Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hey iedereen, ik heb hier een plantje meer details heb ik niet echt. Nu ik weet niet zeker wat voor geslacht deze plant is.. ik weet zeker dat jullie mij hier bij kunnen helpen.

    greets
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      veel bladeren zie ik en daar stopt het

      Comment


        ik zie ook alleen maar een donkere foto
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          Hallo iedereen, zou er iemand mijn foto is willen bekijken en willen zeggen of dit een mannetje of een vrouwtje is? Ik dacht altijd een vrouwtje maar ik zie precies ook zaadjes. Heb al wat liggen lezen in deze topic en misschien is hij tweeslachtig?

          Alvast bedankt
          Attached Files

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Hoeft niet, kan ook bevrucht zijn door ander stuifmeel, dat spul zweeft 30 km ver.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Als je dat denkt, zet het dan op de foto !!!!

          En, wat is het nu denk je? Rreppellsteeltjam
          kan je het zo herkennen?

          Comment


          Rreppellsteeltjam maak je alvast niet druk, ik ben nog groen achter de oren. Ik kan alleen maar bijleren. Je laatste post heeft me verward. Ik dacht dat de man zaadjes had en dat die een vrouwelijk plantje kon bestuiven en dan is het vrouwtje ook verpest? Alleen is het mij niet duidelijk of dit een mannetje of een vrouwtje is? Mannetje wegdoen en vrouwtje laten staan?

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Een mannetje bestuift het vrouwtje, het vrouwtje produceert vervolgens zaden.

            Je wilt sensi milia (zonder zaad) wiet hebben dus moet je zorgen dat de vrouwtjes niet bestoven worden door de mannetjes asap te verwijderen.

          Flip Hasjkip bedankt voor de uitleg. Als je naar de foto kijkt van mijn plant, want is jou mening hier dan over? Thanks

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Ik kan het niet zo goed zien, maak eens een closeup van wat je denkt dat een zaadje is ? Heb je al eens eentje opengemaakt en een zaadje aangetroffen ?

          Bekijk deze foto eens als je wil? Flip Hasjkip
          Attached Files

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Zie niets van zaadvorming.. Heb je er al eens eentje open gemaakt ?

          Wat zou ik juist moeten openmaken? Iets dat zo lijkt op een bolletje? Op anderhalve meter staat zo een lelijk mager mannelijk wietplantje. Die staat er nog steeds omdat ik ook niet 100 procent wist of het mannetje is maar hij heeft dus wel degelijk zaadjes.. ik heb er een foto van in mijn galerij maar het lukt me niet om een foto up te loaden. die zou toch normaal die andere plant moeten bevrucht hebben dan?

          Alvast bedankt Flip Hasjkip voor je tijd die je in mij steekt

          Comment


            In de 1ste post kan je op de foto zien hoe je een man kan herkennen. Nogmaals, mannen krijgen geen zaadjes, alleen de vrouwtjes maken zaad aan.

            Mannen hebben ballen met stuifmeel dat wordt opgevangen door de stampers van het vrouwtje. Het vrouwtje maakt zaden aan. Is ze niet bevrucht dan vormen de lege zaadhoesjes de toppen die je rookt. Zijn ze wel bevrucht dan zitten de toppen dus vol zaad.

            Ik zou zo’n bolletje eens open maken inderdaad en kijken of er wat in zit dat lijkt op zaad. Anders zijn ze gewoon flink gezwollen, had ik laatst ook.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              Zo zouden ze ook wat foto’s moeten posten voor degenen die als vakantie bestemming Thailand hebben gekozen

              Comment


                Flip Hasjkip hoe ver staat mijn plantbal denk je aan de foto te zien? Hij lijkt niet echt veel meer te groeien. Ik geef hem wel geen speciale voeding ofzo en als ik hem 'knip' , hoe lang moet hij dan drogen? Ze zeggen me dat hij ondersteboven moet hangen. Klopt dit of is dit een fabeltje?

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  De enige manier om te bepalen of de plant oogstrijp is is om met een microscoop naar de trichomen te kijken.

                  Drogen zo lang mogelijk, je kan de hele plant op hangen of alleen de takken. Ik werk met een net, daar ligt alles in. Buds worden dan wel platter of je moet ze vaker omdraaien.

                Flip Hasjkip zal iknde kleine blaadjes er eerst van tussen halen en dan laten drogen of omgekeerd? Ik kan me niet inbeelden dat iedereen een microscoop heeft daarvoor... wat zou je me aanraden zonder microscoop? Ze zeggen als de witte draadjes bruin geworden zijn...

                Nogmaals bedankt voor de tips.

                Comment


                Flip Hasjkip Hi Flip, alvast mijn excuses maar ik wil je toch eens mijn microscopische fotos laten zien. Kan je me laten weten wat je er van vindt? Thanks. Ik zal het ook eens in de andere groep posten..
                Attached Files

                Comment


                  Begin hier te twijfelen of dit een mannetje of een vrouwtje is. Heb al zeker een vrouwtje in de buurt dat aan het toppen is maar deze doet nog niets

                  Wat denken jullie?

                  groetjes,
                  Hans
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Is niet te zien he, als er geen voorbloei is.

                  • Zekilimo
                    Zekilimo commented
                    Editing a comment
                    De foto is aan de wazige kant
                Bezig...
                X