Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biovoedsel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biovoedsel

    Korting op 420shop
    Ik heb biovoedsel van POKON gekocht. staat op dat het een natuurlijke basis heeft. en meststoffen van natuurlijke oorsprong.

    er staat dat het ook het bodemleven stimuleren (dus wortelen tog)?

    staat dat je 1x per week 10 ml per liter moet geven.

    NK 4+6

    stikstof totaal 3.5% organische stof, 0.5% nitraatstikstof

    6% kaliumoxide

    is dit goed voor mijn planten? wrs alleen voor de groei toch? ik ga denk k wel in een growshop iets kopen voor de bloei, wat raden jullie me aan? ik wil niet bloei ding en top ding en alles kope, gewoon 1 flesje dat gewoon gemiddeld voor alles wel goed is en echt nodig is.

    verder, hoe vaak zal ik dit moeten geven en hoeveel ml per L?

    Greetz

    #2
    koop anders ze een setje 50€ ongeveer van Hesi en daar zitten alle soorten flesjes in Bloei, wortel, fosfor, groei en nog een pak

    Greetz
    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

    sigpic

    Comment


      #3
      zoals ik al zei, wil liefst 1 flesje.. nog niet hele mikmak..

      dus is deze goed voor mijn plantjes en goed voor bloei enz enz enz..??

      is me eerste kweekje en wil beetje teste.. volgende word wrs wel hele zooi erop en eraan

      greetz

      Comment


        #4
        tijdens de groei heeft je plant vooral nood aan N (stikstof, nitrate) om bladeren te ontwikkelen enzo. Deze meststof biedt dat dus zeker. Net zoals K (Kalium) moet het lukken. Maar wat me opvalt is dat er gewoonweg geen P (fosfor) inzit? Kan problemen geven mocht je plant fosfor nodig hebben meer dan dat er in je groeimedium zit. Misschien wat guano toevoegen (bevat veel P als ik me niet vergis, effe gaan kijken op mijn doos, zo terug, en ja daar zit veel P in dus het is een goeie aanvulling). Maar misschien kijken voor een meer volledige voedingssupplement? Van Bio Nova heb je gewone meststfo waar de NPK waarden allemaal rond de 5 hange, dus ideaal.
        Mits wat P toevoeging lukt het met die dat je hebt ook. Al moet je rekening houden dat tijdens de bloei de plant veel PK nodig heeft en ook een specifieke bloeibooster bevat meestal veel PK (waardoor de plant nog eens gestimuleerd wordt te gaan bloeien).
        Je ziet het maar

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          al die producten is da allemaal nodig, gewoon in de volle grond zetten op goeien compost van tuinafval moe toch wel volstaan zeker, niet?

          Comment


            #6
            Dat moet je eerst allemaal hebben he Jan... Ook is er dan een kans dat je ziektes je kweekruimte binnenbrengt . Dus ik zou maar voor een flesje gaan

            Comment


              #7
              je kan ook met een goed voorbemeste aarde beginnen en dan met bijvoorbeeld BioCANNA Flores aan de gang. dat is 1 fles, is voor de bloei en als je die gebruikt is het eindproduct ECO omdat BioCANNA als enige de CU keuring op de Bloeivoeding heeft (een tuinder die ECO groente maakt mag alleen gebruik maken van producten die door de CU goed gekeurd zijn, BioCANNA Flores is dat dus!)

              Comment


                #8
                Jah, maar ik zei, is dit goed voor de BLOEI,, maar ja dat is het dus.. zolang moete ze tog niet bloeie.. maar tot zon 40 cm..

                Ik ga bij de growshop echte voeding voor GROEI kopen,,

                Maar dit kan dus wel even voor de bloei, wanneer moet ik het toedienen en hoeveel en hoevaak??\

                greetz

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
                  zoals ik al zei, wil liefst 1 flesje.. nog niet hele mikmak..
                  dus is deze goed voor mijn plantjes en goed voor bloei enz enz enz..??
                  Niet echt dus.

                  is me eerste kweekje en wil beetje teste.. volgende word wrs wel hele zooi erop en eraan

                  Comment


                    #10
                    -.- ik vraag niet om commetaar maar hulp? ik weet ook wel dat er niet alles in 1 flesje is? maar ik zeg tog dat ik niet bloei dign wil en super top ding omdat ik eerst wil teste.

                    en ik zei tog voor de BLOEI -.- niet voor de GROEI,, dus wel jah,

                    en ik zegtog ik wil niet meteen super veel erin steke wil eerst het hele proces leren en me daarna erin verdiepe voor een perfecte kweek,

                    miss mist wil je aub geen domme posts make met dingen die ik al beantwoord heb met me eigen vraag, of een verkeerde quote maken, en alleen overbodige info geve die dus al hierin staat, maar op de vragen antwoorden die ik vraag zoals is deze goed voor de GROEI en WANNEER en HOEVEEL toedienen en niet zon bericht dat nergens op slaat en alleen maar spam is..?

                    Greetz..
                    en nogmaals de vragen

                    Comment


                      #11
                      Dat je nu nog niet door hebt dat hij antwoorden wil. Ipv hem af te breken stel je hem beter concrete producten voor zodat hij al kan gaan opzoeken en eventueel een keuze maken en die dan aan ons voorstellen. Je helpt hem voor geen gram vooruit. Hij maakt heel duidelijk dat het nog niet superprofessioneel moet en toch wil je hem de voor-hem 'moeilijke' weg op sturen... Voor velen is het beste nog altijd: Keep it simple en je komt er wel hoor. Met een goed resultaat moet je de volgende keer maar voor een hoger doel gaan en overschakelen van materiaal, the pro way. Stap voor stap, het is de beste leerschool. Hoe groter de trappen, hoe harder je kan vallen...
                      *sorry dat ik je niet help met deze post maar het moest er even uit Damn_nice* Veel succes met je keuze toegewenst .

                      EDIT: Zal toch maar aan suggestie geven: Je hebt van de Bio Nova Voedingslijn alles wat je maar kan wensen eigenlijk. Van gewone meststof (lage npk waarde, allemaal rond de 4-5) tot bloeiboosters (met veel PK (17+)). Het merk dat je kiest maak volgens mij niet veel uit, ze zijn allemaal goed in wat ze doen. Wat meer probleem kan geven is dat je zelf gaat overvoeden . Dus opletten met die dingen .

                      Greetzzz

                      Jona
                      Last edited by Jona; 9 January 2009, 22:58.

                      Comment


                        #12
                        Of misschien is Plagron iets voor u?
                        Ik vind het heel gemakkelijk, je hoeft maar 1 keer in de week voeding te geven, in de groei heb je Start Up, dat zijn wortelstymulator, groeihormonen en vitaminen in 1 flesje, (je kan ze ook alledrie appart kopen).
                        En in de bloei gebruik je bloeihormonen, je kan kiezen uit Bio en Chemische voeding.

                        Ik ben er zelf mee begonnen omdat ik het zo gemakkelijk vond.

                        Op je vraag zelf kan ik eigenlijk niet antwoorden, ik heb geen ervaring met Pokon, maar moest je voeding zoeken die gemakkelijk is in gebruik, raad ik Plagron aan.
                        Ti's relatief goedkoop, gewoon Start Up, en Alga Bloom en je kan starten, als je nog een topstymulator wil ga je wat meer kwijt zijn, dat is Green Sensation van Plagron ook, super spul overigens!
                        Last edited by DaZeD; 10 January 2009, 12:25.
                        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                        Comment


                          #13
                          Bio nova supermix en bio nova pk 13/14 zou ik voor gaan is goed spul en kost bij elkaar 20 eurie geloof ik.

                          Grtz.

                          Comment


                            #14
                            De 2 posts boven mij zijn nogmaals het bewijs dat er eeuwige 'discussie' is rond welk merk er het beste is. De ene zweert bij plagron, terwijl de andere z'n leven zou geven voor Bio Nova. Ik ben van mening dat ze het allemaal heel goed doen maar dat je best 1 voedingslijn kiest en je daaraan houdt en er zo wat ervaring mee opdoet en hier en daar wat experimenteert. Dat je dus voor een volledige voedingslijn kan gaan de volgende keer ligt dus voor de hand, het is een stap in de goede richting . For now moet je maar die pokon gebruiken als je geen zin/geld hebt om achter nog iets te gaan. Maar er zijn betere dingen op de markt, laat dat de conclusie zijn .

                            Comment


                              #15
                              @jona
                              Heb goede ervaring gehad met bio nova
                              Nu ben ik hesi aan het uitproberen.
                              Grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X