Het avontuur kan beginnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #76
    Re: Het avontuur kan beginnen

    aight, you're right
    π * r2 * h is de formule om de inhoud te berekenen.
    Zo te zien loopt de pot iets toe, maar niet veel, dus de formule voor een cilinder
    Ik denk dat de bovenkant van de pot zo'n 24cm doorsnee is, als het een 11L pot is.
    Even rekenen; 3.14 * 144 * 8 = 3.6L wat er dan te weinig in zit, en da's geen 6, excuus voor m'n overdrijven.

    Maarre..de wortels zitten onderop, dus als het even kan zou ik die aarde er toch onder zien te krijgen.
    Ook omdat ze niet boven de pot uitkomen dus veel kun je niet bovenop doen.
    Als het al een beetje doorworteld is en je laat de grond wat opdrogen dan krijg je dat er (voorzichtig) wel heelhuids uit.

    Maar tis geen vereiste heh, als je denkt dat het niet lukt laat je 't gewoon.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • ergonaut
      Big Bongmaster
      420 MemberMemberLucky Member
      • Apr 2016
      • 396

      #77
      Re: Het avontuur kan beginnen

      Hoi,
      Gaat lekker zo!
      Als ge kan zou ik q zn advies volgen, bovenaan bijvullen gaat weinig extra wortel geven.

      Ivm voeding, gebruik je voorgevoede aarde? Ik gebruikte enkele soorten voorgevoede zoals canna en dcm,.. bij allen was na een week of 5 de voeding zowat op.
      verslag 1, verslag 2

      Comment

      • D83
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2016
        • 126

        #78
        Re: Het avontuur kan beginnen

        Ik heb gister héél voorzichtig de dames met aarde en al uit de pot gelicht, en vervolgens aarde toegevoegd. Is volgens mij prima gegaan want ze staan weer even vrolijk in hun vertrouwde potje.

        Moet zeggen dat je nu wel dagelijks veel vooruitgang ziet, I like

        Ik gebruik potgrond van de Lidl ergonaut. Gewoon basic spul dus. De zak zegt dat er voldoende voeding voor 8 weken in zit maar ik hou de dames wel in de gaten Volgende ronde wil ik wel eens zo'n speciaal soort gebruiken en dan de verschillen zien. In het begin was ik bang dat de worteltjes misschien zou verbranden door de toegevoegde voedingsstoffen, maar het heeft uiteindelijk goed uitgepakt.

        Comment

        • ergonaut
          Big Bongmaster
          420 MemberMemberLucky Member
          • Apr 2016
          • 396

          #79
          Re: Het avontuur kan beginnen

          Mn eerste kweek was potgrond van de carrefour.
          Viel best mee maar is wat minder luchtig dan de duurdere merken, ik gaf teveel water wat direct dichtslaan van de grond veroorzaakte hierop. Erna Canna pro+ was dan weer te sterk gevoed voor de ontkiem en groeifase plus duur verzenden uit nl.
          Het grootste kwaliteitsverschil zit m vermoed ik In de drainage/luchtigheid van de grond door bepaalde toevoegingen. Bij de goedkopere moet ge dit dan zelf wat opwaarderen met perliet ofzo vermoed ik? Of gebruik je daar niks voor?

          Anyway, Ben benieuwd want kvind de dcm ecoterra die ik momenteel gebruik goed. en makkelijk verkrijgbaar in belgie, die blijft luchtig al giet je er liters water over. Maar ook wat duur als ge telkens opnieuw zakken haalt tov basic potgrond. Lidl zou me goed uitkomen, lekker dicht, goedkoop, bijna mn buurman. Dus ben benieuwd!
          Momenteel zien ze er goed uit en iedere euro die in de broekzak blijft is leuk uitgespaard toch.
          Last edited by ergonaut; 15 November 2016, 13:41.
          verslag 1, verslag 2

          Comment

          • D83
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2016
            • 126

            #80
            Re: Het avontuur kan beginnen

            Moet zeggen dat ie aardig luchtig blijft. Ook na meerdere malen wateren. Verder heb ik niet gemixt met perliet oid. Nu weet ik natuurlijk niet het verschil met zo'n duurdere maar ze doen het goed hierop. Misschien moet je het gewoon eens uitproberen als na deze ronde bij mij alles goed is verlopen. Enne jup, we kunnen onze euro's helaas meer één keer uitgeven

            Comment

            • raw
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Sep 2013
              • 4

              #81
              Re: Het avontuur kan beginnen

              Leuk verslag..
              Ga deze verder volgen.
              Veel succes met de dames.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

              Comment

              • D83
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2016
                • 126

                #82
                Re: Het avontuur kan beginnen

                Dank je raw. Ook al het één en ander aan het belichten?

                Ik was me vandaag toch nog even aan het verdiepen in voeding, en wanneer je deze het beste toe kan voegen. Nu lees ik verhalen van mensen die al bloeivoeding meegeven aan hun dames, die in hetzelfde groeistadium zitten als waar mijn dames zich nu in bevinden. Dus mijn vraag voel je natuurlijk al aankomen; is het verstandig ze nu al enigszins wat Canna Terra Flores of een soortgelijk iets mee te geven? Het gaat hier om af's natuurlijk

                Comment

                • belladonna
                  Guru of all Growers
                  Lucky Member
                  • Aug 2008
                  • 10674

                  #83
                  Re: Het avontuur kan beginnen

                  Autoflowers hoef je niet te voeden
                  En je geef pas Bloei voeding als je plant in bloei is niet eerder
                  Suc6
                  God was never on your side..

                  Comment

                  • Black Raven
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Nov 2016
                    • 10

                    #84
                    Re: Het avontuur kan beginnen

                    Succes !

                    Comment

                    • ergonaut
                      Big Bongmaster
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Apr 2016
                      • 396

                      #85
                      Re: Het avontuur kan beginnen

                      Hoi man,
                      Je hebt ze toch pas een dagje ofzo extra bijgevuld onderaan? Ik denk dat ze daar nog wel ff mee verder kunnen hoor.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment

                      • raw
                        Zaadje
                        Nieuw Lid
                        • Sep 2013
                        • 4

                        #86
                        Re: Het avontuur kan beginnen

                        Nee helaas D83.
                        Nog volop aan het kijken hoe ik alles moet gaan aanpakken.
                        Wil over een maandje of 3 beginnen met een eerste kweek.
                        Dus advies zal ik je helaas niet kunnen geven.😊


                        Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                        Comment

                        • Avante
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Nov 2016
                          • 29

                          #87
                          Re: Het avontuur kan beginnen

                          Leuk topic; over een maandje ofzo wil ik ook het avontuur aangaan, ga even hier meekijken

                          Comment

                          • D83
                            Elite Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2016
                            • 126

                            #88
                            Re: Het avontuur kan beginnen

                            Weer even een update vanaf deze kant. Het is ondertussen meer dan een week geleden, en moet zeggen dat m'n dames groeien als kool. Ze hebben mooie donkergroene bladeren en beginnen al heerlijk te ruiken wanneer de rits van m'n tentje open gaat.

                            We zijn momenteel bij dag 30 vanaf dat de dames boven de grond kwamen. Beide 25 centimeter groot en ze staan nu 30 cm van de lamp af, vanaf de top gemeten. Luchtvochtigheid nog stééds stabiel rond de 42%, evenals de temperatuur die 24/7 zo'n 23 graden gemiddeld is. Heerlijk, daar heb ik dus tot nog toe geen omkijken naar.

                            Zie wel dat de ene dame wat minder internodes heeft ontwikkeld, en licht is gaan strekken t.o.v. haar zusje. Best vreemd aangezien ze beide exact hetzelfde verzorgd zijn. Maar goed, het zal net als mensen zijn; we zijn niet allemaal hetzelfde

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Ben trouwens blij dat ik nog niks heb toegevoegd qua additieven/voeding, want dat is inderdaad nog nergens voor nodig
                            Attached Files

                            Comment

                            • mafferd
                              Super Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Sep 2010
                              • 1709

                              #89
                              Re: Het avontuur kan beginnen

                              Die ene is idd wel gestrekt. Die vertoond nu ook voorbloei das in elk geval een meid en ik zie wel wat hangende bladpunten, te nat staan ze niet zo te zien. Wat voor water geef je aan gezuurd?

                              Comment

                              • beowulf
                                Exquisite Grower
                                MemberLucky Member
                                • Nov 2008
                                • 6495

                                #90
                                Re: Het avontuur kan beginnen

                                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
                                Autoflowers hoef je niet te voeden
                                En licht hoeven ze ook niet, die groeien in het donker. Hele aparte planten, die autoflowers.

                                Comment

                                Bezig...