Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led kweektent kopen of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led kweektent kopen of niet

    Korting op 420shop
    Dag iedereen graag zou ik jullie mening hebben over led kweken. Ik heb http://www.greensell.nl/a-42983588/c...r/#description .op het oog maar er zijn niet veel kweekverslagen te vinden over led graag jullie mening.

    Ik lees wel over led dat de groei goed is alleen bloei minder is dat al veranderd in de jaren ? Waren verslagen van 2009 ongeveer.

    Keep your head up

    #2
    Re: Led kweektent kopen of niet

    Led word al jaren suc6 vol mee kweekt met name in USA als je kijkt op forums gebruikt daar 90% van de mensen led ipv HPS.

    Ik kweek zelf ook met led en bevalt me prima
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: Led kweektent kopen of niet

      Kijk dat is goed om te horen zou je me ook kunnen vertellen als dat setje goed is

      Keep your head up

      Comment


        #4
        Re: Led kweektent kopen of niet

        Niks mis mee.
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #5
          Re: Led kweektent kopen of niet

          Lekker doen..
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6
            Re: Led kweektent kopen of niet

            Ik zou dat niet doen. HPS is altijd goed, in led zit zoveel kwaliteitsverschil... Ze zeggen dat de lamp 450 watt is, maar het verbruik van de hele tent ligt op 300 watt? Dan haal je niet het maximum uit die leds.
            Je kan hps kweken onderling makkelijk vergelijken. Zit hier en daar nog wat verschil op, maar echt veel zal het niet zijn. De ene led kweek is de andere niet. Ja, er wordt ondertussen deftige rondes afgewerkt onder led. Maar niet onder die mars rommel.

            Comment


              #7
              Re: Led kweektent kopen of niet

              Bij leds is het vaak juist beter om ze op minder wattage te draaien
              Een 480 w die 300 verbruikt is volgens mij en zoveel snap ik er nog niet van. Eerder beter dan slechter

              Comment


                #8
                Re: Led kweektent kopen of niet

                Kanon snapt helaas niet dat er nogal een verschil zit tussen leds met hooguit 25% efficientie en leds met 50% efficientie. Voor de duidelijkheid, met 50% efficiente leds heb je twee keer zoveel licht voor je duur betaalde stroom. Hij denkt dat als er "led" staat dat dat voldoende is voor een eclatant succes.

                Die mars lampjes komen waarschijnlijk nog niet eens aan de 25% en dan is een HPS met 35% tot 40% al een beter alternatief. In plaats van die Mars kun je dan haast beter nog twee T-neon setjes kopen

                Die 480W Mars trekt bovendien volgens de specs elders op de site genoemd slechts 200W aan het stopcontact. Dat is bij lange na niet genoeg voor een behoorlijk oogst in zo'n relatief grote tent.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Led kweektent kopen of niet

                  Niet als je het in relatie tot de opp van de tent bekijkt. Je komt er niet met een 250 watt hps op die opp, dus die mars zal zeker niet voldoende zijn. Je zou toch altijd een 400 watter nemen voor zo'n tent?

                  Comment


                    #10
                    Re: Led kweektent kopen of niet

                    Ok thnx das duidelijk genoeg

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Smookie86; 18 July 2016, 18:26.

                      Comment


                        #12
                        Re: Led kweektent kopen of niet

                        Goedkope led van 400 watt, 100 euro. Dure led van 400 watt, 1500 euro. Goedkope HPS 400 watt, 70 euro. Dure HPS 400 watt evsa, 250 euro max? Verschil in led is groot, met HPS zit je altijd juist. Dat is voorlopig mijn conclusie. Als je zelf wil bouwen en er 500 euro wil in steken zal je wel een betere led lamp kunnen maken. Maar zo'n samengesteld tentje, dan ben je altijd beter af met hps.

                        Comment


                          #13
                          Re: Led kweektent kopen of niet

                          Zelf iets bouwen lijkt me wel iets alleen zou niet weten hoe en waar ik gaten zou moeten maken voor lucht invoer. Koolstoffilter zo hoog mogelijk. Hoe ik de gaten licht dicht krijg. Ik kan geen duidelijke bouwtekening vinden hoe ik zoiets het beste kan maken. En nog moet isoleren enz. Ben niet heel technisch maar kan wel het een en ander als weet waar alles moet.

                          Comment


                            #14
                            Re: Led kweektent kopen of niet

                            Ja, als je wat kant en klaars wil kopen dan kun je beter een tentje met HPS kopen. Die "goedkope" leds kan wel, maar dat is meer voor micro kweekjes. Reken op een oogst van 85g aan fluffy wiet. Prima te doen hoor als dat je doel is. Ik heb ook een tijd onder T-neon gekweekt voor nog kleinere oogstjes.

                            Goede leds zijn helaas nog vrij duur ja. Misschien geen 1500 euro, maar voor 400W ben je wel minstens 700 euro kwijt (plus verzendkosten neem ik aan) en dit is nog een goedkoop adres:
                            http://www.todogrowled.com/gb/led-gr...t-tgl-220.html

                            Ik heb zelf zoiets gebouwd en dan moet je rekenen op iets van 500 euro. Dan komt wel 1.4g/W vanaf als het een beetje goed loopt.

                            Zo'n tentje koop je voor "een paar tientjes" (stuk of 10 a 12). Daar valt niet tegenop te klussen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Led kweektent kopen of niet

                              Moesten wat meer wietefrassen in China wonen, ghehe.

                              Comment

                              Bezig...
                              X