Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes hangen slap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantjes hangen slap

    Korting op 420shop
    Hoi, ik kweek nu voor de 3e keer buitenplanten, en dat ging altijd goed. Maar nu hangen mijn plantjes al een paar dagen erg slap, de ene ging slap hangen na een hevige regenbui en de ander hing 2 dagen later ook slap en ik weet niet wat ik moet doen om ze weer goed te krijgen, kan iemand mij helpen?20150824_184125.jpg20150824_184216.jpg
    Last edited by bramlmr; 25 August 2015, 21:02.

    #2
    Re: plantjes hangen slap

    teveel water...

    Comment


      #3
      Re: plantjes hangen slap

      en kan ik daar nog iets aan doen? gewoon afwachten? weggooien?

      Comment


        #4
        Re: plantjes hangen slap

        Idd te veel water. Je zou de plant voorzichtig kunnen om potten. Wat nieuwe grond er bij en dan is het maar afwachten of dit wel goed komt want ze heeft het zwaar!...

        Comment


          #5
          Re: plantjes hangen slap

          Denk dat de meeste bladeren daar wel van gaan afsterven. Jammer. Kunt ge niks tegen doen. Overpotten helpt niet als de wortels gewoon in de natte grond blijven staan. Laten uitdrogen en zien dat er ni nog meer regen aan kan.

          Comment


            #6
            Re: plantjes hangen slap

            Zitten er gaten (drainage) gaten in de pot? Mijn motto is, weggooien kan altijd nog. Probeer ze, ze zoveel mogelijk droog te houden, met regen naar een beschutte plaats en bij zonneschijn in de volle zon. Ik hoop dat ze het redden. Dus bij de volgende kweek, potten met gaten! Ik vind sneu voor je, maar probeer het te redden. Als je het lukt, weer een ervaring rijker. Dus ga er voor, en hou ons op de hoogte, wij leren van de fouten van een ander.
            Groetjes,
            Goldleaf
            Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

            Comment


              #7
              Re: plantjes hangen slap

              dank jullie wel!
              ja er zitten gaten in de potten alleen het zijn maar een paar kleine gaatjes, zou ik anders een paar gaten in moeten maken en de potten op een doek zetten zodat het vocht er een beetje uitkan? of zou ik ze kunnen overpotten met wat droge aarde? of heeft iemand verder nog tips of ervaring hiermee gehad?

              Comment


                #8
                Re: plantjes hangen slap

                Ik denk zelf dat de schade hier al vrijwel onherstelbaar is, de wortels zullen wel helemaal naar de kl..... zijn!
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: plantjes hangen slap

                    Wat een treurige foto hoop voor je dat het nog goedkomt
                    je kan het bovenstaande nog proberen uit QnQ post , maar geef je niet veel kans meer

                    Comment


                      #11
                      Re: plantjes hangen slap

                      Wat QnQ zegt kun je idd nog proberen.

                      Comment


                        #12
                        Re: plantjes hangen slap

                        Hoe gaat het met je plantjes?
                        Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

                        Comment


                          #13
                          Re: plantjes hangen slap

                          vertel eens hoe het afloopt ben zo benieuwd zit elke da op een update te wachten.

                          Comment


                            #14
                            Re: plantjes hangen slap

                            20150910_183000.jpg20150910_182952.jpg
                            Ik weet niet of de fotos te zien zijn omdat ik ze via mijn telefoon heb geupload maar zo staan ze er dus bij.
                            Misschien dat de eerste nog iets gaat doen maar de 2e is het mee afgelopen, het is jammer want ze gingen net voordat ze zo waren de bloei in.
                            Maar denkt iemand dat ik hier nog wat mee kan of gewoon weg doen.
                            Sorry voor de late reactie.

                            Comment


                              #15
                              Re: plantjes hangen slap

                              Vraag me nu af waarom je niks heb gedaan met de TIPS die we geven Onder andere over aarde in je pot doen?
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X