Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem afzuiging/ warmte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: probleem afzuiging/ warmte

    Waar ik op doelde is, dat het momenteel buiten zelfs niet echt onder de 20graden gaat, dus het lijkt me wat extreem dat het bij u onder de 15/17 graden zou zakken met licht uit, het is tenslotte ook maar 6uurtjes he. In winter zou ik het best snappen maar denk dat het voor de huidige periode/seizoen onnodige kosten en stroom zijn.

    Tip
    Afhankelijk van u uren vrijaf (om u bv planten te verzorgen) is de zomer het best bij 18/6 als ge van pakweg 20u tot 14u draait of 18u tot 12. Zodat ge de koele periodes licht aan hebt, en warmste tijd van de dag uit. Zo heb je minder problemen om te koelen en heb je de dag hitte om u donkerperiode wat op temp te hebben. Nu is het telaat als ge dit niet deed maar mss onthouden voor volgende keer. Winter zelfde idee, snacht licht aan en overdag licht uit, overdag ligt u verwarming aan in huis en is het ook iets warmer in winter buiten dus minder bijwarmen. Snacht als het vriest zal u lamp ervoor zorgen dat ge minder moet bijstoken, want als ge slaapt ligt die verwarming vast uit of laag pitje. plus u afzuiging kan op zn laagste standje ivm lawaai, stroom.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ff extra zag net u laatste post.
    als ge bij 25-27 graden buiten zoals vandaag. u tentje op 27 kan houden op een lager verdiep, is dat al best mooi. Tenslotte zoooo veel dagen boven de pakweg 25graden kennen we hier niet. En 1dagje of paar uurtjes ff wat warm kunnen ze best hebben. De mijne heeft ook een 27 graden als licht zou branden met deze temperaturen buiten hoor. Zonder airco, of constant koele ruimte (u kelder) zal veel beter niet kunnen denk ik. Vandaar snachts aan, dan kan je koele lucht aanzuigen of u kamer ruimte wat verluchten via raam zodat m koelt.
    Lv, nja ge kweekt uit zaad he dus zolang ge ergens tussen de 40 tot 60℅ procent zit is het ok kan wel es hoger gaan zu, als lamp uit en warm vochtig weer bv. Hogere lv's tijdens groei zijn vooral als ge met stekken werkt. In bloei is wat laag proberen houden wel veiliger, maar meestal moeilijk haalbaar.
    Last edited by ergonaut; 17 July 2016, 16:48.
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      #17
      Re: probleem afzuiging/ warmte

      Thx voor de tips

      Ga nog mijn lichturen aanpassen en alles in de gaten houden ivm warmte

      Comment

      Bezig...
      X