Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Mijn planten zijn inmiddels 14 weken:

    2015-08-07 14.30.41.jpg2015-08-07 13.57.59.jpg2015-08-07 14.30.31.jpg

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-Seeds/page6

    En het is dus binnenkort tijd om te gaan oogsten

    Ik zat te denken aan watercuren maar ik vraag mij af wat ik dan nog over houd?

    De vuistregel bij normaal drogen is gemiddeld delen door 5 dus van 1 kilo nat houd je dan dus gemiddeld 200 gram droog over.

    Maar wat is de vuistregel bij watercuren daarover ik lees wel dat het minder is maar hoeveel minder op bijv. 1 kilo natte wiet?

    delen door 6 of 7... weet iemand dit?

    Deel je ervaringen

    #2
    Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

    Om wat voor reden zou je gaan water curen je wiet word er echt niet lekkerder op
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

      Ik las her en der van wel...

      Ook heb ik de 3e nog gevoed wat ik achteraf beter niet had kunnen doen want de de voeding trekt er pas na 2 weken uit [emoji51]

      Ook word de wiet minder scherp tijdens het roken vandaar [emoji111]


      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

        Oorspronkelijk geplaatst door autoflower187 View Post
        Ik las her en der van wel...
        Ook word de wiet minder scherp tijdens het roken vandaar [emoji111]
        Als je op een deftige manier droogt dan heb je ook geen scherpe weed.. Voor die ene zou het wel beter zijn aangezien er nog teveel 'chemische? voeding in zit, is het organische dan kan het ook geen kwaad, maar voor de rest zie ik er ook het nut niet van in..
        De weed word wel veel zachter, maar idd zoals belladonna zegt, doe je de smaak ook teniet en das persoonlijk heel spijtig
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #5
          Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

          Bedankt voor jullie feedback [emoji106]

          Deftige manier, wat is dat ?

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

            Langzaam drogen dan zetten de suiker van de plant nog om
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

              Oh dus op lagere omgevings temperatuur, zodat het langer duurt [emoji6]

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                Ik zat te denken aan watercuren maar ik vraag mij af wat ik dan nog over houd?

                De vuistregel bij normaal drogen is gemiddeld delen door 5 dus van 1 kilo nat houd je dan dus gemiddeld 200 gram droog over.

                Maar wat is de vuistregel bij watercuren daarover ik lees wel dat het minder is maar hoeveel minder op bijv. 1 kilo natte wiet?

                delen door 6 of 7... weet iemand dit?

                Deel je ervaringen
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/20048-Montys-Wintertuintje?p=245136#post245136

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...234#post247234
                Last edited by FlintStoned; 8 August 2015, 08:47.

                Comment


                  #9
                  Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                  Hallo Flintstoned,

                  Bedankt voor je informatieve post.

                  Je beschrijft het allemaal erg duidelijk. Daar houd ik van [emoji106]

                  Het is een interessant proces.

                  Kort samengevat:

                  Door het water weken/breken de cellen open zodat de stoffen die niets bijdragen aan je wiet in het water achterblijven.

                  Dit water moet je 1x per dag vervangen zodat het proces geen problemen oploopt.

                  En ik neem aan dat wanneer je met een cafetiere werkt, je dit moet weken in het donker omdat licht thc afbreekt.

                  En je houd op een kilo 100/150 gram over.

                  Terwijl je bij normaal drogen dan gemiddeld 200 gram over houd.

                  Dus het scheelt niet heel veel maar je hebt een schoner/gezonder eindproduct.

                  Ik neem aan dat de cafetiere nieuw moet zijn omdat er anders nog koffiedik in de filter kan gaan zitten ?

                  Prettige zaterdag allemaal [emoji56]

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                    Die cafetiere is geniaal. Ik gebruik al jaren zo'n ding voor koffie. Hoeft niet nieuw te zijn lijkt me. Die dingen was je na ieder gebruik af. Ik heb zelf een dure maar xenos heeft ze ook wel onder een tientje.
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      #11
                      Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                      Kort samengevat:

                      Door het water weken/breken de cellen open zodat de stoffen die niets bijdragen aan je wiet in het water achterblijven.
                      Ja: je raakt een boel stoffen kwijt die niet meedoen aan het psychoactieve effect. Deze verbrand je dus niet mee en je inhaleert dan dus ook niet de verbrandingsproducten van deze stoffen.

                      Dit water moet je 1x per dag vervangen zodat het proces geen problemen oploopt.
                      Ja: Minimaal 1 x per dag en je watercured 7 dagen lang. Bij osmose gaat water via een water doorlaatbaar membraan (de celwand) van een lage zoutconcentratie (het water in de cafetiere) naar de hoge zoutconcentratie (het celvocht). Ververs je het water nog vaker dan 1 x per dag dan zorg je er dus voor dat de zoutconcentratie in het cafetrierewater laag blijft waardoor de osmotische werking op gang blijft en er dus veel cellen kunnen kapot springen. Ververs je te weinig dan stopt de osmose omdat er steeds meer stoffen waaronder ook zouten in het cafetierewater komen. Als de concentratie in de cellen gelijk is aan het water dan is er geen osmotische druk meer. In theorie zou je dus elf het beste kunnen werken met gedestileerd water maar dat is niet perse noodzakelijk.

                      En ik neem aan dat wanneer je met een cafetiere werkt, je dit moet weken in het donker omdat licht thc afbreekt.
                      Ja: gewoon donker wegzetten.

                      En je houd op een kilo 100/150 gram over. Terwijl je bij normaal drogen dan gemiddeld 200 gram over houd.
                      Ja: zo ongeveer kan ook iets minder of meer zijn al naar gelang de hoeveelheid droge stof in de plant aanwezig was ten opzichte van het water. Met andere woorden; Planten die voldoende lichtdruk hebben genoten zullen minder gestrekte cellen hebben en dus meer droge stof, daar houd je dus iets meer cellulose aan over maar uiteindelijk gaat het om de hars en dat is ook het gros van het gewicht, droge cellulose weegt bijna niks.


                      Dus het scheelt niet heel veel maar je hebt een schoner/gezonder eindproduct.
                      Ja: je mist nauwelijks hars en daar gaat het uiteindelijk om. Dat ik een boel bladgroen mis vind ik niet erg ghehe.

                      Ik neem aan dat de cafetiere nieuw moet zijn omdat er anders nog koffiedik in de filter kan gaan zitten ?
                      Bij een blokker heb je ze idd al voor onder de tien euro dus ja ik zou wel een nieuwe nemen.
                      .



                      Grtz Flint.

                      Comment


                        #12
                        Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                        Bedankt voor je toelichting [emoji106]

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                          Heb het inderdaad ook al een aantal x gedaan, ivm beginnende toprot. Rot weggesneden en minstens 5 dagen elke dag water ververst. Daarna geforceerd gedroogd in een hete lucht oven op 40 graden, uurtje of 5-6.

                          De wiet zelf is licht van smaak, en werd er meer high van dan stoned... Maar mischien is dat wel omdat ik iets eerder moest oogsten [emoji14].

                          ...dat was mijn ervaring zo een beetje.

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                          Friends call me Johan

                          Comment


                            #14
                            Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                            Bedankt voor jou er ervaring [emoji111]

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: WaterCuren wat hou je over? (deel je ervaringen)

                              Hallo Allemaal,

                              Ik ben nu aan het watercuren ik had namelijk zowel spint als bladluis dus ik heb maar besloten om toch te gaan curen.

                              2015-08-20 15.10.44.jpg

                              Ik heb alle 5 de planten in een bad gestopt van 10cm water en er een ovenrooster er boven op gelegd met daar 5 flessen water daar weer boven op.

                              Ik heb net na 2 uurtjes al ff de eerste verversing gedaan ivm ongedierte, maar zal dit in vervolg 1x per dag doen en dat dan 7 dagen lang.

                              Ik houd jullie op de hoogte

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Ik had de planten al 3 dagen te drogen gehangen en toen ik vandaag keek zat het vol beestjes:

                              2015-08-20 14.47.07.jpg

                              Ik denk er trouwens over om in de ochtend en avond te gaan verversen beter te vaak dan te weinig

                              Comment

                              Bezig...
                              X