Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biotabs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Biologisch kweken

    Stel ik gebruik innogreen in de volle grond http://www.tuinkenner.nl/shop/mestst...basis-10kg/?p= Moet ik dan na die 3 maanden bij mesten of zijn de wortels dan diep genoeg om zelf daar in alle benodigde dinge te voor zienn?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment


      #62
      Re: Biologisch kweken

      Hii chemiel
      Als gezegd word van dat je 3 mnd geen voeding hoeft bij te geven
      dan zal dat wel kloppen, die van sannie zijn vd binnenkweek en daar zit tot
      3 week in de bloei voeding in , maar die biotabs zeggen die 3 maand? Dan kun je daar wel van uit
      gaan, maar toch goed op tekorten letten.Ik heb 1keer ook planten op balkon gehad
      en die deed ik ook met buffertabs, maar op balkon en binnen en tegelijk ook op balkon
      vond ik te link dus nog niet weer gedaan.Maar die biotabs zijn goed en je kunt er veel aan hebben.
      Dus gewoon proberen en goed je planten lezen je ziet snel genoeg of ze iets extea, s moeten.
      He hoop dat je er wat aan hebt.
      Groentjes tuinbroek.

      Comment


        #63
        Re: Biologisch kweken

        De biotabs lijn gaat er van uit dat je genoeg voeding voor je hele kweek hebt als je op voorhand hier die tabletten aan toevoegt en rond het einde van de groei hier nog eens vloeibaar gaat aan bijvoeden, eenmalig. Dat zou moeten volstaan.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #64
          Re: Biologisch kweken

          Klopt maar hoe werkt dat in de volle grond na 3 maanden? Bijvoeden of zijn de wortels dan diep genoeg zodat de plant de al aanwezige voedingsstoffen uit de grond kan halen of is het aan te raden dan alsnog bij te voeden? en hoe zit dat met kalium fosfor in de bloei met volle grond? Kan de plant daar altijd wat extra van gebruiken of is dat in de volle grond ook niet nodig?
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #65
            Re: Biologisch kweken

            Voor buiten hebben ze een andere reeks: GuerillaTabs. Een PK-booster hebben ze wel niet binnen hun productlijn.
            PK boosters zouden in theorie niet nodig zijn bij biologisch groeien. Zulke hoge organische percentages ga je trouwens toch heel moeilijk vinden. En toch zijn er fabrikanten die er hun op wagen om bio-PK-boosters te maken.

            Ik ga het in m'n komende kweken testen met Atami Bio-Bloombastic, wat volgens hun bruikbaar zou zijn in de bioteelt. Veel waarde hecht ik niet aan hun bewering dat het 100% bio is, NPK van 0-9-12 is vrij hoog.
            Deze hoogwaardige cocktail gemaakt van bio-mineralen en bio-organische additieven van plantaardige oorsprong, maakt dat er nu ook voor de organische kweker een NPK houdend additief is voor de bloeiende planten
            Bio-mineralen zijn nog altijd minerale voeding dus, kunstmeststof als het ware en dat volgt niet meer de strikte versie van biologisch kweken. En toch ga ik het proberen, Atami mailde me dat het compatibel zou moeten zijn met mijn huidige BioTabs kweek

            Plagron heeft ook nog Green Sensation, maar dit is ook een kunstmestof. Volgens Plagron zou het wel het nodige bodemleven niet schaden, en kan je het eveneens gebruiken binnen een bio-teelt (wat eigenlijk geen meer is ). Het heeft een "milde" NPK van 0-9-10.
            BAC biedt een organische "PK booster" aan maar deze heeft eigenlijk een NPK van 3-3-8. Samen met hun bloeivoeding die een NPK heeft van 6-5-6, wordt dit een totale NPK van 9-8-14, wat bijna in de buurt komt van PK13-14
            Bij BioBizz vind ik TopMax, maar deze heeft amper NPK-waarden. Door middel van de hoeveelheid humuszuren te verhogen doorheen de bloei, worden je toppen dikker en steviger. Ik gok dat dit de natuurlijke cyclus van bladvertering benaderd, en de plant doet voelen dat het herfst is, dus tijd om te knallen nu het nog kan, terwijl ze meer als licht genoeg krijg. Maar dit kan mijn verbeelding zijn en een slechte benadering van de werkelijke werking van TopMax.
            GuanoKalong heeft ook zijn antwoord op een biologische toppenknaller, Guanokalong Extract, met een NPK van 2-0.5-2, maar toe te voegen vanaf groei tot eind bloei, beginnen met 10ml/l, opbouwen naar 30ml/l. Best prijzig spul als je beseft dat een 1liter flesje al snel 20€ kost.
            Echte biologische kwekers brouwen hun eigen thee van guano, vleermuizenstront (zeevogelstront wordt soms ook wel guano genoemd). Maar daar zijn zoveel recepten voor te vinden, moet je maar eens googlen

            En de andere versie van biologische kweker zweert bij bloeien zonder pk-boosters of iets dergelijks. Er zijn er genoeg die schitterende resultaten halen, zeker in volle grond, met bloeivoeding zonder boosters. Guanothee kan eveneens perfect een onderdeel zijn van bloeivoeding
            Last edited by Bombadil; 14 October 2013, 23:17.
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment


              #66
              Re: Biologisch kweken

              Het ging om de innogreen... Maar bio tabs maakt uit niet uit want mijn vraag was of je na die 3 maanden in de volle grond moet bijvoeden? Of zijn de wortels dan diep genoeg zodat de plant de al aanwezige voedingsstoffen uit de grond kan halen. Stel als ik half mei begin dan zijn mijn planten na 3 maanden in augustus nog lang niet klaar. Vroeg me dus af of ik in de volle grond dan moet bij voeden ofniet? Ieg thx voor de reactie
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

              Comment


                #67
                Re: Biologisch kweken

                Dat is een ware beginnersvraag, ik had niet gedacht dat het zo simpel ging zijn. Bijvoeden als je tekorten ziet, een tekort is minder erg dan overvoeding. Eenmaal je je producten kent (na 3-4 kweken ofzo) dan pas kan je gaan extra bijmesten naar gevoel zonder overvoeding te veroorzaken natuurlijk
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                Comment


                  #68
                  Re: Biologisch kweken

                  Gewoon goed lezen. En ja dat weet ik. Laat ik het anders stellen. Zijn er mensen die in de volle grond wel eens voedingstekorten hebben ervaren?
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                  Comment


                    #69
                    Re: Biologisch kweken

                    Welke bodem is er chemiel? Bewerk anders nu je grond mooi voor zodat je niet hoeft te voeden volgend jaar.
                    Een moestuin werkt toch net hetzelfde?
                    Mijn moestuin is al mooi bewerkt voor volgend jaar.
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #70
                      Re: Biologisch kweken

                      Het is veengrond, hele zomer lopen er allerlei soorten vogels op te schijten en eind september hebben er ook paarden gelopen.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                      Comment


                        #71
                        Re: Biologisch kweken

                        Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                        Gewoon goed lezen. En ja dat weet ik. Laat ik het anders stellen. Zijn er mensen die in de volle grond wel eens voedingstekorten hebben ervaren?
                        Nope. Dat is zo goed als onmogelijk; de plant vind zijn weg wel.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #72
                          Re: Biologisch kweken

                          Thx !
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                          Comment


                            #73
                            Re: Biologisch kweken

                            He chemiel
                            Ben je een guerrilla kweek aan het voorbereiden? tis nog wel wat vroeg?
                            Ik vind die weed altijd zo slap vooral als je sterke weed gewend bent.
                            Is er wel nederwiet wat de sterkte heeft van meer dan 15% thc, ik ben
                            het nog niet tegen gekomen, jij wel?
                            Groentjes tuinbroek

                            Comment


                              #74
                              Re: Biologisch kweken

                              Ik vind het juist helemaal niet vroeg.

                              Oktober en November zijn de maanden bij uitstek om voor te bereiden op het volgende jaar.
                              Gewoon lekker nu al het werk en dan heb je in het vroege voorjaar de helft, nee driekwart gewonnen.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                #75
                                Re: Biologisch kweken

                                Escargo hoi
                                Bedoel je zelf een guerrilla plek nou al voorbereiden voor volgend jaar,
                                dan loop je toch nu al kans om daar op die guerrilla plek gezien te worden?
                                Ik bedoel je eigen tuin oke, maar een guerrilla plek nee.Ik heb zelf de mogelijkheid
                                om binnen te kweken, maar het lijkt me wel spannend, maar is buitenwiet
                                wel zo sterk als binnen gekweekte, ik ben nogal vewend wat dat betreft en
                                vond die buitenwiet erg scherp in de keel en de high of stoned waren zo
                                uitgewerkt.
                                Gr tuinbroek

                                Comment

                                Bezig...
                                X