Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

    Korting op 420shop
    Groene makkers,

    Ik heb gelezen dat er in de donkere periode nooit CO2 aangemaakt mag worden.

    Ik heb 3,5 week in de donkere periode lucht af- en aangevoerd, echter sinds 2 dagen daarmee gestopt.
    Nu heeft de tent dus 2 dagen in de donkere periode zonder aan- en afvoer van lucht doorgebracht.
    Nu viel me op dat de bovenste planten opeens veel meer zijn gaan hangen?
    Ik heb het gevoel dat ik nu iets fout doe.

    Ik lever de kweektent CO2 d.m.v. een afvoer met koolstoffilter, een aanvoerslang 125 cm met buisventilator en een aanvoerslang 125 cm zonder buisventilator.
    Daarbij heb ik tweetal zwenk ventilatoren draaien (eerste 3,5 week 24 uur, laatste 2 dagen alleen in de licht periode).

    Hopelijk kan iemand informeren of de aan- en afvoer van lucht in de donkere periode ook door moet gaan?

    Alvast bedankt voor uwe feedback

    #2
    Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

    Huh? Je levert co2 aan dmv een afvoer?

    Als dit je eerste kweek is zou ik mij toch eerst concentreren om die op een normale manier af te werken ipv te liggen knoeien met co2. Je zegt moet de aanvoer in de donkere periode ook door gaan? Juist wel, en tijdens de dag niet of je zuigt je co2 weg. Snap het dus ni echt. Wat denk je overigens te winnen met co2?

    Comment


      #3
      Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

      Beste Beowulf,

      Dank voor je reactie, dat waardeer ik zeer.
      Wellicht heb ik het niet zo goed uitgelegd:

      Ik voeg niet kunstmatig CO2 toe, echter ik heb gelezen dat CO2 ook aangemaakt wordt door luchtverplaatsing (bijv. zwenk ventilator).
      Daarbij heb ik gelezen dat er in de donkere periode geen CO2 aangemaakt mag worden.
      Toen ben ik ervan uit gegaan dat de luchtverplaatsing gestopt moet worden in de donkere periode.

      Ik zou het erg fijn vinden als jij kan aangeven wanneer je wel/niet lucht moet aan- en afvoeren, ik kan dit nergens fatsoenlijk vinden.

      Tevens heb ik direct foto's van de situatie gemaakt.

      Hopelijk kun je mij verder helpen, de planten hangen er nu namelijk erg slap bij IMG_3711.jpgIMG_3710.jpgIMG_3709.jpgIMG_3708.jpgIMG_3707.jpgIMG_3711.jpgIMG_3710.jpgIMG_3709.jpgIMG_3708.jpgIMG_3707.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Nog wat extra informatie:

      Ik gebruik Hypro Terra + Hypro Terra Ph-.
      De eerste 3 weken heb ik ook worstelstimulator van Hypro terra gebruikt.

      Ik geef om de dag water, ca. 0,5 tot 1 liter per plant.
      Ongeveer 1 van de 4 keer geef ik water zonder Hypro Terra, wel Ph- voor de juiste waarde.
      De EC heb ik mij nog niet mee bezig gehouden, de PH waarde wel.
      Ik geef telkens water rond de 5 PH waarde, echter als ik de grond meet is de PH altijd weer ronde de 7.

      De planten staan nu 4 weken.
      Sinds 3 dagen ben ik overgegaan op 12/12 licht, daarvoor 18/6 licht.

      Ik had destijds 5 planten geplaatst, slechts 2 planten zijn uitgekomen.

      Ik gebruik 2 slangen voor aanvoer lucht, waarvan 1 slang met buisventilator.
      Daarbij dan nog een koolstoffilter met afzuig.
      De tent trekt altijd vacuum, echter ik heb gelezen dat dit juist goed is voor de geurtjes.

      Hopelijk is dit genoeg informatie om het probleem te constateren, ik ben zelf namelijk radeloos en maak me nu voor het eest zorgen om de plantjes

      Alvast bedankt

      Comment


        #4
        Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

        Tuurlijk moet de aan en afvoer gewoon doorgaan. Of stop jij met adem halen als het donker wordt?
        Als ik ze zo zie liggen denk ik dat je hard bezig bent ze te vermoorden.
        Dus gauw alles naar normaal herstellen en hopen dat het goed komt.

        Succes

        Comment


          #5
          Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

          Nog een opmerking:
          Sinds dat ik de aan- en afvoer van lucht ben gestopt in de donkere periode, stijgt de luchtvochtigheid aanzienlijk.
          Donkere periode zonder lucht aan- en afvoer ligt de luchtvochtigheid rond de 70%.

          Licht periode met lamp aan incl. aan- en afvoer lucht daalt hij tot de 40%.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Thnx voor je feedback, ik zal de aan- en afvoer van lucht weer 24/7 aanzetten.
          Hopelijk staan ze er snel weer gezond bij

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Kan het wellicht nog helpen als ik de komende licht periode de flappen erbij open zet zodat er meer lucht in komt?

          Comment


            #6
            Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

            Als co2 wordt aangemaakt door luchtverplaatsing dan had de mensheid een groot probleem. Afzuig moet 24 op 24 aan staan. Kan je vast wel ergens vinden... Effectief niemand die dat gaat ontkennen.

            Je bent overgeschakeld naar 12/12 maar die achterste plant lijkt al in bloei te staan? Kan niet na drie dagen. Heb je toevallig geen autoflowers gekocht? Want dan mag het licht terug naar 18/6. Wat hangt er boven?

            Comment


              #7
              Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

              Ik heb inderdaad Sweet Mango Autoflowers gekocht, dus dan mag licht weer terug naar 18/6, en dan tot het einde 18/6?
              Voor de rest geen probleem dat tent nu vacuum trekt i.v.m. zuurstof tekort door het stopzetten van de af- en aanvoer lucht tijdens donkere periode afgelopen 2 dagen?

              Bedankt voor je feedback, waardeer ik.
              Ben zelf nog een amateur

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Heb een 600 watts Lucalox High Output Grow Light erboven hangen.

              Comment


                #8
                Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

                Mischien is het handig om wat kweekverslagen door te lezen, op grond hoef je namelijk niet eens afzuren, die heeft al de juiste ph waarde.

                Ze staan er inderdaad wel slap bij, volgens mij doe je teveel dingen die je niet hoeft te doen.

                Waarmee ik wil bedoelen dat ik een hoop dingen lees die ik in andere verslagen niet zie gedaan worden.

                Mijn beste tip die ik je kan geven is dat meer lezen veel duidelijk maakt. Veel mensen doen maar wat omdat ze denken dat weed kweken een bezigheid is voor pro's en het allemaal zo ingewikkeld is, echter niets is minder waar.

                Afzuiging doe je 24/7 aan by the way.

                P.S. Ik heb nog nooit ergens gelezen dat planten geen co2 mogen hebben tijdens de donkerperiode, waar haal je die bewering als ik vragen mag.
                Ben je ook belg?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

                  Sorry als ik iets te veel vragen stel, ben je echter erg dankvoor voor je waardevol advies.
                  Ik ben geen belg haha, wel een Limburger

                  Ik heb veel kweekverslagen doorgelezen.
                  Daarin heb ik ook iemand zien schrijven dat er nooit CO2 in de donkere periode aangemaakt mag worden, ook heb ik weer iemand zien schrijven dat er door de luchtverplaatsing van ventilatoren er CO2 aangemaakt wordt.
                  Toen ben ik gaan schakelen om de aan- en afvoer + ventilator in de tent de donkere periode.
                  In die kweekverslagen heb ik ook weer gelezen dat de PH waarde erg belangrijk is en deze continu in de gaten moet worden gehouden.

                  Uit jouw woorden kan ik dus begrijpen dat ik me niet met de PH waarde moet bezighouden?
                  Laatste vraagje: na 6 weken zou de voeding uit de ground op moeten zijn, wat adviseer jij?

                  Thnx voor je advies

                  Comment


                    #10
                    Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

                    Bij minerale voeding moet je wel de ph van je water checken. Bij bio voeding niet. Sowieso staan ze liever in lichtjes zure grond. PH van 5 voor je voedingswater is veel te laag. Ph van de grond is al goed, daarvoor is ze samengesteld. En dat is niet zo eenvoudig te meten want enkel de ph van een vloeistof kan je meten.

                    600 watt voor 2 autoflowers binnen, zonde. Evsa gekocht mss? Kan je ze dimmen? 250 watt voor 2 planten is meer dan voldoende. Zal je ook gemakkelijker de temperatuur onder controle kunnen houden.

                    Comment


                      #11
                      Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

                      Ik heb een complete kweektent gekocht incl. apparatuur, kan de lamp helaas niet dimmen.
                      Ben sowieso van plan om snel over te gaan op LED lamp i.v.m. brandveiligheid + stroomkosten, echter heb voorgenomen om eerst nog 2/3 kweekjes met deze lamp te draaien.

                      Je sprak echter erover dat ik het lichtschema weer naar 18/6 kan omzetten als het autoflowers zijn?
                      Ik was in de veronderstelling de eerste 3 weken 18/6, daarna 12/12.
                      Als jij kunt bevestigen dat ze tot het einde 18/6 kunnen draaien, dan bestel ik direct wat OG Kush zaadjes om 3 planten erbij te zetten.
                      3 van de 5 waren namelijk mislukt, dat is de reden waarom er maar 2 staan.

                      Thnx voor je advies

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Aan-en afvoer lucht ook in donkere periode?

                          Hoi
                          Het is een tent. Lichtdicht ok, maar luchtdicht?
                          Ik heb in donkerperiode zolang er geen bloei is ook geen afzuiging aan maar tent staat wel in een geventileerde ruimte (open raam). Dit doen er meerderen en heb nooit problemen gelezen of gehoord zo. Gaat er wel van uit dat u lv, temp en dergelijke ok zijn zonder afzuiging als lamp uit is he zoniet steek je die aan...
                          Mocht ge in een volledig afgesloten hok, met co2 enzo kweken is het een ander verhaal.
                          Naar mijn mening lijkt het eerder gwn het hangen in rust tijdens donkerperiode, of ff wat teveel aan water gehad.

                          Als ge die ogkush koopt denk dan ff na over auto, femi of regulier!! Enkel autos kunnen begin tot eind op 18/6 anderen moet ge wel uren aanpassen!
                          Succes
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment

                          Bezig...
                          X