier neer ben benieuwd naar het soortje.

    grtz dieseltj

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

      je aarde ziet er redelijk nat uit.
      ik zou de eerste 2 dagen niets geven.
      en als je water toevoegd doe dit dan niet tegen de stam maar er rond.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

        @ Dieseltj ---- Bedankt voor je intresse en informatie

        Super kerel !

        Peace & Love

        Grtz V.N.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        @ T.H.C. McGee Ik ben maar een beginneling 'kje e.
        Ik had mij laten wijs maken dat je een zaadje toch voldoende water mocht geven bij het inplanten ?
        Of ben ik mis?

        Grtz V.N.
        Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

          zie wel wat amazing zegt dat je ze even geen water geeft want ze staan nu echt wel wat nat op het moment maar das niet erg maar geef nu even paar dagen zeker niets en weeg dan zelf wat of hij lichter gaat wegen dan kan je wat bij geven maar zoals amazing zegt niet tegen de stam water geven steeds erond.

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

            @ T.H.C. McGee Ik ben maar een beginneling 'kje e.
            Ik had mij laten wijs maken dat je een zaadje toch voldoende water mocht geven bij het inplanten ?
            Of ben ik mis?

            Grtz V.N.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ah oke dat wist ik ook al maar ik heb het zekere voor onzekere genomen maar nu wacht ik af tot ze schieten en dan ja best rond de stam water geven.

            Maar super thnx voor de raad T.H.C ! meerdere tips altijd welkom

            Grtz V.N.
            Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

              Dag 4

              Er is dan toch al iets te beleven bij 1 van de 3 toekomstige planten

              DSC07033.jpgDSC07036.jpgDSC07039.jpg

              ???

              Tips en of ervaringen , laat het mij gerust weten a.u.b.


              Mvg V.N.
              Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                Hoi, Je grond ziet er zoals eerder gezegd veel te vochtig uit.
                Als je het nu gaat afdekken met plastic doe je meer kwaad dan goed volgens mij.
                Volgens mij met rust laten en de bovenlaag van de grond een beetje op laten drogen in de zon is het beste wat je op dit moment kunt doen...(of verpotten)
                succes met je grow

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                  leuk al 1 boven nog 2 tegaan! succes!!





                  en ja plastiek er beter af laten hoor laat ze maar wat doen tot ze wat droger zijn . zeker moet je een droge bovenste laag zien en dan nog zijn ze meestal vrij nat onderin.
                  dat water geven is iets waar je op zal moeten oefenen!
                  ik heb er ook de eerste keer problemen mee gehad door toch teveel te geven.

                  komt goed je bent nog maar in de begin fase he

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                    Hoi , Wietzaadje & dieseltj .
                    Ik heb de folie verwijderd en dat ene is al 1cm hoog geworden op enkele uren
                    Maar uiteraard de grond is nu nog vochtiger , heb ze even in de zon staan.

                    DSC07045.jpg


                    + mijn voedings pakket is ook toegekomen

                    DSC07049.jpg


                    Mijn Dank @Wietzaadje & @Dieseltj Voor jullie super medewerking (kwa informatie) LOLS:

                    Respect boy's !!!

                    Grtz V.N.
                    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                      goede voeding!
                      wel opletten dat je zeniet teveel voeding geeft he
                      je kan voedingsschemas opzoeken op het internet , doe dit wel dat je u verhoudingen zeker weet..

                      ziet er goed uit , het zonnetje doet zijn best

                      grtz diesltj

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                        Gegroet , Mr Diesel .

                        ik heb er nog niet zo veel verstand van , maar ik bekijk het als een top sporter,De juiste koolhydraten ,de juiste hoeveelheid en de juiste tijdstippen , das ook voeding geven maar dan aan een mens dus , dat gaat zeker lukken hoor er zijn 2x dezelfde schama's bij + voor nederlands talige kun je op de site van plagron en het daar ff downloaden of afdrukken.Dus mijn gevoel voor het te leren zit toch goed om een super ontspannende hobby te hebben met daarbij wat leer en opzoek werk.Eigelijk mijn carisma aan het bij kweken haha 2 x kweken dus boehaha ik voel me weer super.

                        Zeker bedankt voor jou tijd en talrijke informatie.
                        Respect b.r.t.h.a.

                        Grtz V.N.
                        Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                          Nog geen voeding geven nu heh...over een week of 3-4 eens rustig beginnen is vroeg genoeg, er zit genoeg in de aarde voor komende tijd.
                          Plastic over zwarte potten in deze zon is niet slim, dat wordt echt rete-warm daarbinnen, en zaden gaan dood als het 60-70 graden wordt.

                          Als je gaat verduisteren zul je de planten elke dag rond dezelfde tijd binnen/buiten moeten zetten.
                          Vooral diezelfde tijd is best belangrijk om ze goed in bloei te houden in het begin. Je hebt ongeveer 15 minuten speling.

                          Je kunt ze ook gewoon buiten laten staan en er verder niks aan doen dan wat water geven, af en toe een beetje voeding er bij, en elke dag wat beestjes wegjagen en lekker onderuit zitten in een luie stoel met een rokertje en een biertje erbij. Met dit weer onder een parasol misschien.
                          Dan gaan ze eind augustus vanzelf in bloei. Eind oktober // begin november kun je dan oogsten.

                          Het zal een dezer dagen wel gaan onweren/regenen.
                          Als je dan de potten even onder een afdakje/luifel/partytent/tafel kunt zetten zou dat mooi zijn.
                          Als ze nog zo klein zijn wordt de grond gauw te nat, en om de wortelgroei te stimuleren hou je liefst de grond wat aan de droge kant.

                          Succes!
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                            Hallo , QnQ

                            Super bedankt voor jou tijd en intresse nee hoor ze krijgen nog zeker geen voeding , en ik zet nu lekker buiten en houd rekening met de weersomstandigheden als ze wat geschoten zijn en tijd voor te bloeien dan wou ik ze 12u buiten zetten en 12u in de donker binnen voor een 8 a 9 weken .
                            A.M.S. is een kruisng tussen een Swiss Sativa en een Swiss indica en die zouden 12/12 nodig hebben om de beste bloei te garanderen heb ik mij laten vertellen ?
                            Ik heb eigelijk nog een vraag voor als het tijd is voor te verpotten , welke potten neem ik dan best van liter inhoud , 40 of 50 liter ? Nogmaals bedankt voor jou informatie , tips of info altijd welkom


                            Grtz V.N.
                            Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste wietkweek 3 Zaadjes A.M.S.

                              Ik denk dat de potten waar ze nu inzitten goed zijn .

                              dus je zou ze niet meer moeten verpotten volgens mij.. ik doe het ook onmiddellijk altijd in een 11liter pot..

                              grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X