Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner - zelf kweekkast maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner - zelf kweekkast maken

    Korting op 420shop
    Hallo ik post voor de erste x en ben ook nieuw op het forum dus let niet op mijn schrijfstijl, ben niet goed in deze dingen.
    ga voor de eerste keer kweken en ben van plan om een deel van mijn kast om te bouwen tot kleine kweekkast voor 2 planten
    Ik zou graag wat extra informatie krijgen over het bekomen van een goed klimaat voor deze planten, voor een zo'n laag mogelijk budget
    Ik ben plan van plan om te kweken met tl lampen. Heb deze nog niet besteld.
    Ik zal binnenkort wat fotos uploaden van de kast.
    Alle tips zijn welkom!


    Met vriendelijke groeten

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    En mijn excuses voor de misschien domme/lastige vraag, heb al veel opgezocht
    Maar zou toch liever met enkele mensen communiseren, voor en nadelen afwegen, vragen stellen.
    Hopelijk kunnen jullie me wat helpen!

    Mvg

    #2
    Re: Beginner - zelf kweekkast maken

    Wat zijn de afmetingen van je kast waar je in gaat kweken?

    Welke (tl) lampen wil je gaan gebruiken?

    Hoe wil de lucht gaan circuleren? Buisventilator, of PC-Fans
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Beginner - zelf kweekkast maken

      40.000 topics tot je beschikking op de micro-afdeling.
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Beginner - zelf kweekkast maken

          misschien dit als lamp?
          https://www.growshoponline.nu/verlic...t-2x55w-2700k/

          verder zie ik aluminium folie? Weet niet of dat het licht goed reflecteert, denk dat het te diffuus is. Bij bovenstaande link hebben ze ook wel de juiste witte folie.
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

          Comment


            #6
            Re: Beginner - zelf kweekkast maken

            Ja inderdaad die lampen worden het 2 x55 watt, is dit voldoende ?

            Best witte folie pakken ipv zilverfolie ?

            Nog een vraagje over de geur, ga je de geur hard merken ? Het zijn altyd maar 2planten
            En ik blow hier +- 2gram per dag, bure n klagen niet dus zal dan ook wel niet erger zijn ? Met 2bloeiende planten

            Mvg

            Comment


              #7
              Re: Beginner - zelf kweekkast maken

              De geur zal ongetwijfeld meer dan heel erg aanwezig zijn, ik vind een filter een must, een kleintje heb je al goedkoop!

              LINK
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #8
                Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                Je kan ook 2 armaturen van 2 x 55 watt nemen, afmetingen van je kast zijn daar groot genoeg voor. Hoe meer licht hoe beter.

                Filter is idd een must, als de planten gaan bloeien gaan ze sterk ruiken.

                Je bent dan ook nog een timer relais nodig om je lampen in/uit te schakelen op het juiste tijdstip. En een toerental regelaar voor je ventilator is ook wel handig. Dan blaast hij niet de hele tijd volluit.
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                  Hey allemaal,, was ff out maar heb nu al wat veranderingen gedaan aan de kast

                  Ik heb er nu 2tl lampe inhange met de juiste kleurcode voor de groei
                  3kleine spaarlampen (zal misschien niet veel doen maar het is een begin)
                  Een ventilator en een luchtbevochitger
                  De lampen zij met een timer en staan 18-6
                  De luchtbevochtiger zet ik maar +-3u per dag aan.
                  Verder staat er nu sinds 21/9 een white diesel autoflower in .
                  Plagron light mix en voeding van plagron voor groei en bloei.
                  Ben nog van plan om de folie te veranderen, in witte folie en iets tegen de geur.

                  Kan iemand me nog wat tips geven
                  Alvast vriendelijk bedankt
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Beginner - zelf kweekkast maken

                    Die spaarlampen doen niets voor je plantje nu. Daarvoor hangen ze veel te hoog. 5 cm van je plantje proberen te plaatsen. Nu kost het stroom en je hebt er niets aan.

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                      als de petten nu binnenkomen krijg je dezelfde straf,als een ander die wat geld in een complete kweektent heeft gestoken,heel onzinnig dit.kweek goed of kweek niet.
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                        Maar moest ik de spaarlampen dichter hangen is dit wel ok?
                        Ga nog 2tl lampen erby hangen en witte folie plaatsen.

                        +joremkrank, wat zijn dan juist de straffen als ik het bij 1of 2 planten hou ?
                        Woon in belgie e

                        Mvg

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        + dat is het juist heb er nu maximum 30euro insteken wat maakt het my uit moest ik het moeten afbreken op weet ik wat. Nu kost het me niets
                        Smoke gewoon graag en wou een probere te kweken wat is daar mis mee

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                          of je er nu tl boven hangt of 600 of 1000 wat maakt niet uitgaat om je planten en die mag je niet binnen kweken,huisuitzetting zou zelfs kunnen,verplicht afkicken van softdrugs, urine testen je kan het zo gek niet bedenken,zelfs celstraf als je de boete niet betaald.en spaarlampen en tl er zo dicht mogelijk op 3 cm is mooi maar niet echt handig in de groei want ze kunnen hard gaan.
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                            Wow ik had me laten wijsmaken dat 1 plantje wel mocht. Dat dit legaal was.
                            Dan ga ik toch eerst eens zien wat het resultaat is met deze kast en ga ik niet veel wijzigingen meer doen,
                            Heb wel heel goede bure en sta hier ook niet bekend als crimi ofzo
                            Hopelijk merke ze het niet en kan ik gewoon blijven kweken. Het inresseert me echt wel en het is ook gewoon veel te duur geworden
                            Hier op straat 20euro voor juist op de kop 2 gram.
                            Zoek ok niet een heel plantage of superopbrengst, als ik van 2plantjes in totaal +-10 gram kan hale ben ik al blij

                            Mvg

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginner - zelf kweekkast maken

                              Gewoon je mond dichthouden tegen iedereen, maar dan ook echt tegen iedereen!! Ook je beste vrienden.....zorgen dat je niets ruikt of ziet van je kweek. Dan is er niets aan de hand.
                              En ga in godsnaam alle microkweekverslagen lezen. Dan zie je telkens dezelfde items voorbij komen en leer je vanzelf hoe je het moet doen. En geloof me, in het begin maak je dezelfde fouten die wij ook in het begin maakte. Maar, Geen zorgen, de aanhouder wint...update regelmatig je kweekverslag hier op het forum en neem de tips die je krijgt ter harte. Dan kun je straks best iets roken uit je eigen kweek.
                              Succes, Ron

                              Comment

                              Bezig...
                              X