Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heropstarten voeding, na lichte overvoeding.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heropstarten voeding, na lichte overvoeding.

    Korting op 420shop
    Hey,

    Na overvoeding van een plant, waar let je op alvorens je de voeding geleidelijk aan terug wil opstarten?
    Ik heb maar twee tekenen van overvoeding.
    Gele bladpunten. Niet meer dan 2mm van de tip is wat vergeeld.
    Bij de onderste bladeren zie je een stikstof overschot. Die zijn donkerder van kleur en hebben wat klauw vorm.

    In mijn geval:
    Bij omschakeling naar 12/12 voeding gestopt. Ondertussen al 10 dagen ver na stopzetting van de voeding. Enkel water.
    Plant is verder mooi groen van kleur.

    Grts
    KB
    2018, Bubblegum, Kera Seeds
    2019, Jack Herer, Kera Seeds

    #2
    Daar komt kweek ervaring bij kijken. Zoiets is in elke situatie anders.
    Om dat te concluderen let je als kweker niet alleen op het signaal, maar kijk je naar de hele plant.
    Een plant van een meter met 67 nodes en 793 toppen zal veel sneller voeding nodig hebben dan een spaghettisliertje van 20cm met 2 nodes, om maar een voorbeeldje te geven van iets wat ook meetelt.
    De soort voeding telt mee, de hoeveelheid, het klimaat waar de plant in staat; hoe snel is de verdamping, de VPD, in welke week vind de overvoeding plaats, etcetcetc...

    Vaak volstaat het om de voeding gewoon te verlagen, en daarmee door te gaan.
    Niet stoppen dus.

    Maar zoals gezegd, het hangt van veel dingen af.
    Da's ook een leuk aspect van de hobby, je leert een plant te beoordelen aan de hand van z'n hele situatie.
    Er zijn ook gewoon hulpmiddelen natuurlijk, zoals bijv. een Fertometer.

    Last edited by QnQ; 12 March 2018, 09:04.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ondertussen een week verder.
      Minderen met voeding was inderdaad een betere optie geweest dan volledig stoppen.
      Ondertussen geef ik terug voeding mee, maar er duiken hier en daar toch wat vergeelde bladeren op.
      Les geleerd, volgende keer beter!
      2018, Bubblegum, Kera Seeds
      2019, Jack Herer, Kera Seeds

      Comment

      Bezig...
      X