Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led kweektent kopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Led kweektent kopen of niet

De Chinezen hebben "Cree mania" ook ontdekt Ze zetten in die standaard led behuizingen tegenwoordig ook Cree COBs in plaats van die paarse epistars.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wat voor iets had je gebouwd wietefras

Comment

Gewoon zijn topic lezen .

led zit zwaar de goede richting op. Toen led begon met die ufo 90 wat dingetjes was het niks
        mar als je kleurtjes kunt concentreren en de wat wietfras uitlegd de efficientie , dan is de tijd van hps voorbij.

Nu nog ff wachten tot normale prijzen.

In huisheb je immers ook geen gloeilamp meer hangen, of wel.

Toch heb ik zelf nog een hps je ,ghehehe gewoon omdat de led evolutie erg snel gaat. Je koopt vandaag en morgen is dat ouderwets

Comment

Ja precies. Mijn zelfbouw led armatuur is nu iets van anderhalf jaar oud denk ik en inmiddels zijn de leds van hetzelfde type al 12% efficienter en 25% goedkoper.

Voordeel is wel dat je ze nu dus wel in een redelijke termijn terug verdient. Ik was meer voor die leds gegaan omdat ik op mijn zolder de temperatuur gewoon niet binnen de perken te houden is en de extra kosten nam ik dan maar voor lief.

Ik zie ook mensen op Rollitup puzzlen met Citizen en Nichia leds. Die zijn stukken goedkoper. Heb je er wel iets meer nodig en de standaard drivers sluiten er nogal slecht op aan (Citizen gebruikt hogere voltages dan Cree), maar uiteindelijk kan dat flink in de kosten schelen

Dit is wat ik gebouwd had (zie ook links uit mijn handtekening). COB op een CPU koeler geschroeft met een led houder:
          20150531_Cree_CXB3070_DSC6809.jpg

En van de CPU koelers en aluminium profielen een frame in elkaar geschroefd.
          20150606_8xCree CXB3070 AB_DSC6826.jpg

Stroomdraadjes van de driver naar de leds erin steken, leds doorlussen en gaan met de banaan.

Lastigste was nog om die klote fan kabeltjes aangesloten te krijgen

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dankzij hobby ledkwekerd met de mogelijkheden, ballen en kennis komen we verder, ben zelf ook wel overtuigd van wietefras zijn topics en kweekverslagen , probleem slagschaduw is met die nieuwe kleurmengende leds opgelost, gogogo,.

Ik moet het met minder dur sppelgoed doen, ghehehe,.

Comment

Hebben idd geen gloeilampen meer. Dat is een mooi systeem dat je gemaakt hebt. Alleen zo handig ben ik niet. Ik denk dat ik gwn een complete hps 400W set haal met evsa. En als alles beter gaat en er meer verstand van heb ga kijken voor Led en een vaste kast

Comment

Ik ben ook aan het stoeien geweest met led en heb toch gekozen voor Hps. Ik ben voor deze gegaan. Dan kun je altijd kiezen hoeveel watt je wilt.

It's a medicine!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ik heb die lamp van Mars. Kijk maar bij mijn vorige kweekverslag. Dan zie je hoe of wat.
                  Conclusie: prima lamp. Zeker voor dat geld. Hij trekt 200 watt uit het stopcontact. Dat wordt niet ineens 480 watt natuurlijk. Ideaal voor het oppervlakte waarmee ik werk 60X90 cm. Wil je groter zul je ook een grotere lamp moeten. Aan jou de keuze. Voor mij was warmte een belangrijk ding. Hou hiermee rekening.
                  Succes

Comment

Als warmte een belangrijk ding voor je is dan kan je inderdaad best de Mars product lijn kiezen.
                    Als je daarin tegen licht belangrijk vindt ga je beter voor iets anders. Want Mars hoort bij de warmste low budget led panelen.
                    1 ding moet wel gezegd worden ; andere merken en of retailers vragen meestal meer geld voor dezelfde rommel in vergelijking met Mars zelf.
                    Als je dan toch tegen alle logica in voor Mars gaat, bestel dan rechtstreeks bij hen van hun magazijn in Europa of vergelijk tenminste hun prijs met die van je winkel.

Bij deze bied ik ook Wietefras een verfrissende hoofdzalf aan.

Waarom zou je iemand anders serieus nemen met deze overtuigende bewijzen in hun filmpjes ?

Heehaw

Comment

Ik ga toch maar beginnen met een hps 400W set met evsa. led ziet er heel interessant uit alleen de prijs. Misschien over een aantal jaar

Comment

Dat die leds minder warmte geven is overigens alleen maar omdat de verkopers net doen alsof een 200W led een 400W HPS kan vervangen. Nogal logisch dat als je maar de helft van het wattage ophangt in je tent dat je dan minder warmte hebt.

Deze leds zijn minder efficient dan HPS, dus ze zullen niet minder warmte genereren. Eerder meer. Die 480W Mars (met 200W verbruik) is vergelijkbaar met een 150W HPS. Tussen die twee scheelt het echt niet qua warmte en heb je ook een vergelijkbare oogst.

Ronthebudman doet het wel goed. Hij weet gewoon wat die lamp verbruikt en hangt dat armatuur op een oppervlak waar die lamp (net) op voldoet. Beetje laag in de lichtdruk voor echt dikke buds, maar dat geeft wel wat meer grammen.

@Tjirp, Mooi die PAR metingen inderdaad. Geeft direct aan wat het probleem met dat soort armaturen is op wat grotere oppervlaktes. Je hebt alleen wat licht in de middelste 60x60cm.

Comment

http://www.todogrowled.com/es daar 2 lampen kopen van 400 watt stuk die tot 200 watt gedimd zijn,hang ze in een ruim tentje ,want tijdens het knippen kan je dan in de tent gaan zitten,als je de ruimte heb gewoon voor 150 bij 150 cm gaan.stuur een mailtje dat je een arme student ben,groote kans dat je geen verzendkosten hoeft te betalen.
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Waarom geen led kweek? Bang van de toekomst?
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Nee niet bang voor de toekomst. Alleen hps weet ik van dat goed werkt als je het goed doet en met led heb je nog te veel verschillende. Als led in de toekomst voordeliger is in aanschaf en zich meer bewezen heeft dan wil ik daar zkkr op overstappen

Comment

bekijk mijn instagram dutchstoned. daar staan wat fotos van mijn led kweekjes met de mars hydro.

Comment

Bezig...
                                X