Twijfels oogsten!?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • northenlightje
    Stoner
    Member
    • May 2016
    • 20

    #1

    Twijfels oogsten!?

    Korting op 420shop
    Hallo beste forum leden, ik heb twijfels over het oogsten... ik heb beetje rondgekeken en kwam tegen door middel van trichomen je kan zien wanneer je het best kan oogsten. Maar voor de beginnende kwekers die geen microscoop hebben is er ook een manier door op de pistels te letten. Klopt dit? Mijn northenlight af ziet er nu zo uit by de hoofdtop, hoelang denken jullie nog? Mvg

  • Old Dagga
    Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2016
    • 670

    #2
    Re: Twijfels oogsten!?

    Pistels kunnen door allerlei oorzaken verkleuren,
    als je wat kweekverslagen leest met de bijbehorende
    foto's dan zult je zien dat sommige al vanaf het begin
    van de bloei al verkleuren!

    En voor de rest zul je echt een kleine microscoop of loep
    moeten aanschaffen, voor een paar euro te bestellen op internet!

    En lees en kijk deze ook eens door!
    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


    succes O.D.

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Re: Twijfels oogsten!?

      En dan nog dien je zelf te kiezen of je meer milky of amber wilt. Kan een week, 10 dagen schelen. Nee, aan pistels is dat niet te zien. Zeker buiten niet.

      Download zo'n magnifier app voor de gsm.

      Comment

      • Smookie86
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Jul 2016
        • 179

        #4
        Re: Twijfels oogsten!?

        Microscoop op in de app store van je telefoon gratis te downloden

        Comment

        • MS grower77
          Senior Stoner
          Member
          • May 2016
          • 27

          #5
          Re: Twijfels oogsten!?

          Hier ook gelijk de app gedownload. Bedankt voor de tip

          Comment

          • wessos309
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2016
            • 92

            #6
            Re: Twijfels oogsten!?

            Ik heb nu net vandaag deze alvast besteld. 60 x optische zoom zou voldoende moeten zijn...toch???

            Screenshot_2016-08-08-15-55-35.jpg

            Comment

            • Old Dagga
              Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2016
              • 670

              #7
              Re: Twijfels oogsten!?

              Meer dan voldoende zelfs, nadelen vind ik wel dat
              je maar een heel beperkt gezichtsveld hebt, lastig stil
              te houden en bijna onvermijdelijk daardoor dat je
              tegen de trichomen stoot en daardoor de lens
              vuil maakt!

              Dat heb je met een verlichte led loep veel minder!

              O.D.

              Comment

              • kanon
                Expert Grower
                420 MemberLucky Member
                • Sep 2015
                • 1387

                #8
                Re: Twijfels oogsten!?

                Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga
                Meer dan voldoende zelfs, nadelen vind ik wel dat
                je maar een heel beperkt gezichtsveld hebt, lastig stil
                te houden en bijna onvermijdelijk daardoor dat je
                tegen de trichomen stoot en daardoor de lens
                vuil maakt!

                Dat heb je met een verlichte led loep veel minder!

                O.D.

                Met 2 handen vasthouden en je adem in houden
                sigpic
                LED there be light

                Comment

                • northenlightje
                  Stoner
                  Member
                  • May 2016
                  • 20

                  #9
                  Re: Twijfels oogsten!?

                  Hey bedankt allemaal voor de reacties... ik heb de app meteen gedownload. Ik kwam niet verder dan dit(foto) kunnen jullie het zien?
                  Ik moest snel weg dus zal straks wel weer wat fotos shooten als deze niks is. Bedankt

                  Comment

                  • kanon
                    Expert Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Sep 2015
                    • 1387

                    #10
                    Re: Twijfels oogsten!?

                    een scherpe foto van met name van de trichomen zou beter zijn.
                    Hier op d ebovenstaande valt het niet goed te zien (voor mij dan) misschien dat een ander het beter kan beoordelen.
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment

                    • northenlightje
                      Stoner
                      Member
                      • May 2016
                      • 20

                      #11
                      Re: Twijfels oogsten!?

                      Dit misschien wat beter?



                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Komen zo nog wat shots.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.







                      Hoop dat iemand het hierop kan zien beter krijg ik het helaas niet. Bedankt

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Sorry foto 2 is van een andere dame.

                      Comment

                      • Old Dagga
                        Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2016
                        • 670

                        #12
                        Re: Twijfels oogsten!?

                        Dat zeg ik tegen mijn vrouw ook telkens kanon!

                        Groet O.D.

                        Comment

                        • Weedjewel
                          Special member
                          Lucky Member
                          • Nov 2010
                          • 808

                          #13
                          Re: Twijfels oogsten!?

                          Hoi,

                          Hoe oud zijn de planten, welk soortje, welke grond, hoe groot zijn de potten, of staan ze in volle grond, hoe zien ze er totaal uit, enzovoort?
                          Anders FlindStoned ff vragen.

                          Comment

                          • northenlightje
                            Stoner
                            Member
                            • May 2016
                            • 20

                            #14
                            Re: Twijfels oogsten!?

                            Hoi,

                            Ze zijn sinds 17-05 boven aarde gekomen.
                            Het is een autoflower northenlight 10L 50/50 light/badmix foto van het heleplant komt eraan.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.



                            Comment

                            • westport
                              Wicked Grower
                              420 MemberLucky Member
                              • Aug 2008
                              • 3847

                              #15
                              Re: Twijfels oogsten!?

                              Hey, zeer mooie planten hoor!
                              Die kunnen nog wel een beetje staan hoor!

                              Volgens mij zit er ook hier en daar op die prachtige bladeren enkele trips.

                              Grtz
                              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                              Comment

                              Bezig...