Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met kweken, hulp bij setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnen met kweken, hulp bij setup

    Korting op 420shop
    Beste forumleden van JD,

    Allereerst ga ik mezelf even voorstellen;
    Hallo, Ik kom uit zeeland, ben 29 jaar en ik ben al vele jaren roker van dit heerlijk goedje
    Ik lees al een tijdje zo links en recht mee op dit forum en ben nu van zin om mijn eigen kweektentje op te zetten en zelf te gaan verbouwen.
    Heb zelf al een beetje een setup samengesteld maar nu wil ik hierover graag jullie mening.
    Voorlopig is deze als volgt;
    Zelfbouwset 600 W Philips Light Gear + Osram Nav-T super bulb + Hamerslagkap
    Davin Relaiskast DV12-K 2x 600W + Kachel
    Hierbij ook nog aluconnect slangen en een staande ventilator


    Nu enkele vraagjes;
    Is dit een goede set om mee te beginnen met kweken of hebben jullie nog tips, aan- of opmerkingen?
    Hoeveel planten zou ik hier in kwijt kunnen? Zat zelf te denken aan 18 stuks in 11L potten. Is dit te weinig? Potten groter nemen?
    En welke voedingen raden jullie mij aan om te gebruiken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp en kennis te delen!
    Groetjes R.

    #2
    Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

    Tsja. Beginnen met 1200 watt Kan alleen maar voor problemen zorgen. En beter kies je voor evsa, geen zelfbouw philips sets...

    Comment


      #3
      Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

      Waarom zou dit alleen maar voor problemen zorgen? En waarvoor de EVSA? om de lampen op mindere sterkte te kunnen laten branden of?

      Comment


        #4
        Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

        Googelare evsa, enkel voordelen. Klimaat oa, warmte. Uw eerste kweek gaat sowieso sukkelen zijn. Kan je beter sukkelen onder 400 watt in een simpeler te manipuleren klimaat, dat verbruikt ook zoveel ni.

        Comment


          #5
          Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

          Bedankt voor je reactie! Was wel van zin om later over te schakelen naar een EVSA, maar eerst om te proberen met een gewone VSA, aangezien die toch wat goedkoper zijn en de gehele aanschaf van het materiaal toch al flink wat geld kost.. Maar 1200W om te beginnen is dan veel te moeilijk of?

          edit:
          Oke heb net eens gekeken en opzich is het nog wel te doen het prijsverschil.
          Is deze een goede dan om te beginnen of welke raden jullie aan?
          https://onlinetopgarden.com/nl/verli...erslagkap.html

          edit:
          of is deze goed om 2x600W op aan te sluiten? En met welke lampen dan?
          https://onlinetopgarden.com/nl/verli...watt-twin.html

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Of deze set? https://onlinetopgarden.com/nl/verli...erslagkap.html
          Last edited by theprospect; 9 January 2017, 19:15.

          Comment


            #6
            Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

            hoe groter de pot hoe beter.zou voor minimaal 18 liter potten gaan,vul ze allemaal netjes tot de rand en weeg ze ,weeg nu een lege pot en je weet het gewicht van je aarde,water nu in met 10 % van dit gewicht,pas weer watergeven als ze volgens de weegschaal lichter zijn.goede lightmix uit de growshop en hypro aardevoeding en een goede ph en ec meter en je gaat de eerstekeer gelijk een leuke oogst draaien.wel moet je zorgen dat de vuile gebruikte lucht je woning verlaat,dus via schoorsteen,pijp op het dak kiepraam je enz tegenwoordig is niet meer elke woning geschikt om met 1200 watt in te kweken ivm isolatie er is dan gewoon geen mogelijkheid om af te blazen in dat geval moet je de mechanische afzuiging in je woning aanpassen.als ik jouw was zou ik gewoon met een tentje van een m2 beginnen met 400 watt en als je het dan leuk vind stap je over op led en gebruik je de kleine tent om te groeien en te drogen.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

              Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
              hoe groter de pot hoe beter.zou voor minimaal 18 liter potten gaan,vul ze allemaal netjes tot de rand en weeg ze ,weeg nu een lege pot en je weet het gewicht van je aarde,water nu in met 10 % van dit gewicht,pas weer watergeven als ze volgens de weegschaal lichter zijn.goede lightmix uit de growshop en hypro aardevoeding en een goede ph en ec meter en je gaat de eerstekeer gelijk een leuke oogst draaien.wel moet je zorgen dat de vuile gebruikte lucht je woning verlaat,dus via schoorsteen,pijp op het dak kiepraam je enz tegenwoordig is niet meer elke woning geschikt om met 1200 watt in te kweken ivm isolatie er is dan gewoon geen mogelijkheid om af te blazen in dat geval moet je de mechanische afzuiging in je woning aanpassen.als ik jouw was zou ik gewoon met een tentje van een m2 beginnen met 400 watt en als je het dan leuk vind stap je over op led en gebruik je de kleine tent om te groeien en te drogen.
              Dankjewel voor je reactie! Maar wat bedoel je juist met de mechanische afzuiging van de woning als je op 1200W kweekt? Ik zou willen gaan kweken op een leegstaande kamer die over een raam beschikt, waar ik gemakkelijk lucht kan aanzuigen en afblazen. Beginnen met 1m2 is ook een optie maar zou toch liever gelijk een stapje groter gaan. Heb ook een aantal vrienden die ook zelf kweken dus die kunnen mij hier ook wel bij helpen om gelijk een stapje groter te gaan denk ik. Maar ik had graag jullie mening gehad over de setup enzo, en andere tips zijn ook altijd welkom natuurlijk, hoe meer opinions hoe meer verschillende inzichten

              Comment


                #8
                Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                zet met dit weer je raam open en het word steenkoud.beter is om de lucht uit je huis aan te zuigen de tent in en via de afzuiger in je tent met een slag door het raam naar buiten.maak een foto van je raam en ze helpen je hier wel verder.lampen met een evsa zijn veiliger en zuiniger een oude magneet vsa blijft het meestal wel doen maar gaat meer verbruiken en warmer worden.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                  Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                  zet met dit weer je raam open en het word steenkoud.beter is om de lucht uit je huis aan te zuigen de tent in en via de afzuiger in je tent met een slag door het raam naar buiten.maak een foto van je raam en ze helpen je hier wel verder.lampen met een evsa zijn veiliger en zuiniger een oude magneet vsa blijft het meestal wel doen maar gaat meer verbruiken en warmer worden.
                  Lucht aanzuigen kan ik uit dezelfde kamer doen of uit de kamer ernaast en dan uitblazen via het raam. Kan nu geen foto maken van het raam want heb nachtdienst, maar was van zin om het raam open te zetten (gewoon raam) en dan over de opening een soort houten omkisting te maken zodat het niet koud word op de kamer en er dan een gat in te maken voor de afblaas naar buiten. Er zit ook een rolluik aan dat raam wat deels naar beneden kan gedaan worden zodanig dat het niet opvalt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                    goed idee als het aan de buitenkant niet opvalt is het goed.keertje testdraaien en gaan.
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                      Stapje groter?
                      Als het een beetje goed aanpakt moet je zowat een kilo per
                      keer draaien met 1200 watt dat driemaal per jaar!
                      Wat moet je in hemelsnaam met 3 kilo wiet per jaar als je vrienden
                      zelf al kweken?
                      Of heb je een goede afnemer?

                      Groet O.D.

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                        Ik heb mij voorgenomen mij daar niemeer druk in te maken Het forum precies ook ni. Maar als het kot dan vol spint komt te zitten en de paniek inslaat zal ik er is mee lachen

                        Da's nen hint. Zoek u een deftige zaadbank, zet 10 verschillende soorten en doe geen stommiteiten met bayer en co.

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                          Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
                          Stapje groter?
                          Als het een beetje goed aanpakt moet je zowat een kilo per
                          keer draaien met 1200 watt dat driemaal per jaar!
                          Wat moet je in hemelsnaam met 3 kilo wiet per jaar als je vrienden
                          zelf al kweken?
                          Of heb je een goede afnemer?

                          Groet O.D.
                          Laat ons zeggen dat ik het altijd wel kwijt kan..

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          Ik heb mij voorgenomen mij daar niemeer druk in te maken Het forum precies ook ni. Maar als het kot dan vol spint komt te zitten en de paniek inslaat zal ik er is mee lachen

                          Da's nen hint. Zoek u een deftige zaadbank, zet 10 verschillende soorten en doe geen stommiteiten met bayer en co.
                          Verklaar u nader aub?

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                            gratis aan medicinale patienten dan toch zeker anders gaan ze hier straks onder mij foei wegwezen voort enzo schrijven.
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginnen met kweken, hulp bij setup

                              Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                              gratis aan medicinale patienten dan toch zeker anders gaan ze hier straks onder mij foei wegwezen voort enzo schrijven.

                              Comment

                              Bezig...
                              X