Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplanten water geven

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo allemaal. Ik ben Isurfer.
    Ik wil even reageren over de kwaliteit van het water. Tevens wil ik mijn ervaring over het water delen met jullie.
    iIn mijn tuin(tje) heb ik een vijvertje van ongeveer 10 kuub water. Hierin zitten koi karpers. Regelmatig ververs ik het water, dat heeft te maken met de hormoon-huishouding van deze vissen.
    Dan spreek ik wel over flinke hoeveelheden water. Indien hier chloor in zou zitten, zouden alle vissen het loodje hebben gelegd.
    Dit even ter inleiding..
    Hieruit concludeer ik, dat als je de dames water geeft uit de kraan, dit geen probleem moet zijn.
    vriendelijke groeten.
    Last edited by Isurfer; 1 June 2019, 17:31. Reden: Bij een tuincentrum heb ik een “Moisture meter” gekocht €6:00 dat zij de kosten niet maar heel erg handig.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Klopt, er zit dus ook geen chloor in Nederlands water

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Behalve dan de chloor in gebonden vorm , zoals natriumchloride , magnesiumchloride. maar dat is zo weinig dat het geen kwaad kan.

    Comment


    @Burundanga Is zeker een idee, ga ik eens even over denken.

    Comment


      En het water uit mijn koi vijver ( 7500 liter ) ?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je er geen medicijnen ingooit ...

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        En ook niet de volle 7500 liter, dat is een beetje te veel voor de plantjes...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dan kun je ze beter in netpotjes doen en in de vijver zetten
        Outdoor-nature-regulated-aquaphonic-cannabis-grow. Zo, da's nog eens een aandachttrekkende titel voor een verslag

      Puur natuur !

      Comment


        Beste medekwekers,

        Ik ben een beginnend kweker en heb al veel gelezen op forums om mij eerst goed te verdiepen in het wereldje. Ik experimenteer met verschillende soorten zaadjes, waarom skunk en amnesia, en white widdow auto flowers, allen voor buiten te kweken. Wij hebben dan wel een boerderij met heel veel ruimtes, stallen e.d., echter wil ik eerst eens kijken hoe dit verloopt met een paar plantjes.
        Op 9 maart zijn mijn amnesia zaadjes ontkiemt (2 stuks) en ze gingen naar mijn mening best lekker qua groei. Ze zijn nu dus 5 weken oud en ongeveer 17-18 centimer in hoogte. Ik heb ze gewoon op de vensterbank staan in kleine bakjes in zaai en stekgrond van de lokale growshop. Met mooi weer mogen ze naar buiten om te wennen aan bijvoorbeeld wind. Betreft het geven van water vind ik nog best lastig. De bovenkant van de grond wordt best snel droog, en als ik dan wat dieper ga voelen is het per dag verschillend of de grond droog of vochtig is. Nu heb ik bij 1 stekje dat de onderste blaadjes geel beginnen te worden. Nu heb ik een paar opties in gedachten, maar wil liever van de ervaren kwekers weten welke optie de beste lijkt.
        Ik heb teveel water gegeven
        Ze krijgen te weinig water
        De voeding van de zaai en stekgrond is niet meer voldoende en de plant neem dus te weinig voeding op. Ik moet gaan bijvoeden.
        Ze mogen al naar buiten in de kuip met nieuwe grond, waarna die grond over 3 weken ook bijgevoed gaat worden.
        Alvast bedankt voor jullie reacties, dat wordt erg gewaardeerd. Ik heb de foto's van de plant bijgevoegd.

        Groetjes,

        Ramm

        2.jpg3.jpg4.jpg

        Comment


          Overpotten in minstens 10 liter goeie grond en tot de eerste blaadjes ingraven.
          Dan kunnen ze weer een week of 3 vooruit en daarna met voeding beginnen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • rammsanders
            rammsanders commented
            Editing a comment
            Hallo QnQ,

            Thanks voor je advies. Ik heb de zakken grond al klaar staan, inclusief de kuipen van 60 liter. Zou ik ze dus al daarin kunnen overpotten en buiten zetten? Of is het nu toch nog te vroeg om ze buiten te zetten. Ik heb gelezen dat het niet meer mag vriezen, echter heb ik niet het idee dat dat nog gaat gebeuren.

            Grt, ramm

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Half-eind mei ben je meestal pas veilig voor nachtvorst.

          Heb nu zaailingen staan. Goed stuk. Laat mijn water ook altijd een tijd staan. Geef water powered by senseo. Ha Ha.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            bedankt voor de tip

            Comment


              Geven jullie normaal water, of zuiveren jullie dit water door middel van een RO systeem? Ik heb gehoord dat dit goed is voor de plantjes.

              https://gruenbeck.nl/oplossingen/omgekeerde-osmose/

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Geen ro gebruiken, je moet alles weer toevoegen.

              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                Waarom zou je RO gebruiken? heb je last van Hard water? Echt hard water? want zoals rrepel zegt, je moet ALLES weer toevoegen, je hebt dan wel de exatce waarden in de hand. Maar biedt dit echt meerwaarde?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ph van 8.5 misschien en ec van 1.3 ofzo.
            Bezig...
            X