Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplanten water geven

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wietplanten water geven

    Weer goed wat info verzameld!

    Comment


      Re: Water geven ?? SIMPEL !!

      Hallo,

      Ik ben van de zomer van plan een paar plantjes op mijn balkon te zetten en deze te voeden met een biotab starterskit. Op de site staat dat je dan niet meer de ph en ec hoef te meten, leek mij wel handig.

      Maar nu vroeg ik me af wat jullie mening erover is.. zou het echt niet uitmaken?

      Grt

      Comment


        Re: Wietplanten water geven

        Wat ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Wietplanten water geven

          Haha nee bij bio voeding hoef je niet af te zuren en geen ph te meten! Greetz, xslt66x

          Comment


            Re: Wietplanten water geven

            xslt66x

            Thnx

            Comment


              Re: Wietplanten water geven

              Hey gasten,

              Ik heb vanavond 3 van mijn 4 planten in de laatste pot overgeplaatst. (+10-15L) het enige waar ik erg veel last van had, is dat ze eerst in stenen potten stonden waardoor ze erg moeilijk onbeschadigd uit de potten konden worden gehaald. Ik heb wel overal nog een flinke kluit wortels over maar er zijn wel wat wortels verloren gegaan. Zijn er mensen die weten of die veel kwaad kan? ik heb ze nu i.p.v. binnen buiten gezet en goed water gegeven. als iemand tips voor me heeft hoor ik het graag thnx alvast!
              Attached Files
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

              Comment


                Re: Wietplanten water geven

                . . . . . . test

                Comment


                  Re: Water geven ?? SIMPEL !!

                  heel duidelijk en precies wat ik zicht thnx man!

                  Comment


                    Re: Wietplanten water geven

                    ja ik wil dus ook gaan beginnen met groeien van mn eigen planten en ik heb al veel informatie opgezocht ik vroeg mijn biologie leraar nog of het uitmaakt als je gewoon water PH7 pakt hij zei van niet ... dus dit kan gewoon ??

                    Comment


                      Re: Wietplanten water geven

                      Ja dat kan gewoon, maar je planten doen het simpelweg beter als je het wel gecontroleerd doet.
                      Maar een goede ph meter kost geld en dat moet je wel kunnen betalen.
                      Goedkoper en makkelijker is om een biologische methode te pakken, dan hoef je ph niet bij te stellen of te meten.
                      Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                      Comment


                        Re: Wietplanten water geven

                        Je biologieleraar is ook wietkweker ?
                        Als je wietplantjes kweekt kun je dat het best tegen NIEMAND vertellen.
                        En dan ga je het op school rondbazuinen.. facepalm.gif
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: Wietplanten water geven

                          Ilikebugbuds, als de wortels beschadigt zijn tijdens het over potten moet je enkel uitkijken voor teveel water geven. Minder wortels betekend ook minder wateropname. Ze herstellen verder weer gewoon normaal

                          Comment


                            Re: Wietplanten water geven

                            Ik denk na om zelf 4 plantjes volgend jaar in de kas te gaan zetten. om ze water te geven (automatisch) denk ik aan een drukvaatje met regenwater en druppelaars druk gecompenseerd. Dan krijgen alle planten evenveel water. Gaat bij 1,2 bar open en sluit bij 0,8 bar, filtertje erbij. Heb er nog 200 over + filters en pe-slang van een project. (teveel besteld bij de groothandel). Dus als iemand nog materiaal zoekt voor watergeven!!!!

                            Comment


                              Re: Wietplanten water geven

                              Hallo,
                              Had wat punten van de blaadjes dat wat geel en verbrand zijn sind 1 weekje, lijkt me teveel voeding (vermits ik BIO G verbruik met 3 weken voorbemesting) en ben in de 2 e week
                              Gelukkig heb ik hier de raad opgevolgd en m'n ph en ec metertje gisteren verkregen, wat een verrassing EC was maar aan 0.59 en ph aan 6,5 dus wat meer voeding gegeven ongev 1.500 en water afgezuurd met thee aan ph 6, is 6 voldoende of nog meer afzuren ?

                              Plantjes zien (er voor mij ) al wat beter uit is dat op 1 dag mogelijk ?

                              Comment


                                Re: Wietplanten water geven

                                Dus als ik het goed begrijp, moet ik wanneer mijn zaadjes geplant zijn plasticfolie over de pot doen en daarover water sproeien?

                                Comment

                                Bezig...
                                X