Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GA-spray

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: GA-spray

    Gibberellic Acid of GA3 kun je toch ook gebruiken voor moeilijk ontkiembare zaden??
    GA los je op in
    2-propanol (isopropanol / isopropylalcohol) bij mijn weten, daarna meng je het aan met water.

    Gibberelline


    GA452D is waarschijnlijk de meest voorkomende gibberelline


    Gibberellines zijn een groep van plantenhormonen. De naam gibberelline is afgeleid van de schimmelnaam Gibberella fujikuroi. Deze schimmel werd in 1926 door de Japanner Eiichi Kurosawa ontdekt als de veroorzaker van de bakanae-ziekte (dommezaailingziekte) in rijst. De door de schimmel gevormde gibberelline veroorzaakte een sterke plantengroei waardoor slappe planten met lange United States Department of Agriculture (USDA) en door de Imperial Chemical Industriesgibberellinezuur.
    Bij verdergaand onderzoek in Japan bleek gibberelline A te bestaan uit de drie verwante stoffen gibberelline A1, gibberelline A2 en gibberelline A3. Gibberellinezuur bleek gelijk te zijn aan GA3.

    Er zijn meer dan 110 verschillende gibberellines (GA1 ... GA110), waarvan er slechts enkele in planten actief zijn, zoals GA1, GA3 en GA7.


    bron:
    Wiki
    Last edited by ceBep; 19 August 2011, 19:00.

    Comment


      #32
      Re: GA-spray

      En zo is dat.

      Ga (3) lost NIET zomaar op in water.
      Daarom los je het eerst op in een paar druppels ethanol. (dat gaat prima hoor, als het maar niet te koud is. Maar andere alcoholen werken vast ook prima.)
      Daarna verder verdunnen is gedestileerd water.

      Dus, beste Mathijs, je mag me best eigenwijs vinden hoor.
      Maar ik werk al een tijdje met dat spul.
      En als je op de wereld markt iets anders dan GA3 weet te vinden (tenzij voor achterlijk veel geld) ben je een kanjer.

      Greetz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #33
        Re: GA-spray

        Zet die kanjer troffee maar klaar dan zou ik zeggen.

        Comment


          #34
          Re: GA-spray

          We zijn nu 4 uur en 3 flessen ruby cabernet verder.

          Heb je de troffeeeeee al verdiend?

          Al ben ik nu http://www.youtube.com/watch?v=UbZwm...eature=related
          aan het luisteren, wat al ons gezever futiel maakt.

          Je mag van mij gelijk hebben, Ohm rhim namah shivaya
          Roep maar als je gewonnen hebt, ik stuur de prijs wel op...............

          Alaaf, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #35
            Re: GA-spray

            Tja ik had nog wat te doen terwijl jij 3 flessen achterover kon gieten.
            Ik vind dat ik die troffee wel verdiend heb. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk antwoord te geven op de vraag die er gesteld werd en ben daarna of tijdens dat verhaal weer in discussies verzeild geraakt waar ik helemaal niet op zat te wachten.
            Er is mij expliciet verteld dat het geen GA3 was toen ik dat zelf uitsprak tegen Cees vorig jaar ergens. En waarom zou ik dat niet gewoon aannemen van hem als hij dat zegt?
            Van jou neem ik tips zoals die enzymen bij brouwmarkt en het gebruik van waterglas ook gewoon aan zonder te discusseren en doe er mijn voordeel mee.
            Als het dan niet zou werken, kan ik er altijd nog over in discussie, maar zoals velen dat op forums al bij voorbaat doen vind ik gewoon tijdverspilling.
            Het gaat mij er niet over om gelijk te hebben of te krijgen, als jij het niet was geweest had ik waarschijnlijk na de eerste "welles-nietes" in "zoek het uit" modus gegaan.

            Comment


              #36
              Re: GA-spray

              Yep,

              Het leven is zwaar, ik weet het. Maar ik werd geholpen met die wijn hoor

              Je doet er ook goed aan niet alles wat ik roep voor lief te nemen. Zelf weten, roep ik steeds.

              Welaan, de tijd zal wel melden hoe het allemaal zit. Het kan natuurlijk ook zijn dat Cees de samenstelling liever niet verteld.

              Greetz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #37
                Re: GA-spray

                zoals belooft,

                ga-spray getest en het werkt wel degelijk.
                wanneer sproei je nu het beste? wel dat is volgens mij simpeler uit te leggen dan wat er op de bijsluiter staat:
                te gebruiken vanaf je plant 1 week bloempjes aan het zetten is.
                Hoef je dus helemaal niet zo super-pro en alwetend rond te doen.(van zulke types keert men maag om eerlijk gezegd)

                groeten

                Comment


                  #38
                  Re: GA-spray

                  Top dat je ondanks je negatieve vooroordeel toch een eerlijk positief resultaat bekend maakt hier.
                  Ik heb naar aanleiding van deze discussie al aangegeven bij desbetreffende personen dat de verouderde bijsluiter het beste bijgewerkt kan worden. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk gebeuren ook.

                  Jouw uitleg is wel vrij beknopt en ik denk dat het per soort verschilt. Wel top dat je eerste poging direct goed heeft uitgepakt. Verder was het ook totaal niet mijn bedoeling super pro en alwetend over te komen hoor. Ik probeer enkel de informatie die ik verkrijg zo onveranderd mogelijk over te brengen zodat een ander er ook wat aan kan hebben, zonder dat het verhaal langzaam verandert.
                  Als jij daar maagomkeergevoelens van krijgt dan vind ik dat erg vervelend voor je, excuses daarvoor.

                  Comment

                  Bezig...
                  X