Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Water geven

goeie topic zit zelf ook met dit dillema. Wat ik te horen kreeg is dat je beter om de paar dagen water geeft. en bij 11l potten minimum 0,5l water. Als je met kleinere doseringen werkt water je maar enkele delen van je pot.
    Ikzelf heb ok zo'n tensiometer maar ben niet zeker ofdat ik daarop kan afgaan. Iedereen zegt wegen die potten! :p
    Was zelf wat kritisch, maar je voelt het een verschil na een paar dagen wegen.
    Toch blijft het lastig on het in te schatten ^^

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Comment

Als je een stuk of wat goeie foto's maakt van je plantje en van de aarde dan kunnen veel kwekers hier al zien of ze te nat/droog staat.

Het wegen van de pot is een prima methode, ik doe dat overal in huis.
      Als ik de kamerplanten hier water ga geven weeg ik ze ook even als ik niet weet hoe ze erbij staan.
      Na even oefenen krijg je daar handigheid in en kun je exact inschatten wat er nodig is.

Er is GEEN voorgeschreven hoeveelheid !
      Ik lees iemand 1 liter op 10L-pot geven, aight...en ik geef een halve liter op 18L pot tot de bloei en een ander doet weer 2L op een 25L pot.
      Dus die antwoorden kun je geen soep van maken. Elke plant, en elke situatie is uniek.
      In 1 hok kan het best zijn dat 3 planten alle drie verschillende behoefte hebben.

Water geven tot het er aan de onderkant uit loopt doen we natuurlijk nooit op aarde, maar dat was wel duidelijk inmiddels.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StirItUp View Post
        Allright! Dat wegen gaat nog wel moeilijk worden denk ik In het begin allesinds!!
        Wat ik in het begin gedaan had met paar weg werp plantjes.. Helemaal laten uit drogen kijken hoe zwaar die is. En daar aan water geven..
        Want je merkt dan hoeveel die weegt als die droog is.. Ik zou die niet doen als geen plantje heb die je toch al weg wilt doen..
        Brengt namelijk ook weer problemen mee als je het te vaak te droog laat worden..
        sigpic

Comment

Ok thx guys hiermee kan ik zeker verder! Wegen maar zou ik zo zeggen :p heheh. Ja QNQ fototjes zouden idd handig zijn, maar ben kabeltje van mijn fototoestel dus kan de fotos niet op de pc zetten... anders had ik een kweekverslagje gemaakt maar dat gaat nu moeilijk :/ op het uitzicht zou ik in ieder geval zeggen dat ze noch te nat, noch te droog staan. Blaadjes staan lekker strak en mooi groen Is goed opweg voor een eerste keer denk ik vanaf het mogelijk is zal ik fototjes uploaden!!

Greetings,

StirItUp

Comment

Misschien nog een bijkomend vraagje. Als je water giet best in het midden geven of alles wat verspreiden? Maar als je maar 400ml op een 11l pot geeft bvb dan geraakt dat water toch niet overal?
            Ik doe meestal rondom de steel. Maar of dat goed is?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Comment

Interessante vraag djo, heb ik mij ook al vragen bij gesteld... ken het antwoord echter niet dus ik wacht even met jouw tot er iemand een antwoord levert Grtz

Comment

Die 10% regel die ik toepas heb ik op de site van canna terug gevonden. ik hun filmpje ( water geven op pot gewicht) enzij komen uiteindelijk op 10% van de pot inhoud.
                Het enige wat ik niet doe is mijn potten wegen.
                jullie kunnen het miss een rare methode vinden. maar ik ben er wel tevreden van. mijn potten zijn mooi van boven tot onder beworteld.
                Endat is een belangrijk punt niet?

Grtz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@ Djo mij hebbe ze verteld om niet tegen de stam aan te gieten. omdat planten daar afvalstoffen afzetten.

dont shoot me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StirItUp View Post
                  Allright! Dat wegen gaat nog wel moeilijk worden denk ik In het begin allesinds!! Misschien een referentie punt van hoeveel kilo een 11l ongeveer moet wegen wanneer deze gewaterd moet worden?
                  11 liter verse aarde uit de zak weeg 3,9 kilo en mag dan gelijk gewaterd worden.

Comment

check!!

Comment

Water geven

Double check!

En de hoeveelheidheid water... Ik merk nu ook dat naargelang de lamp hoger komt te staan de aarde minder warm wordt en langer water heeft dan voorheen.
                      En zo'n tensiommeter is leuk maar je moet er toch een paar hebben om zeker te zijn.

dit groentje komt er groen van!

Comment

Uwe pot vullen. paar liter water doorheen gieten zodat uw medium volledig verzadigt is. laten uitlekken.
                        En dan wegen.
                        DE volgende stap. uw medium volledig laten drogen. en dan terug wegen.
                        En dan neem je 10% van het verschil.

Hopelijk was dit uw vraag?

Grtz

Comment

Is inderdaad een mooi antwoord! Zal ik wel doen de volgende kweek.

Hier nog een mooi topic die veel info geeft waarom niet te wateren langs boven / niet op de steel water geven!
                          Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Comment

Wat jij hebt gelezen gaat vast over cocos potgrond. Dit werkt kwa water heel anders dan gewoon aarde.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Ik wil niet tegen u kar rijden maar als je zegt "vast" en verder geen verduidelijking geeft hebben we er weinig aan.
                              Topic legt mooi de werking van de wortels uit en vond het wel passen bij dit topic

In het topic wordt er geen cocos potgrond vermeld. Wel de tip om er wat onderaan de pot hydrokorrels te leggen maar dat wordt later tegengesproken.
                              Respectvolle groet, Djo

Comment

Hier jonge waailap.

GEBRUIKSAANWIJZING

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Bezig...
                                X