Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron alga bloom of Plagron terra bloom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron alga bloom of Plagron terra bloom.

    Korting op 420shop
    Hey, ik ben Andre uit Antwerpen. Ik ben begonnen met mijn eerste kweek (buitenkweek) eind april met 5 plantjes in 12L potten met universeel potgrond .Ze doen het tot nu wel redelijk goed. Ik gebruik momenteel als groei voeding biologische tomaten meststof (Compo bio tomaten meststof) en heb hiermee nog geen voeding en bladproblemen. Nu moet ik stilaan met mijn bloei voeding beginnen daar ze goed in voor bloei zitten. Zelf had ik aan Plagron alga bloom samen met Plagron Sugar Royal en Plagron green sensation gedacht. Maar kan dit gebruiken met universeel potgrond of is Plagron terra bloom een betere keuze .Het is mijn eerste kweek dus ben ik nog een leek op dit gebied .Ik zoek zoveel mogelijk info op het internet maar wat hulp is altijd welkom.
    Groetjes , Andre
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wel, als alles goed reageert op bio-tomaten-meststof, dan zie ik geen reden waarom de alga bloom ook niet zou aanslaan. De terra bloom is denk ik wel wat makkelijker mocht je toch tegen problemen aanlopen, omdat de plant hier sneller gebruik van kan maken. Bij bio moet dit alles eerst in de bodem omgezet worden voordat het beschikbaar is in een opneembare vorm.
    Ik denk overigens dat je met die tomaten-meuk ook wel aardig kunt gaan bloeien, aangezien daar ook aardig wat P en K in zit voor de vruchtzetting. Flesje terra bloom als achtervang kan misschien geen kwaad.
    succes!!

    Comment


      #3
      Thnx voor de reactie Meglow. Kan ik eventueel beendermeel en vinassekali samen met die tomatenmest geven of is dit niet aangeraden.

      Comment


        #4
        zover reikt mijn kennis helaas niet en daarvoor zijn mijn vingers niet groen genoeg

        misschien dat een betere kweker hier je daarmee kan helpen.

        Comment


          #5
          Ik geraak er niet uit. Heb wat info opgezocht voor Plagron Terra bloom in verband met de NPK ...( NPK-meststof (2-2-4). 2,1% Stikstof totaal (N) waarvan 1,6% nitraatstikstof (NO3) en 0,5% ammoniumstikstof (NH4), 1,6% in water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5), 3,9% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O) ) is de PK niet aan de lage kant voor bloei of mag / kan ik hier eventueel een halve dosis PK13-14 bijvoegen. Welke andere bloeivoeding raden jullie anders aan buiten Plagron.
          Met vriendelijke groeten .

          Comment


            #6
            Dat zijn dingen waar je je als beginner eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden.
            Je hebt de Plagron Alga lijn gekozen. Kijk naar het voedingsschema. (google schema Plagron Alga)
            Dat is een leidraad, geen exacte wetenschap. Hou je daar ongeveer aan qua hoeveelheden.
            Minder dan in het schema geven mag zeker, meer is niet verstandig.
            In het schema van Plagron zie ik Alga Bloom gedurende de bloei, en Green sensation vanaf week 6 bloei.
            Week 6 bloei is als er al flinke toppen staan, nu nog niet.

            Ze hebben nu genoeg aan die Bloom. Maximaal
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Thnx voor deze nuttige reactie QnQ , ik zal maar beter luisteren naar ervaren kwekers dan zelf beginnen te experimenteren met voeding. Ik geef mijn planten nu 2x voeding en 1x afgezuurd water per week telkens 600 ml per plant (potten van 12 liter) ongeveer 2 uur na zonsopgang. Het enige waar ik mij nu een beetje zorgen om maak is dat de onderste bladeren(oudere bladen)lichter van kleur zijn dan de rest van de bladeren.Ik heb nog een vraagje is dit begin van bloei of is het voorbloei zie foto.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Dit is al bloei inderdaad. Ik gok dat ze al minstens 7-10 dagen bloeit.

                Een paar gele bladeren onderop gebeurt vaker.
                Dat kan een gevolg zijn van een tijdje te nat staan, of van een tekort aan groeivoeding.
                Of een combinatie daarvan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Dan mag ik rustig beginnen met bloeivoeding of daar nog even mee wachten.Te nat staan zal waarschijnlijk niet zijn daar ik mijn potten weeg en de vochtigheid van mijn medium meet voor elke water/voeding beurt Kan het zijn dat mijn planten de voeding niet optimaal opnemen door dat ik bio voeding geef met universeel potgrond.Heb gelezen dat als je bio kweekt je medium ook bio met zijn.

                  Comment


                    #10
                    Last edited by QnQ; 21 August 2017, 22:03.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Hoi hoi. Als je naar de site van Plagron gaat vind je alle info. Je kunt zelfs complete voedings schema's uitprinten. Ik gebruik zelf alga grow en bloom. Ik gebruik ook royal sugar en green sensetion. De resultaten zijn zeer goed. Succes.

                      Comment


                        #12
                        Thnx voor je reactie Stagger Lee ik heb Plagron bloom , green sensetion en lemon kick besteld (daar het in Antwerpen niet te krijgen is) Maandag begin ik dan ook met de bloei voeding ( de damens zijn wel al 2 weken goed in bloei )

                        Comment


                          #13
                          Wat misschien makkelijker en goedkoper is om je grond te verbeteren is om pure zyme van plagron te gebruiken. En wat betere grond in plaats van gewone potgrond. Ik gebruik zelf pro-mix van plagron. Kost ongeveer 9 euro per zak van 50 liter. Het is hele fijne grond. Ik ontkiem mijn zaad en gaat dan gelijk in de pot van 16 liter. Nix overpotten dus. Het voordeel van pro-mix is ook dat het al een vrij lage ph waarde heeft. En het voordeel is ook van plagron dat t in nederland gewoon bij de boerenbond te koop is. Veel plezier

                          Comment


                            #14
                            En ik zou het simpel houden. Een wiet plant groeit zeker nog door als je hem in bloei zet. Wat ik doe is zolang een plant in groei staat krijgen ze groei voeding. Op het moment dat ze in bloei gaan krijgen ze bloei voeding.

                            Comment


                              #15
                              Volgende kweek zal ik pro-mix van plagron gebruiken. Ik kan nu toch niet meer verpotten daar ze in volle bloei zijn.Ik heb hier op het forum gelezen dat je pure zyme niet moet gebruiken als je al green sensetion gebruikt daar het daar al inzit.Wat de voeding betreft was ik al van plan de eerst 2 weken groei en bloei voeding op 50/50 te geven.

                              Comment

                              Bezig...
                              X