Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph, EC en Voedings metingen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ph, EC en Voedings metingen

Korting op 420shop
    Ik heb even een vraagje ik ben sinds kort begonnen met kweken en heb al een hoop gelezen op internet inmiddels, toch heb ik een vraagje voor de meer ervaringsdeskundigen hier.
    ik ben sinds vandaag in het bezit van een EC meter maar heb weinig idee wat de EC van mijn voedingswater zou moeten zijn, wat is goed en wat is totaal verkeerd?

Maar een belangrijkere vraag is de volgende, stel dat ik kraanwater heb met Ph 7.0 . wat gebeurd er dan normaal gesproken als je voeding toevoegd aan het water? gaat de Ph dan altijd daardoor omhoog en moet je dat corrigeren of zakt de Ph dan juist? met andere woorden; wat is het effect op de Ph van een vloeitstof als je voeding toevoegd? of is dit afhankelijk van de voeding?

en de laatste van de 3 vragen is de volgende:
    stel dat ik kraanwater heb van Ph 7.0/1 liter en die gooi ik bij 1 liter bronwater met een Ph van 6.0, resulteert dit dan in een 2 liter mengsel met Ph 6.5 ? of is de formule niet zo simpel?

ik probeer namelijk enigzins met logica te achterhalen wat er met de Ph gebeurd tijdens het mengen etc en na verloop van tijd in de grond.
    zou iemand kunnen vertellen hoe EC invloed kan hebben op Ph?, bijvoorbeeld wanneer je EC omhoog gaat wat gebeurd er dan normaal gesproken met de Ph?
    ik heb een hoop Ph en EC topics gelezen maar ik mis de voorbeeld informatie, en ervarings weetjes wat er normaal gesproken gebeurd als je je voedingswater aan maakt/mengt.

heel erg bedankt alvast want ik heb nog geen Ph meter en ik mis de ervaring waarmee ik het op gevoel zou kunnen doen, natuurlijk niet precies maar wel enigzins corrigeren en acceptabel houden.

ps. ik gebruik trouwens aarde
    Last edited by mohsinddd; 12 August 2010, 14:05.

Re: Ph, EC en Voedings metingen

Denk dat je wel wat aan hebt.

Grtz.

Comment

ik heb daar inderdaad wel wat aan maar ik snap nog steeds niet hoe het nou zit met voeding?

wat doet de voeding met je Ph als je die toevoegt aan je water?, gaat de Ph dan omhoog of naar beneden?

Comment

Licht aan je voeding, de meeste voeding is samengesteld voor kraanwater (bij mij thuis PH 8.2), Deze hebben meestal een Ph- regulerende werking.

zie ook: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ight=bronwater

Grtz.

Comment

Bezig...
        X