Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplanten water geven

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Water geven

    Ik gebruik ook regenwater uit een open ton. Ik had er onterecht nog niet bij stilgestaan dat daar inderdaad muggenlarven kunnen inzitten. Ik wil echter graag dit water blijven gebruiken ipv kraanwater. Volstaat het dit water door een koffiefilter te gieten om eventuele eitjes en muggenlarven te verwijderen?

    Comment


      #77
      Re: Water geven

      Ik heb dat ook eens gedaan, na een half uur had ik een halve liter water door die filters heen, dus volgende dag heb ik een nylon kous gebruikt.
      Maar muggenlarven zijn niet zo'n probleem eh, behalve dan dat uit de zwarte exemplaren muggen komen die je graag steken, dus het water niet binnen bewaren.
      De rode komen geen steekmuggen uit btw.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #78
        Re: Water geven

        Heb niet alles van hiervoor gelezen , maar heb een goed site gevonden.
        http://www.lenntech.nl/processen/des...looramines.htm

        uitleg over chlooramines , hoe af te breken , hoeveel in kraanwater , enz, enz, .......

        Greetz

        Comment


          #79
          Re: Water geven

          Dus ik moet me eigenlijk geen zorgen maken om dat water. Gewoon gebruiken?

          Comment


            #80
            Re: Water geven

            Oorspronkelijk geplaatst door timmo View Post
            uitleg over chlooramines , hoe af te breken , hoeveel in kraanwater , enz, enz, .......
            Volgens het artikel wordt dat spul in Nederland niet gebruikt en chloor ook niet.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #81
              Re: Water geven

              Kan iemand mij zeggen wat de roodheid van mijn stammetjes betekent ? Ik heb er 3 zelf gezaaid. Zaadjes van royal queen seeds amsterdam en heb gekozen als eerste maal en als test voor een bleumatic (30%ruderalis,70%indica bleuberry). Ze zijn een week oud van maandag 17/6, zit in zaai en stekgrond en hebben 2 maal water + voeding gekregen (Hesi starterkit ) totaal 1.2L verdeeld over de 3 . De eerste maal(0.8L) was volgens het schema van hesi maar aangezien het zaailingen zijn heb ik ze de 2 maal enkel water met de super vitaminen gegeven . Ik stel zo snel mogelijk een foto online ...
              Want ik denk niet dat de roodheid van het steeltje 2/3 bij 1 ,volledig bij de andere in de strain zit maar iets te maken heeft met voeding. pH van de grond is 6.2... en water 5.5 ...
              Iemand ervaring met dit fenomeen ?

              Comment


                #82
                Re: Water geven

                Paarse steel = stress.
                Een week oud, en dan een liter water geven met voeding... facepalm.gif
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #83
                  Re: Wietplanten water geven

                  Is het verstandig om jonge stekken te benevelen met plantespuit, zo ja in het donker of tijdens de lichtperiode ?
                  Een beginnend kwekertje

                  Comment


                    #84
                    Re: Wietplanten water geven

                    Oorspronkelijk geplaatst door jangajegang View Post
                    Is het verstandig om jonge stekken te benevelen met plantespuit, zo ja in het donker of tijdens de lichtperiode ?
                    Een beginnend kwekertje
                    Dat kan, zou het niet elke dag doen. Zou het doen als je lamp uit gaat
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      #85
                      Re: Wietplanten water geven

                      Dacht ik ook al helaas zijn de steeltjes al paarsig en een aantal bladeren verbrand ! Dus dat doe ik niet meer, alleen hoe krijg ik ze van de stress af ?

                      Comment


                        #86
                        Re: Wietplanten water geven

                        Geen stress geven

                        Zorgen dat je alles netjes in orde hebt en stabiel blijft (Ph, temp, lv, watergift, voeding enz.)
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          #87
                          Re: Wietplanten water geven

                          Ik wil toch even reageren op het chloor..

                          Denk dat dat wel erg mee zal vallen.
                          Mijn water bedrijf heeft zelfs helemaal geen chloor *zie onderste quote*

                          Wat zit er niet in water?
                          Chloor in kraanwater

                          Bron

                          Geen chloor in drinkwater



                          Bron
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #88
                            Re: Water geven ?? SIMPEL !!

                            Hoe zit dat met de zure regen wat is de ph-waarde daarvan?

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Prachtig en duidelijk verhaal en een opsteker voor mij als een beginnend kweker. De dames willen lauw en geen koud water om goed worte te schieten.Is spa water minder hard en goed voor de planten? Ik geniet en lees en volg.Succes

                            Comment


                              #89
                              Re: Wietplanten water geven

                              Gewoon regenwater is rond de 5.6pH (Bron). Vervuild, zuur regenwater zakt hier ver onder. Specifieke gegevens over onze contreien vind niet maar op volgende websites heb ik die gevonden van de VS en het VK.
                              phlab.gifimg5.jpg

                              Dit verklaart waarom plantjes liefst een vrij zuur mengsel drinken. Te zuur is natuurlijk ook niet goed

                              P.S.: Even over dat choor, als er al veel chloor in je drinkwater zit, dan moet je dit vooral doen om je micro-organismen in je potgrond te redden. Puur minerale kwekers moeten zich hier dus geen zorgen over maken, als je het kan drinken, dan merken je wortels hier ook niets van. Enkel al dat bodemleven bij bio-kweken, die gaat verloren. Eerst verluchten van je water is dan aangewezen.
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                              Comment


                                #90
                                Re: Wietplanten water geven

                                Is dit mss iets?

                                http://www.youtube.com/watch?v=LpXHca3cBDA

                                Comment

                                Bezig...
                                X