Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is een blokkade en hoe voorkom je dit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is een blokkade en hoe voorkom je dit ?

    Korting op 420shop
    Hallo Groene vrienden

    Ik speur hier regelmatig het forum af naar antwoorden op mijn vragen en ik zie een redelijk aantal keer de term "blokkade" voorbij komen.

    Nu heb ik hier een aantal vraagjes over en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

    Wat is nu precies een blokkade?
    Hoe kan ik dit herkennen of vroegtijdig waarnemen?
    Hoe kan ik dit voorkomen en oplossen als het zover is?

    Alvast bedankt guys..!!

    #2
    Als er iets niet groen aan je plantje is, dan heeft ie teveel of te weinig van iets.

    Koop pH meter en geef nooit teveel voeding, begin voorzichtig en kijk hoe de planten reageren.

    En lees topics en kweekverslagen.

    Comment


      #3
      Dit is een zeer om steden vraag..!!..
      kan op vele manieren voorkomen.
      Als je een probleem hebt beter even een foto
      Plaatsen dat werkt makkelijker!


      Comment


        #4
        Dit voorkom je door niet al te enthousiast te zijn met voeding, voorzichtig wateren naar behoefte en goed naar de planten kijken hoe ze het doen.

        Als je plant te nat staat en niet veel meer doet, is ook een soort blokkade (stilstand). Verkeerde EC en PH waardes, Warmte, kou etc. ook allemaal factoren.
        Teveel voeding meegeven en dan nog blijven voeden daar krijg je ook blokkades van door overschotten. Te groene bladen die gaan klauwen is een teken dat je minder stikstof moet geven bv.

        Ik zou idd even wat meer inlezen wat als je op blokkades zoekt krijg je dezelfde informatie terug.
        Ad usum proprium!

        Comment


          #5
          Mist nog een antwoord op de hoofdvraag: Wat is een blokkade?

          Een blokkade is een verandering in de toestand van het wortelmedium, waardoor de opname door de plant van enkele of zelfs alle aanwezige voedingsstoffen geremd wordt. Denk hierbij aan:
          - te nat, te koud, te warm
          - pH te hoog of te laag
          - EC te hoog

          Zoals gezegd kun je een boek schrijven over hoe je het kunt herkennen of oplossen/voorkomen. "Kweekt en gij zult wijzer worden" is mijn korte antwoord.

          Comment


            #6

            Comment


              #7

              Klopt, maar de 'blokkade' slaat niet op het feit dat er stilstand is in groei, maar op het feit dat de plant geblokkeerd wordt (door een ongunstige situatie) om bepaalde voedingstoffen op te nemen. En omdat de plant er van weerhouden wordt bepaalde elementen op te nemen, wordt de balans in voeding verstoord. Een blokkade veroorzaakt dus een tekort en/of een teveel van iets omdat de plant er van werd weerhouden de voeding in de juiste en nodige balans op te nemen.

              Een deel van de mogelijke oorzaken met een blokkade als gevolg werden al gegeven, maar die zijn talrijk.
              Je voorkomt het door op een aantal punten te letten (juiste pH, teveel dit, te weinig dat, temp, etc) en dus eigenlijk voorkom je 't door je plant de juiste omgeving te geven zodat ze haar voeding in de juiste balans kan opnemen. En dat is ook het punt waar we allen naar streven.

              Hopelijk helpt dit om de term blokkade beter te begrijpen
              Last edited by OudHollander; 16 October 2019, 14:07.
              > Back to the future Haze run <

              < Kweek Down Memory Lane >

              Comment


                #8
                OudHollander Crystal Clear

                Thanks voor de uitleg!

                Comment

              Bezig...
              X