Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet, wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hermafrodiet, wat te doen?

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
    Hase is eigenlijk helemaal geen strainname maar de achternaam van 2 zwitserse broers die uit de 4 windrichtingen van de aarde sativa landraces met elkaar kruisten. Wat daar uitkwam noemde ze naar hun eigen achternaam. Wat men dus foutief hase noemt zijn gewoon sativa's. Hoelang zoon sativa bloeit hangt dus af van de kruising. De snelste sativa's bloeien zoon 9 a 10 weken, de meeste een week of 12 tot 14 maar er zijn ook langbloeiers van over de 20 weken bloei.
    Is er ook iets bekend over de schimmel bestendigheid van sativa vs indica ?

Ik meen mij van dit forum te herinneren dat we hier buiten beter indica's konden nemen, en dat was omdat ze eerder uitgebloeid zijn ?

Ik snap er geen flikker van dat ik vorig jaar een haze plant geoogst heb, die oa een 90+ luchtvochtigheid overleeft heeft.
    Plant uit een stek zeer slecht behandeld o.a. te weinig aarde, te weinig voeding waardoor de plant ook klein bleef. ( Ik kreeg de plant pas in augustus of zo )
    Iets van 1meter 40 terwijl deze planten als je het goed doet meer als 2 meter hoog worden.

Of was dat nou juist de clou die kleinere toppen en de wind die er dan wel bij kan ?
    Lets not criticize but legalize

Comment

Bijna anderhalve meter is zelfs voor een gemartelde sativa echt niet eens armoede hoor....

Comment

Door de bloeiwijze van sativa'sje een meer langgerekte, open bloei, heb je minder last van natslaan (condensatie op de top) en hierdoor heb je dan idd minder snel toprot t.o.v de veel compactere bollere bloei van een indica.
        De kans dat Botrytis sporen gaan kiemen is het grootst als er natslag optreedt op bloem of blad. In het microclimaat rondom de top is dan de bloemtemperatuur kouder en onder het dauwpunt van de omliggende lucht en treed er dus condensatie op de bud op.

Bij een massieve indica bud, die maar langzaam opwarmt in de vroege ochtend heb je dus sneller natslag dan bij een sativa. Daarnaast droogt zoon massieve indicabud dan ook nog eens veel langzamer op dan de meer gerekte open sativa bud.
        Last edited by FlintStoned; 22 July 2016, 00:21.

Comment

Bezig...
        X