Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste plant - Specifiek gerichte tips over Autoflower seeds?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: De eerste plant - Specifiek gerichte tips over Autoflower seeds?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen ,

    Heb al een tijdje rond gekeken (VEEL) hier op 't forum, maar nu toch maar geregistreerd..
    Heb een hoop door gelezen over het planten, kweken, groeien, oogsten.. absoluut alles!

    Maar toch om 100% zeker te zijn heb ik een paar specifieke vraagjes over autoflower seeds.

    Ik heb absoluut 0 ervaring met het zelf groeien, maar hier thuis word medicinaal gerookt: de hoeveelheid medicinale weed is dusdanig te weinig,
    en de coffeeshop zal onbetaalbaar worden. Daarom heb ik gekeken en gelezen over het zelf groeien... nu is het tot mijn aandacht gekomen dat je "Auto Flower" seeds heb,
    nu heb ik hier wat over gelezen en het lijkt me erg makkelijk om deze te gebruiken voor de eerste keer.


    Nu is het absoluut niet mijn bedoeling om "zo veel mogelijk" van een plantje te halen, of hoe/wat dan ook, alle beetjes helpen en met het minste zullen wij
    al blij zijn.

    Nu heb ik ook uiteraard verder gezocht over de beste mogelijkheden (Growing kits, groei tenten en dergelijke), maar dit is gelijk al vrij prijzig, en lijkt me voor de wat professionele jongens (?)
    Wat zal ik in principe nodig hebben om thuis, binnen huis "Auto Flower" seeds te laten groeien, bloeien ?

    Waar moet ik rekening mee houden met het gebruik van deze zaden ten opzichte van normale zaden ?
    (Uiteraard snap ik dat dit erg zal verschillen per plant: het gaat hier om Auto Anesthesia")


    Het spijt me voor de erg, erg veel informatie die ik hier vraag, ik wil wel eerlijk hier bij vermelden dat ik de
    x aantal sub-forums al doorgelezen heb (Groeien voor beginners, meerdere tutorials, journals en dergelijke) maar dat het mij niet geheel duidelijk is geworden.


    Bij voorbaat dank, en ik hoor enorm graag terug.

    Bedankt !

    #2
    Re: De eerste plant - Specifiek gerichte tips over Autoflower seeds?

    Als je binnenshuis de natuur wilt nabootsen heb je inderdaad wat dingen nodig, zoals een goeie lamp.
    Bij die lamp komt een kweekhok, of tent, want je wil niet dat de hele buurt dat gele licht ziet. Iedere agent herkent die gele gloed, en misschien nog wel erger, elke wannabee crimineel herkent dat ook.
    Een autoflower heeft het liefst toch zo'n 18 uur per 24 licht nodig van begin tot eind, dus dat is nogal wat.
    In zo'n tent wordt het warm door die lamp, dus die warmte wil je afvoeren, het mag zeker niet warmer worden dan 30 kleinnulletje C.
    Die lucht die je eruit zuigt ruikt naar wietplant, da's kut, dus die wietlucht moet je filteren met een koolstoffilter zodat niet je hele huis ernaar ruikt.
    Voila, zo kom je dus aan al die "professionele" apparatuur.

    Autoflowers zijn niet makkelijker. Dat is een sprookje.
    Ze hebben langer licht nodig, kosten dus meer om te kweken en het resultaat(oogst) is minder.

    Lees vooral kweekverslagen die af zijn.
    Dan zie je wat men doet en gebruikt, en wat het resultaat is.

    Als het je allemaal niet duidelijk wordt, probeer eens een tomatenplant binnen te kweken en kijk of je er 10 flinke tomaten van kunt halen zonder goeie "apparatuur".
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: De eerste plant - Specifiek gerichte tips over Autoflower seeds?

      Ja ik ben het eens met QnQ.

      Je kan binnen niet kweken zonder ''proffesionele'' apparatuur.
      Het is gewoon noodzakelijk. Maar hoeveel wiet heb je nodig per week?
      Dan kun je kijken hoe groot je kweekje gaat worden.

      Ik zou misschien juist geen autoflowers halen omdat elk klein foutje dat je maakt wat stress oplevert en autoflowers leven maar 9-11 weken dus dat betekent minder oogst.
      -De Perfecte Guerilla Kweek
      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

      Comment


        #4
        Re: De eerste plant - Specifiek gerichte tips over Autoflower seeds?

        Een start maken is prijzig, echter zou ik niet gaan besparen op de spullen die je nodig hebt.
        Als je begint is vaak 0.5 haalbaar. Dat houd in: watt/gram -> 600watt zou 300 gram geven als voorbeeld.
        Daarbij neem je met elke kweek een risico, als je dat risico 1x per jaar hebt dat beter dan elke 3/4 maanden.

        Aangezien je medicinaal rookt, is een CBD soort niets ? Deze zijn steeds populairder aan worden met een steeds groter assortiment aan smaken en soortjes.

        Comment

        Bezig...
        X