Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron Lightmix voor gehele kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron Lightmix voor gehele kweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Vorig jaar heb ik mijn eerste kweek gedaan ( 3x Super Critical Autos) zonder voeding en met gewone universele potgrond. Dit jaar ben ik van plan om 3x Sweet Cheese Autoflowers te plaatsen van Sweet Seeds. Ik zou deze keer wel een potgrondmix willen gebruiken in combinatie met voeding. Ik heb vandaag heel veel gelezen over de verschillende mixen van Plagron en ook gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar ik lees precies overal andere antwoorden en meningen. Is het mogelijk om mijn autoflowers na het ontkiemen meteen in een lightmix te zetten en deze gedurende de volledige kweek hierin te laten? Ik zou dan het schema volgen van Plagron om tijdens de groei Terragrow toe te voegen en tijdens de bloei Terrabloom.

    Mijn excuses moest deze vraag toch reeds beantwoord zijn in een andere topic, maar ik was het zoeken een beetje beu.

    #2
    Waarom ni? Bijvoeden met terra lijn en klaar. Ni vergeten af te zuren.

    Comment


      #3
      Is dat dan gewoon elke keer de pH-waarde van het water gemengd met het terraproduct meten? En wanneer deze te hoog is een beetje Plagron pH- erbij gieten? Of moet ik ook een pH-meter voor aarde aanschaffen?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee, zeker niet gieten !
        pH- komt in fosforzuur (bloei), salpeterzuur(groei) of geconcentreerd citroenzuur.
        Dat giet je niet, daar doe je heel voorzichtig mee.
        Je gebruikt een pipetje om druppels toe te voegen, en dan meet je de oplossing met een digitale pH meter.

      #4
      Dat is het inderdaad. Bodemmeter is niet nodig.

      Ben wel voorzichtig met PH min, het blijft een zuur.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #5
        Bedankt om te antwoorden. Ik heb nog wat in de ' Vragen i.v.m Plagron ' topic gelezen en ga toch kiezen voor de algalijn omdat je daarbij je geen zorgen moet maken over de pH-waarden.

        Comment


          #6
          De terralijn brengt mijn kraanwater met een pH van 8.1 terug naar 6,5. Dit is eigenlijk al behoorlijk goed, maar ik gooi er nog een minieme hoeveelheid pH- bij zodat ik rond de 6.2-6.3 uitkom.
          In mijn beleving is kweken met de terralijn iets makkelijker dan met de algalijn, omdat je sneller kunt ingrijpen als je tekenen van onder of overvoeding ziet. Dat gezegd hebbende, er zijn ook genoeg handigere mensen dan ik die mooie resultaten halen met de algalijn.

          Comment


            #7
            Ik kweek ook met de Alga lijn op Light Mix echter de light mix is eigenlijk niet geschikt voor bio ivm het ontbreken van een bodemleven.

            De volgende ronde wil ik op pro of bat mix draaien.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #8
              Na een paar rondes op die algalijn kan ik enkel concluderen dat dat overroepen rommel is en ik stap volgend jaar terug over op terra. Merk 0 verschil in smaak en bio kweken is gewoon puur gokken of het nu wel of niet wordt opgenomen en wanneer.
              Als je kraanwater mengt met regenwater hoef je in principe ook geen ph te meten. En als je eenmaal weet hoeveel druppels etc hoef je ook niet meer te meten. Dan maak je gewoon keer op keer hetzelfde mengsel.
              Last edited by beowulf; 7 May 2018, 18:35.

              Comment


              • Kolonel Green
                Kolonel Green commented
                Editing a comment
                zit nu aan week 5 eerste kweek ooit , ik geef ze de aangegeven hoeveelheid 5ml bloom op 1 liter de ec waarde op 1,7 en ph op 6. Als ik mijn grond meet en de ec waarde geeft 0,8 aan moet ik dan de waarde van de voeding die ik geef omhoog brengen ? Moet de grond ook op 1,7 geraken of enkel de voeding die ik geef?
                Heb ook alle Plagron producten gebruikt.

              #9
              Flip Hasjkip Ik ga de Promix nemen en perliet in vermengen, had ook gelezen dat die lightmix enkel goed is als je met de terralijn werkt.


              beowulf

              Comment


                #10
                Om niet elke keer een (reeel) risico te lopen met die pH-, kun je een verdunde oplossing maken in een apart flesje. Bv. 1 deel pH- en 10 delen water, heb je grofweg een 5% oplossing i.p.v. 60%. Dat durf ik nog wel zonder handschoenen te hanteren, alhoewel ik wel zorg dat de kraan loopt mocht ik het op mezelf morsen.
                pH meter is eigenlijk wel nodig bij terra. Het maakt nogal uit of je 1ml per liter doseert of 4ml, wat weer afhankelijk is van wat je plantjes nodig hebben op dat moment. Ik meet met 1ml een pH van boven de 7, bij 4ml zit hij op 6,5.
                EC meter is handig, maar door goed te kijken naar je plantje kun je volgens mij ook een flink eind komen. Zie je donker, glimmend blad verschijnen, dan doe je wat minder. Zie je tekorten, dan doe je weer wat extra. Op minerale voeding reageert je plantje vrij snel, maar met bio-voeding zit daar een tijd tussen omdat het eerst in de bodem omgezet moet worden naar opneembare voedingsstoffen. Ik hou nu 50% van de aanbevolen hoeveelheid aan en dat lijkt vooralsnog aardig goed te gaan (fingers crossed). Mocht je voor bio gaan dan zou ik goed kijken bij kwekers zoals flip om te zien hoe je het 't beste kunt toepassen.

                Comment


                  #11
                  Buh, ik heb jaren gekweekt zonder ph en ec meter. Voedingsbeurten zonder voeding met regenwater, voedingsbeurten met voeding met mengeling 70/30 regenwater/kraanwater. Nadien toch is eentje gekocht en geen 5 keer gebruikt. Altijd goed op die manier. ph- is eigenlijk ook niet nodig. Die flesjes geconcentreerd limoensap van in de aldi voor mojito's te maken zuren ook af. Dat heeft een ph van iets meer dan 2 dacht ik.

                  Comment


                    #12
                    Ging naar de shop om een zak Plagron promix te halen maar die hadden ze niet. Heb een zak Biobizz lightmix meegekregen, waar blijkbaar voor 3 weken voeding in zit. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van Plagron producten bij deze mix? En zou ik het schema van Plagron growmix voor de algalijn kunnen volgen met die Biobizz lightmix? Ik las dat er in die growmix ook voor 3 weken voeding zit?

                    Comment


                      #13
                      Het lijkt mij dat Plagron en Biobizz grofweg dezelfde bacterien en schimmels in hun grond hebben zitten... heb er verder geen ervaring mee
                      Als je geen risico wilt lopen gewoon mineraal gaan voeden

                      Comment


                        #14
                        Promix is afzuip. Growmix doet exact hetzelfde en is 2 euro per zak goedkoper. Als je niet zeker bent, zak compost erdoor en probleem opgelost.

                        Comment


                          #15
                          Oorspronkelijk geplaatst door wietkarper View Post
                          Hallo,

                          Vorig jaar heb ik mijn eerste kweek gedaan ( 3x Super Critical Autos) zonder voeding en met gewone universele potgrond. Dit jaar ben ik van plan om 3x Sweet Cheese Autoflowers te plaatsen van Sweet Seeds. Ik zou deze keer wel een potgrondmix willen gebruiken in combinatie met voeding. Ik heb vandaag heel veel gelezen over de verschillende mixen van Plagron en ook gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar ik lees precies overal andere antwoorden en meningen. Is het mogelijk om mijn autoflowers na het ontkiemen meteen in een lightmix te zetten en deze gedurende de volledige kweek hierin te laten? Ik zou dan het schema volgen van Plagron om tijdens de groei Terragrow toe te voegen en tijdens de bloei Terrabloom.

                          Mijn excuses moest deze vraag toch reeds beantwoord zijn in een andere topic, maar ik was het zoeken een beetje beu.
                          Benieuwd hoeveel wiet je van je eerste kweek heb overgehouden. Merk je echt veel verschil als je zonder voeding kweekt of met?
                          Buitenkweek 2019

                          Comment

                          Bezig...
                          X