Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplant bloeivoeding geven bij natte grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenplant bloeivoeding geven bij natte grond

    Korting op 420shop
    Beste Kwekers
    Mijn plant (Citral buiten in 60 liter speciebak) staat nu ongeveer 4 weken in bloei, ik wil haar bloeivoeding geven, maar de aarde is nat en blijft nat door de regen . Als ik water met bloeivoeding geef dan wordt de aarde nog natter. Hoe kan ik toch water geven ?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat gaat dus niet eh. Simpel zat.
    Maar zo’n grote plant in een -naar verhouding- klein potje heeft die bak binnen 1-2 dagen droog dus gewoon ff afwachten tot morgen dan moet het een stuk droger zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Je kan misschien je pot afdekken dat de grond niet nat word van de regen

      Comment


        #4
        Ik zou het plantje een afdakje geven te veel regen en daarna broeierige zon kan rot veroorzaken. zou je misschien een close-up van de bloemen kunnen maken.
        Vooral als de bloemen de hele dag vochten blijven gaat dat problemen geven.

        Dit is wat ik altijd heb gedaan en mijn ervaring is.
        Ik heb mij buitenplantjes altijd bemest met kippenmest. Beste mest die er bestaat in mijn mening.
        En dan af en toe wat bij-voeden met A-B mix en in de bloei met beetje bloeivoeding.
        In het begin gebruikte ik hydro korrels om stukje drainage en vocht probleem op te vangen.
        Als je geen gaten in de onderkant van de bak hebt zou ik die er wel in maken om overtollig vocht af te water en wortel rot tegen te gaan.

        Verder ziet die er goed uit. Zal lekker smaken

        Comment


          #5
          Welk merk is die citral van?

          Comment


            #6
            45D6EED6-CE37-4CD5-ADD4-FED74AEBBB15.jpeg E87419C2-B65A-4F53-9575-F5AC05B9BD80.jpeg D2F329B7-083D-425C-A84B-0D20471F6E94.jpeg 10AA4A2C-3E69-4D22-A3B7-118058F247B8.jpeg Afdakje heb ik al en er zitten genoeg gaten in de bak, toch is de aarde na 3 tot 4 dagen nog steeds nat/vochtig.het merk van de Citral weet ik niet, maar heb ik gekocht bij cbdshop.nl. Weet iemand hoe ver de bloei op de foto”s nu ongeveer is ?

            Comment


              #7
              Ik dacht begrepen te hebben dat die Citral bij het Spaanse Positronics vandaan komt waarvan Wernard Bruining van cbdshop tot 1997 de eigenaar was van de vestiging in Amsterdam.
              2e
              3e

              Comment

              Bezig...
              X