Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

    Cannabis heeft veel stikstof nodig. Bij een teelt in de volle grond kun je het stikstof gehalte van de grond op natuurlijke wijze verhogen. In het jaar voorafgaand aan de teelt zaai je vlinderbloemigen, zoals peulvruchten en klaversoorten, op de plaats waar je cannabis wil gaan kweken. Deze maken bij de wortels stikstofbolletjes aan. Deze wisselteelt werd reeds door de monniken in de Middeleeuwen toegepast. Terzijde: wisselteelt heeft altijd voordelen. Stoffen, die door een bepaalde plantengroep worden onttrokken kunnen door andere plantengroepen worden aangevuld. Soms duurt het 4 of 5 jaar wanneer dezelfde plant weer op de zelfde plaats mag worden gezet, bijvoorbeeld aardappels en aardbeien.
    Last edited by Xtreme; 11 June 2010, 09:56.

    Comment


      #17
      Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

      zo dat is info

      Comment


        #18
        Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

        ik zou graag wat willen weten hoe je grond van gratis kalk kan voorzien en het liefst zonder overpotten ik heb wel wat gelezen over eierschalen hoe je die op verschillende manieren toe kan voegen maar geen exacte hoeveelheid enz ik hoop dat iemand hier op kan reageren die er wat meer verstand van heeft bvd

        Comment


          #19
          Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

          Een zak landbouwkalk van 25 kg kost zo'n 4 euro. Dit is weliswaar niet gratis, maar echt duur is het ook niet. Verder bestaan er huismiddeltjes: een uitgekookt soepbot in je medium geeft ook kalk af. Kalk is evenwel geen panachee voor alle kwalen: kalk bindt voedingstoffen en zorgt voor een betere opname hiervan. Anderzijds, bij het watergeven spoel je de kalk met de daarin gebonden voeding uit je medium. Vandaar het adagium: "kalk geeft rijke boeren, maar arme kinderen".

          Comment


            #20
            Re: Goed groeien/bloeien zonder voeding kopen? HOE??

            Bedankt wel goede informatie
            Groet,
            PlasticHorse

            Comment

            Bezig...
            X