Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biotabs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Biologisch kweken

    Nope, dan ben je ongeveer net zo oud als ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: Biologisch kweken

      Juist 22 jarigen horen bespaard te worden voor dit soort onzin.

      Beter zo'n ouwe knar als ik.

      Is maar een persoonlijke mening.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        Re: Biologisch kweken

        Zo er staan er nou 11 boven de grond 4xamnesia 4x super silver cheese en 3super cheese en ik heb net even bio potgrond van ah gehaald en alles staat klaar ja het wachten is op de t-5neon en dan gaan ze het hok in voor de groei.2of3week ga ik voorgroeien.
        Vanavond worden de tl bakken gebracht, ik haal alleen de lamp en het voorschakelmeganisme er uit en dat pop ik op een strip met kap,en die ga ik verticaal ophangen tussen de planten wil toch weten hoeveel dat scheelt als de hele plant rondom licht krijgt.
        Tuinbroek ps ze krijgen alleen die biotabs en de biovoeding van de 420shop.
        en een hoop liefde en goede zorgen.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Zo er staan er nou 11 boven de grond 4xamnesia 4x super silver cheese en 3super cheese en ik heb net even bio potgrond van ah gehaald en alles staat klaar ja het wachten is op de t-5neon en dan gaan ze het hok in voor de groei.2of3week ga ik voorgroeien.
        Vanavond worden de tl bakken gebracht, ik haal alleen de lamp en het voorschakelmeganisme er uit en dat pop ik op een strip met kap,en die ga ik verticaal ophangen tussen de planten wil toch weten hoeveel dat scheelt als de hele plant rondom licht krijgt.
        Tuinbroek
        Last edited by tuinbroek; 2 December 2013, 16:05.

        Comment


          Re: Biologisch kweken

          Tuinbroek waarom start je niet gewoon je eigen topic om een verslag te starten?
          Want ik lees overal belevenissen van je kweekavontuur, mar zie nergens foto's of een verslag van jou....
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            Re: Biologisch kweken

            Jaaa tuinbroek, ik wil ook een verslag van jou zien
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment


              Re: Biologisch kweken

              Nee ik heb problemen met foto, s, ik weet het niet ik heb chemiel wel foto, s gestuuurd en hij is ook bij me geweest en ja als het alleen met foto, s moet/of mag
              dan haak ik af, mischien over een poosje, wat valt er nou te zien aan een tent van 120x120x200.Kijk ik weet zelf dat ik goede wiet kan kweken.Maar omdat nou op een forum te zetten, ik ben wat wiet kweken betrefd niet competitief, en ik heb ook last van mijn winterdepressie, en krijg daar therapie voor,dus net als mijn plantjes krijg ik lichttherapie om me een beetje oke te voelen.Ik hou wel elke dag alles bij en maak soms foto's, dat zou ik wel in een keer kunnen uploaden.Maar momenteel ben ik al blij dat de dag alweer voorbij is.Wees blij dat je dat gen niet hebt, ik mis de zomer in mn hoofd
              Gr.Tuinbroek

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              He growers
              Kreeg ook een berichtje van de mod.
              DER KOMT EEN BIO -HOEK ER MOET NOG IETS ANDERS BEDACHT
              WORDEN IETS MET BIO/AFDELINGE EXC EXC.
              BEN ERG BLIJ MET DE "BIOHOEK"
              GR TUINBROEK

              Comment


                Re: Biologisch kweken

                Hey tuinbroek, Wietkweken is toch ook geen competitie. Een verslag is leuk om bij te houden en mensen kunnen er wat van leren. Daarom hou ik een verslag bij en ben erg benieuwd naar je projectje nu! En fijn dat die bio hoek er is
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment


                  Re: Bio Tabs test!

                  Ben ook aan de plagron tot dat ik eens verder op de site van plagron keek en er achter kwam dat in hun biovoeding nog altijd zware metalen zitten.
                  Kijk en dat willen we niet dus ga dit jaar ook met bio tabs beginnen.
                  Ga ook mijn oude grond gebruiken.
                  Heb al mijn grond met blad afval in een bak schimmels erin en wormen.
                  We gaan het zien de aankomende maanden.

                  Comment


                    Re: Biologisch kweken

                    Zware metalen zitten er toch altijd in bij biologisch kweken? Dat Plagron als een van de weinige daarop test en de resultaten vrijgeeft is dan toch juist een goed punt?

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: Biologisch kweken

                      Waarom zitten die dan niet in Metrop?
                      Ben ook geen expert.

                      Comment


                        Re: Biologisch kweken

                        Koper, mangaan en zink zijn ook zware metalen, maar ik wil je dat wel eens zien vermijden in je kweek.
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                        Comment


                          Re: Biologisch kweken

                          Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                          Waarom zitten die dan niet in Metrop?
                          Waarom zouden ze daar niet in zitten? Voor zover ik weet hebben ze alleen een paar additieven waar het niet in zit.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                          Koper, mangaan en zink zijn ook zware metalen, maar ik wil je dat wel eens zien vermijden in je kweek.
                          Die zijn alleen niet zo snel giftig. Het probleem zit hem meer in arsenicum, cadmium, selenium etc.

                          Maar goed, dat is dus wel het punt. Het zit er altijd in, maar het moet onder bepaalde grenswaarden blijven. Bij biologische voeding (op basis van plantaardige of dierlijke stoffen) is dat veel lastiger te regelen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Biologisch kweken

                            Dat klopt wel als een bus, een echt biologisch product is een natuurproduct. Vissen leven ook maar in de (vervuilde) zee, en daarna vermalen we ze voor een visemulsie, of de suikerbieten die we gebruiken voor elke melasse, die groeit ook niet in de meest zuivere grond.

                            Bij Plagron mag je er 99% zeker van zijn dat hun hoofdvoeding biologisch is. Daarvoor hebben ze allerhande keurmerken zoals OMRI. Wat dan weer wel balanceert tussen bio en mineraal zijn de "additieven" zoals sugar royal en green sensation. Deze laatste is zelf een rasechte minerale voeding, die wel compatibel is met biologisch kweken.
                            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                            Comment


                              Re: Biologisch kweken

                              Dank je wel voor de nodige uitleg.

                              Comment


                                Re: Biologisch kweken

                                Precies, je ontkomt er bij biologisch dus niet aan dat er wat zooi in zit. Algen en guano zijn ook vaak knap vervuild. Bij Plagron controleren ze er in ieder geval op en publiceren hoeveel van dat spul erin zit. Wat dan vervolgens binnen de daarvoor gestelde limieten blijft. Bij die andere merken die niets publiceren moet je dus maar hopen dat er niet al teveel aan zware metalen in zit.

                                Ik zou dat dus in ieder geval niet tegen ze houden. Eerder bij die andere als ze het niet eerlijk zeggen.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X