Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet, wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hermafrodiet, wat te doen?

Korting op 420shop
    Hallo iedereen.
    Ik heb voor het eerst wat plantjes buiten staan.
    Het zijn haze soorten, niet echt ideaal voor buiten heb ik begrepen.
    Het zijn er 5. 1 Mexican, de rest een andere haze.
    Ze groeien heel raar. Het lijkt erop dat het allemaal hermafrodieten zijn/worden. Ze groeien ook niet allemaal even snel.
    Sommige groet nog niks aan. De andere zijn begonnen met toppen, maar geven eveneens zaadjes.
    Mannetjes heb ik niet, dus dan zijn het hermafrodiet en toch?

Re: Hermafrodiet, wat te doen?

heb je eventueel wat foto's?

Comment

14688508130341310673638.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hmm ik had er meerdere geupload. Moment

14688513629951501405208.jpg
      14688513629951501405208.jpg1468851428858-18717560.jpg

Als het goed is zie je nu 4 foto's van 2 planten

Comment

Kunt ge enkel nog hasj ofzo van maken vrees ik. Of boter. Zit idd zaad in en dan stoppen ze met bloeien. Als het zaad afgerijpt is zal ze kapot gaan.

Geknoeid met lichturen? Komen die van binnen? In maart al begonnen? Normaal hebt ge nu nog geen bloei buiten, laat staan zaadjes.

Comment

Een herma maakt naast vrouwelijke bloemetjes ook mannelijke bloei met stuifmeeldraden maar geen zaden hoor. Zaden vind je in bestoven vrouwelijke bloemen.

Dus of ze is bestoven door stuifmeel van een man elders (of industiele hennep) of er staat idd een hema tussen die zich zelf en de buren bestuift maar dan moet je dus naast vrouwelijke bloei ook mannelijke bloei vinden.

Comment

Die zien er sowieso niet al te best uit.. Hoe krijg je een haze nu al in bloei?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Tja. Ik kwam iemand tegen net stukkies. Heb er maar een paar overgenomen.
              Mijn broer heeft ze ook. Die planten zijn niet zo groot maar gaan wel goed. Beginnen nu met bloeien.
              Sommige planten moeten nog beginnen met bloeien, zoals die eerste. Die komt miss nog goed?

Comment

Komisch,... Stressbloei?

Neem aan dat je stekken bedoelde. AF hase stekken? blijft raar gevalletje.

Comment

Ja stekken indd. Fijn, autofill...
                  Als ik het goed begrijp kan ik de planten waar toppen/zaadjes aan lijken te zitten weg gooien en de planten met alleen nog maar haartjes laten staan en kijken wat dat word of niet?

Deze planten heb ik sinds eind april. Eerste paar weken binnen aan laten sterken en toen naar buiten.
                  Snachts heb ik ze weer binnen gezet aangezien het erg afkoelen. Ik doe ook maar wat, mijn naam is niet voor niks amateurtje
                  Hopen dat ik er nog wel iets aan over houd

Comment

De bestoven planten kun je gewoon laten staan maar die planten zullen nu wel de meeste energie in die zaden gaan soppen en niet in aanmaak van nieuwe bloei. De zaden die daar van komen zijn waarschijnlijkonbruikbaar maar de hars die de plant maakt is gewoon rookbaar.

Ik zou wel eens heel goed kijken of je planten geen mannelijke bloei maken. Op je foto's zie ik enkel bestoven vrouwelijke bloei. Ergens stuift er dus iets.

Comment

Gewone vogelweed.
                      Lees verslagen van andere kwekers of maak een verslag over je eigen kweek
                      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Ik had inderdaad ook een plant die ook mannelijke bloei had. Eerst leken er toppen te komen, totdat ik de 'bananenkrop' zag waar stuifmeel uitkomt.
                        Die heb ik meteen weg gehaald.

De plant met de zaden is dus gewoon rookbaar? Stopt die niet met thc aanmaken?

Hoe lang zouden haze planten er eigenlijk over moeten doen?

Comment

Heb ik ook gehad, ik heb de zaadjes eruit gehaald en daar hebben en wij later nog een aantal oogsten van gehad. Ik heb er zelfs nog liggen in de koelkast, die zijn al een jaar of 10 oud, ga binnenkort eens kijken of ze nog willen kiemen, gewoon, omdat het kan !

De wiet kun je gewoon roken, als je pech hebt kom je nog een verdwaald zaadje tegen maar dat ruik en proef je meteen
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

De plant stopt met nieuwe bloei maken maar maakt gewoon hars en thc aan op het topblad en op de calyxen waar het zaad inzit. Als je het zaad verwijderd hebt kan je dat gewoon roken. Of je zeeft het af voor polm.

Hase is eigenlijk helemaal geen trainname maar de achternaam van 2 zwitserse broers die uit de 4 windrichtingen van de aarde sativa landraces met elkaar kruisten. Wat daar uitkwam noemde ze naar hun eigen achternaam. Wat men dus foutief hase noemt zijn gewoon sativa's. Hoelang zoon sativa bloeit hangt dus af van de kruising. De snelste sativa's bloeien zoon 9 a 10 weken, de meeste een week of 12 tot 14 maar er zijn ook langbloeiers van over de 20 weken bloei.

Je hebt dus idd een herma of meerdere ertussen staan die zich zelf en de rest hebben bestoven. Het zaad wat eruitkomt is onbruikbaar om mee verder te gaan omdat je de herma tendens dubbel doorvererft. Alle plantjes uit die zaden zullen dus nog eerder herma worden dan hun merma-ma.

Comment

Ow ik had begrepen dat TS er een mannelijke plant tussen had staan, dan kun je de zaadjes wel gebruiken. Als de bevruchting van een herma kwam dan zal er niet veel goed uitkomen inderdaad.
                              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bezig...
                              X