Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent met led te koud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent met led te koud

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb een kweek tent van 1200x1200 hoog 1800

    Wat zit er in
    - afzuiger met thermostaat
    - 600 watt led lamp
    - mobile airco(verwarm baar)
    - 1 clip ventilator
    - brand blusser


    Nu houd ik hem wel op 25 graden in de tent met de airco die elke keer aan slaat maar ik zat te denken om hem gewoon te verwarmen met een kachel en thermostaat en een ontvochtiger dat maakt minder lawaai maar hoe moet ik de verwarming met thermostaat aan sluiten of zeggen jullie dat het zo goed gaat

    Mvg holl3nd1


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #2
    Re: Kweektent met led te koud

    als het warm word gaat het toch goed zo?denk dat ik ook maar aan de led ga in de winter
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Kweektent met led te koud

      Vind je het zelf niet een beetje over de top ?
      Met led gaan kweken omdat dat (zogenaamd) zuiniger is, of veiliger, of minder warm, en er dan een paarduizend Watt airco bij in zetten

      Waarom hang je er dan niet gewoon een 600W HPS in ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Kweektent met led te koud

        Houd je het met een 600 wat hps wel warm dan ?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Kweektent met led te koud

          Dan wordt het zeker warm.

          Met de airco/verwarming aan is het 25 graden. Als je je airco/verwarming uit hebt, wat is dan de temperatuur in je tent?

          Kun je de ruimte waar je tent staat makkelijk verwarmen, bv door cv verwarming?
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Kweektent met led te koud

              Als ik de airco uit heb staan heb ik 15 tot 16 graden en de ruimte is lastig te verwaren ja met een electrische verwarming


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Kweektent met led te koud

                Peter hoe houd je de luchtvochtigheid op peil ? Als ik vragen mag want bij mij zit ie op de 60 in de bloei dan zou die tussen de 40 en 50 moeten zitten toch ? Bedankt voor alle reacties


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Kweektent met led te koud

                  De eerste weken had ik een medisana luchtbevochtigers in de smalle ruimte achter mijn tentje staan
                  in de buurt van een van de aanzuigpunten!
                  Deze kun je 24 uur aan een stuk laten draaien, instellen in stappen van 5% van 40 tot 90% luchtvochtigheid!
                  Het is een beetje pielen en bijsturen elke keer omdat de luchtvochtigheid van buiten en de dag en nacht temperatuur
                  natuurlijk ook meespelen!
                  De luchtbevochtiger heeft er een maand op gestaan, langzaam afgebouwd en is eigenlijk perfect gelopen in mijn ogen!
                  Is mijn eerste kweek ooit, nog geen misvormd of geel blad gehad nu vandaag na 38 dagen boven de grond!
                  Wel zijn mijn planten een beetje gedrongen gebleven vanaf het begin maar dat wijdt ik aan de batmix
                  die ik niet gespoeld had, wel een mokgrote kuil met stekgrond in het midden!
                  Twee reden denk ik omdat mijn lamp van 420 watt vanaf het begin veel en veel te dicht op de planten hing en
                  wellicht ook een paar weken te vroeg de volle mep verlichting erop gezet!
                  Paar weken geleden had ik bij een paar plantjes aan sommige bladeren heel kleine wit/gele puntjes!
                  Navraag gedaan bij de fabrikant en die gaven een minimale afstand aan van 60cm terwijl ik
                  in het begin 15 en later 30/35 aanhield!
                  Sindsdien geen rare puntjes meer gezien!

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweektent met led te koud

                      Dat had ik ook begrepen, maar met een lamp met 120 leds van 5 watt, is dus
                      zegt men 600 watt straling dus toch een beetje veel van het goede!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweektent met led te koud

                        Met de 600 w HPS houdt je het wel warm als de tent aanstaat, echter wanneer de lamp uitgaat heb je wel nog verwarming nodig

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweektent met led te koud

                          En zo iets als dit:
                          http://www.greensell.nl/a-38422273/b...w/#description

                          Nog een thermostaat er bij en klaar, gebruikt minder energie als de airco die je nu hebt staan. Als je over gaat op HPS ligt je Led bak stof te happen. En wat Kill3r008 zegt, als de lamp uit staat heb je weer een probleem.
                          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweektent met led te koud

                            Helemaal top die ga ik bestellen mvg holl3nd1


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweektent met led te koud

                              Met dit verwarmingsstaafje kun je die tent echt niet warm krijgen. Ik gebruik hem ook en je hebt er alleen iets aan om een schoenendoos op te warmen. Meer niet.

                              Comment

                              Bezig...
                              X