Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelf je NPK maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zelf je NPK maken?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Geen enkele voeding heeft juist wat ik zoek in NPK waardes, is het mogelijk om dit zelf te doen?

    Je koopt bijvoorbeeld NPK-mono voeding en je gaat aan de slag...

    Eigenlijk zoals hier beschreven wordt, zijn er hier die dit doen?

    https://www.thcfarmer.com/threads/fa...g-guide.20899/

    Mvg Manfred

    #2
    Niet met hydro, tot zover ik weet.

    Leden zoals Lr2 en QnQ doen dat wel met aarde verrijken, door wat poeders en andere dingen erbij te mengen.

    Comment


      #3
      K van kali doe ik wel en kieseriet voor het magnesium. Theelepel per plant als de bloei inzet.

      Comment


        #4
        Ik heb alle mono voeding van Canna hier staan, een hele krat vol flessen.
        Maar das geen kattepis eh...dan moet je echt wel wat van kweken en de behoeftes van de planten weten en hoe je snel op problemen moet reageren.
        Ik ben daar vanaf gestapt, teveel gedoe, alles meten, aanpassen, nog een keer meten, weer aanpassen enz enz...

        NPK waardes zijn de belangrijkste waardes, maar lang niet alles, er zitten nog meer stofjes in voeding die bijna net zo belangrijk zijn.
        Zou je alleen stikstof(N) kalium(K) en fosfor(P) gebruiken ga je naast groen, nog heel wat andere kleuren zien op de planten.

        In het Biologisch Kweken forum staan topics om zelf voeding te maken met dingen uit de natuur. (graTUs/GoedK0op)
        Dat is misschien beter geschikt voor een buitenkweek en bio, waar je niet naar zoekt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          Hallo, ik kan alles regelen met de computer en EC en PH worden automatisch geregeld, ik moet dus maar "op de knop duwen" bij manier van spreken, maar ik ga eerst groeien met de gewone voeding inderdaad

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja en met mono voeding werkt dat dus niet vandaar dat er wat meer bij komt kijken.
      Bezig...
      X