Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Mannetje / Vrouwtje

    Oorspronkelijk geplaatst door de thuis kweker View Post
    Wat denken jullie wat dit is ?

    ?onscherp!

    Comment


      Re: Mannetje / Vrouwtje

      hey allemaal,
      waarschijnlijk te vroeg om het al te zien maar ik post toch maar ff wat foto's van een van mijn planten die in de tuin in volle grond staan, heb een voorgevoel dat het een mannetje is, wat denken jullie:

      IMG_2402.jpgIMG_2392.jpgIMG_2400.jpg

      de plant is gegroeid uit een zaadje dat ik na de oogst van een feminized RQS Outdoor Mix aantrof.
      ik zag elders op het forum ook al deze vraag: is een zaadje van een feminised plant per definitie vrouwelijk? maar vond nergens een echt antwoord hierop.
      zijn/haar moeder is vorig jaar ook pas eind augustus in bloei gegaan dus maak ik me nog geen zorgen dat ik nog geen witte haartjes zie.
      (heb vorige week een andere plant omgelegd wegens mannetje, was afkomstig van een zaadje dat ik ergens op vakantie tussen de weed vond, dus was zowiezo niet zeker over het resultaat.)

      cheers!
      calmos

      Comment


        Re: Mannetje / Vrouwtje

        Volgens mij foto 1 zie ik een bal zit.
        Had jezelf de moeite bespaard en had nieuw zaad gekocht.

        Comment


          Re: Mannetje / Vrouwtje

          Kan iemand mij misschien vertellen wat mijn plantje is, ik heb er verder bar weinig verstand van, en wilde het wel graag weten eigenlijk. ook heb ik geen idee of je het al wel ofniet kan zien, en of de foto's wel goed zijn! maar ik waag een poging20130823_152156.jpg20130823_152200.jpg20130823_152227.jpg20130823_152235.jpg20130823_152249.jpg20130824_083835.jpg

          Comment


            Re: Mannetje / Vrouwtje

            Je kan het niet zien op de fotos maar ik denk ook nog niet op de plant.

            Nog ff wachten totdat je 2 witte haartjes zien in de okselknoppen

            Comment


              Re: Mannetje / Vrouwtje

              Oke dankjewel voor je reactie, ik zal nog maar een tijdje wachten

              Comment


                Re: Mannetje / Vrouwtje

                Heyy,

                Aangezien mijn plant nog niet erg hard aan het bloeien is en het toch al langzaam richting september gaat vroeg ik me af of iemand dit kan verklaren? Dit is mijn eerste keer dat ik kweek en het gaat hier om een AK:

                Soort: 50% indica - 50% sativa
                Bloeitijd: 7 - 8 weken
                Oogstmaand: eind september
                Opbrengst buiten: tot 1000 gram per plant
                Hoogte buiten: tot 1.50 meter (mijn plant is 1,46m)


                Vraag 1: Kan iemand me een schatting geven hoeveel er ongeveer aan de plant komt?
                IMG_4144.jpg

                Vraag 2: is dit een mannetje of vrouwtje?

                IMG_4202.jpgIMG_4203.jpgIMG_4204.jpg

                En als laatste: Hoezo bloeit mijn plant nog niet? Ik ben eens gaan tellen maar als we 7 - 8 weken verder zijn zitten we al in oktober... Kan dit kwaad of mijn oogst verpesten?

                Alvast bedankt!

                EDIT: Vergeten te vermelden, hoofdtop is eruit en heeft zich opgesplitst naar 2 toppen...

                Comment


                  Re: Mannetje / Vrouwtje

                  Sjonnie

                  Hoeveel er aan je plant gaat komen kan niemand je vertellen nog schatten.
                  Het ligt er aan hoe je haar in de komende tijd gaat behandelen.

                  Gefeliciteerd het is een voorbloeiende vrouw, die nu heel snel in de bloei gaat schieten, bloei heeft ze net aangekondigd.

                  De bloei is aangekondigd, betekend dat je de bloeidagen kan gaan tellen zodra je de haartjes uit de toppen ziet komen.

                  Bij het laatste wil ik alleen maar zeggen, knippen in oktober is heel normaal...

                  Als laatste wil ik toevoegen......


                  Die plant ziet er werkelijk adembenemend mooi uit.

                  Gefeliciteerd
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    Re: Mannetje / Vrouwtje

                    Hahahaha Thanks!! Ben heel blij om dat te horen!! Ik was al bang dat ik iets fout had gedaan haha, Ik geef haar elke dag bloeivoeding sinds 1,5 week nu... Is er nog meer wat ik kan doen of geven zodat ze zich nog beter gaat ontwikkelen? En ik vroeg me af, als het regent, is het dan erg als er water op de bladeren en tussen de toppen blijft liggen?

                    Comment


                      Re: Mannetje / Vrouwtje

                      Over de bloeivoeding, kan ik je helaas niet adviseren, ik ken de Nederlandse merken niet.
                      Ik zou dit ook op het Internet moeten nazoeken.
                      Zoek het even op en plaats een berichtje terug, met het merk en type van jouw voedingslijn.
                      Wellicht reageert er iemand snel op.

                      Op jouw tweede vraag is het antwoord, nee, in dit stadium zal de regen je nog geen kopzorgen geven.
                      Je hebt nog geen (dichte) topvorming dus dat loopt zo'n vaart nog niet.
                      Zoals ik zie staat de plant redelijk alleen en is de ventilatie daar geen probleem.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        Re: Mannetje / Vrouwtje

                        Zij staat daar inderdaad helemaal alleen in de open lucht en wind kan er goed bijkomen... Verder gebruik ik de voeding van Canna Terra Vega voor de groei en Canna Terra Flores voor de bloei. Geen idee of ik daar nog andere toevoegingen bij moet hebben? Ik wil graag voor een zo optimaal mogelijk resultaat gaan!

                        Comment


                          Re: Mannetje / Vrouwtje

                          Ik kan alleen voedingschema's vinden met reclame erop.

                          Dus je moet het zelf even zoeken.

                          Gewoon zoeken op voedingsschema canna

                          Ze hebben allemaal reclame en ik ben geen reclame bureau.

                          Sorry
                          Last edited by Escargot; 25 August 2013, 20:00.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            Re: Mannetje / Vrouwtje

                            Heel erg bedankt voor het helpen in ieder geval! Ik zal eens even kijken of ik iets kan vinden !

                            Comment


                              Re: Mannetje / Vrouwtje

                              Kan er mij iemand helpen ? Ik weet niet of ik te maken heb met een man of vrouw.

                              bedankt !
                              Attached Files

                              Comment


                                Re: Mannetje / Vrouwtje

                                Dat is een Man.

                                Comment

                                Bezig...
                                X