Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mannetje / Vrouwtje

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: Mannetje / Vrouwtje

      Eind deze maand.

      Veel planten laten al voorbloei zien,


      PS: Gelieve niet de dubbelposten.

      Comment


        #18
        Re: Mannetje / Vrouwtje

        Ik heb een raar probleempje met mijn early mistys , zoude early moeten budden maar heb nu nog geen 1 teken van geslacht gezien op de plantjes , groeien nog wel , terwijl mijn kc33 x masterkush al aan het budden zijn , is dit gewoon een grap in plaats van early heel lang bloeiend ?, het zijn early mistys van nirvana

        Comment


          #19
          Re: Mannetje / Vrouwtje

          Veel mensen gebruiken Early soortjes buiten omdat ze zeggen dat deze sneller zijn.
          Maar ik persoonlijk geloof daar geen fluit van, lijkt mij meer een verkoops praatje.

          Kan zijn dat je plant wel sneller bloeit eens ze opgang is maar ik zou er niet op hopen.


          Peace
          PS: Kan je eens een fototje plaatsen van die KC33xMK?

          Comment


            #20
            Re: Mannetje / Vrouwtje

            Njah, volgens mij zijn die Early's alleen sneller klaar. Minder weken bloeien dus niets te maken waneer ze gaan bloeien. Wel een klote situatie.

            Je kan proberen ze is de bloei te trekken en je kan proberen er een stekkie van te maken en die in de bloei te trekken. Eerste is het snelst, en gezien het al augustus is... en ze toch wel mogen bloeien.. verduisteren dus. 12/12. Kijk hoe laat de zon opkomt, tel daar 12 uur bij op en van af die tijd verduister je je plant. Zwarte doek of iets anders, plastic, tot de zon onder is, dan haal je het weg. Je kan ook als je plant in een pot staat je plant binnen zetten op een bepaalde tijd. Dan forceer je de plant in bloei te gaan, dit duurd een dag op 10. Dan weet je meer.


            http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weers...sondergang.htm

            Door een klein foutje zijn mijn planten al in bloei sinds juni. Geen heftige bloemen of zo, maar gewoon genoeg om te weten wat je in huis hebt.

            Comment


              #21
              Re: Mannetje / Vrouwtje

              Trouwens over die herma's. Kan best zijn dat je een vrouwtje hebt en na een maand in eens herma geworden is. Dat is ook zo iets stoms wat met stress en temperatuur enz te maken heeft.

              Ik las ergens ooit iets dat ging over dat als je verschillende planten hebt, en er zijn er 1 of 2 trager, en de rest is female, die andere 2 wel eens hermas kunnen worden, omdat ze aanvoelen dat er geen mannetje in de buurt is om zich voort te planten. Dan zorgen ze zelf voor de voortplanting,. de schatjes.. grrr...

              Comment


                #22
                Re: Mannetje / Vrouwtje

                Tnx het schema van de zon opkomst en ondergang, was ik al een tijdje achter op zoek. (verstrooide bobo was hem kwijt geraakt ).

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Mannetje / Vrouwtje

                  no prblm.

                  Comment


                    #24
                    Re: Mannetje / Vrouwtje

                    vraagje, als je eens begint met je planten te verduisteren, moet je dit dan doen tot ze uitgebloeid zijn? of mag je hiermee stoppen als ze eenmaal in bloei staan?
                    Ik heb namelijk een plant op mn kot staan (studentenkamer voor de nederlanders), ze staat voor het raam en het is een vrouwtje (ik zie witte haartjes), normaal, na wat ik las, zou ze weldra in bloei moeten schieten, maar ik dacht het wat te versnellen door haar te verduisteren. zou het een probleem zijn als ik haar nu 12/12 licht/donker geef, en in september op vakantie vertrek en niemand vind dat dit wil verderzetten voor mij?
                    Heeft het eigelijk over het algemeen nog veel nut als ik haar nu nog begin te verduisteren? schiet ze dan "harder" in bloei dan als de dagen gewoon op natuurlijke wijze traagjes korter worden?
                    eigenlijk al half een antwoord op mijn laatste vraag, ik denk dat ik haar sowieso snachts ga moeten verduisteren, want ik zit in centrum leuven, en mn achterbuur heeft nogal een nachtelijke leefwijze waardoor er wel wat licht binnenvalt door de ramen, wat niet goed zou zijn voor mijn plant? hierover nog een vraagje: moest ik haar niet verduisteren, wat voor gevolg zou dat kunnen hebben???

                    Comment


                      #25
                      Re: Mannetje / Vrouwtje

                      Zozo, dat zijn veel vragen.

                      Als je je plant verduisterd, dus 12/12 zal deze nog eventjes doorgroeien en daarna in de bloei gaan. Als je haar niet verduisterd, zal ze waarschijnlijk in September gaat bloeien (de dagen zijn dan ongeveer 12/12), maar als er veel licht inval komt, krijgt je plant dus geen 12/12.
                      Het moet echt 12 uur licht zijn en 12 uur donker.

                      Als je haar nu op 12/12 zet, en later weer vanaf haalt, leverd dat stress op. Ik zie dat je zegt in September, als de dagen dan 12/12 zijn kan het niet al te veel kwaad. Mits er niet te veel licht invalt van je buurt.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #26
                        Re: Mannetje / Vrouwtje

                        Buiten verlichting snachts hoeft niet persee een probleem te zijn, tenzij je 1 meter van de straatlantaarn zit. straat lantaarns hebben lampen met een lichtspectrum waar planten dol op zijn. ik heb een wilg in mijn voortuin, die dus vlak naast een straat verlichting staat en swinters is de hele boom kaal, behalve de tak die bij de lantaarn staat. om extra te verduisteren kun jij gewoon je gordijn dicht trekken, maar dan moet je gordijn ook weer op tijd open zijn sochtens. het is niet noodzakelijk in jou kot, denk ik.

                        ga je begin of eind september weg?
                        je kan 2 dingen doen als je niemand kan vinden die je planten wilt verzorgen. Tegen die tijd, zoals weedy ook zegt is het rond 12/12 en dan hoef je dus niet te gaan verduisteren. Je kan de plant tot je op vacantie gaat elke dag helpen" bloeien door te verduisteren. Als je op vacantie gaat is het rond 12/12 dus dan doet de natuur het voor je.

                        1. je gebruikt de wollen draad methode: emmer water+voedding(wat je wilt) naast je plant zetten een wollen draad in de emmer vast zetten op de bodem, de draad naar je plant leiden, en die in de grond vast zetten (steentje ofzo) het water klimt door de wol-draden van de ene kant naar de andere kant. Dus krijgt je plant water druppel gewijs.

                        2. je kan stoppen met water geven enz. als je vertrekt en je plant gewoon laten staan waar die staat. veel kwekers stoppen met water geven de laatste week(en) van de bloei, om de harsen te laten concentreren in je plant. als je terug komt, zullen je bloemen sterker smaken, maar niet enorm gegroeid zijn meer.. dit is dus handig als je laat in september vertrekt. (week of 3 kan best)

                        mja,. weet niet hoe lang je weg blijft??

                        Comment


                          #27
                          Re: Mannetje / Vrouwtje

                          merci! echt handig dees forum, vraagje posten en nog geen uurtje later antwoordt al iemand!
                          De wolle draad methode klinkt wel goed gevonden, kan zeker ooit wel van pas komen, maar zal nu niet nodig zijn hoor.
                          ik vind wel iemand om dagelijks of om de 2dagen eens water te komen geven, gewoon niet om 2maal per dag de plant in het donker te komen zetten en terug in het licht (sochtends vroeg dan nog).

                          Verduisteren blijkt dus precies toch niet perse nodig voor mij... waar het licht brandt van mn achterbuur is zo'n 10-20m van mijn raam. Was wat ongerust omdat ik laatst snachts daar was, en merkte dat het daar toch niet helemaal donker was.

                          ik heb nog tot de 5e september herexamens, maar plan redelijk kort daarna al op vakantie te vertrekken, plant gewoon droog laten staan lijkt me dus niet zo'n goed plan, aangezien hij dan nog maar een3-tal weken in bloei zal staan en nog wel verder mag groeien!

                          bedoel je met die 3 weken, dat je een plant gerust 3weken zonder water kan laten staan, en hem daarna opnieuw kan begieten dat hij verder groeit? of dat je hem op het eind van zn bloei nog 3 weken kan laten staan en gewoon laat sterven dan?

                          In elk geval bedankt voor je tips!

                          Comment


                            #28
                            Re: Mannetje / Vrouwtje

                            Ashdra bedoelt dat je plant dan wel 3 weken zonder water kan (zonder te sterven), en als je 'm daarna weer water geeft hij gewoon verder gaat.
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Re: Mannetje / Vrouwtje

                                1 plantje is een vrouwtje, de rest allemaal mannetje. Het vrouwtje is ook nog eens de kleinste. Volgendjaar koop ik mooi feminized zaad. Maar laat ze mooi uitgroeien, vind het wel gezellig staan in de tuin

                                Comment

                                Bezig...
                                X