Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water geven

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Ik vroeg mij af hoeveel (niet hoe vaak) water je aan je plantje moet geven. Ik heb dus wat opzoekingswerk gedaan en heb gevonden dat je water moet geven tot er langs onder zowat 20% van wat je hebt gegeven is doorgespoeld. Nu vroeg ik mij af, moet je de overtollige 20% dan vanonder in het schaaltje laten tot het wordt opgenomen/verdampt, of moet je het weggieten (wat wel wat prutswerk zou opleveren).

    Grtz,

    StirItUp.

    #2
    Re: Water geven

    je las op de verkeerde plek denk ik .. diegene die dat schreef is een hufter ..

    Comment


      #3
      Re: Water geven

      Je kan van boven of van onder watergeven.

      als je net het overgepot moet je van boven even water geven want onder zitten nog geen wortels.
      Als de pot volgewortelt is kun je van onder water geven.

      Hoeveelheid water hangt natuurlijk af van de grootte van de plant. Hoe groter de plant, hoe meer water die nodig heeft.
      exacte hoeveelheden bestaan niet, want je aarde heeft ook een sponsachtige werking, en die is bij elke aarde anders.

      Wat je kunt aanhouden: Als het water onder de pot eruit loopt heb je net wat teveel gegeven.

      Comment


        #4
        Re: Water geven

        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: Water geven

          Allright, het leek me ook al wat raar, hat schrik dat ze zo gingen verzuipen :p en als je dan langs onder geeft, hoe moet je dan ongeveer inschatten wanneer het zowat goed ligt? ze zijn nu zopas verpot dus zal zowiso wel nog even langs boven moeten geven. Bedankt voor de snelle en leerrijke antwoorden.

          PS: Weten jullie wanneer het zowat aangeraden is om te beginnen dieven van de plantjes? ze zijn nu twee weken oud en beginnen plukjes in hun oksels te krijgen...

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Water geven

            Als je van onder water geeft dan weet je makkelijker wanneer je genoeg hebt gegeven.
            Namelijk, als er geen water meer de pot in gezogen wordt

            Het is slim om te dieven vanaf de zichtbare bloei, dat is bij jou bijna dus.

            Comment


              #7
              Re: Water geven

              zichtbare bloei? Nee hoor dat is nog ver ik denk ze zeker nog twee weken te laten voorgroeien nu vooraleer naar 12/12 over te schakelen. Ik vind het vreemd hoe verschillend de meningen over dieven zijn, velen zeggen dat het absoluut tijdens de groei moet gebeuren, anderen beweren dan weer dat het tijdens de bloei moet/kan :p. Verwarrend voor onervaren gasten zoals mij!

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Water geven

                  Als ik een water gift geef, dan is dat 10% van de pot inhoud. 10 liter pot 1liter water. en dat is naargelang de periode 2 tot 3 keer per week.
                  En dat is natuurlijk een richtlijn he. als ik wat drain heb dan ben ik zeker dat heel mijn subtraat bevochtigd is. heb helemaal geen drain, dan geef ik nog wat bij.

                  hopelijk ben je hier iets mee.

                  Comment


                    #10
                    Re: Water geven

                    @ Cookaap Yep indeed voor de zichtbare bloei lijkt mij ook het verstandigste de verwarring kwam van deze zin die je gepost had: 'Het is slim om te dieven vanaf de zichtbare bloei'. Kdenk dat je je daar dus wat versproken hebt of verschreven eerder . Ik heb ze nog maar twee dagen geleden getopt dus zal nog even wachten voor ik begin met dieven zodat ze vollop recupereren
                    @
                    ok13 Thx man, goed om te weten!

                    Comment


                      #11
                      Re: Water geven

                      Beter iets te droog dan te nat.

                      Potten iedere dag opheffen om zo het gewicht te schatten.
                      Na verloop van tijd voel je wel wanneer deze licht of zwaar aanvoelt.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: Water geven

                        Over wat voor medium hebben we het hier ? Verschillende mediums met verschillende water geef technieken

                        Als je grond te droog is loopt het er ook zo doorheen

                        Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment


                          #13
                          Re: Water geven

                          Het is aarde, plagron batmix. idd als aarde heel droog is komt het er vanonder meteen door. Best niet op dat punt geraken dus :p
                          Ik zal zowiso proberen om de weeg-truk onder de knie te krijgen Vinger in de grond steken is niet precies genoeg?

                          Greetings!

                          Comment


                            #14
                            Re: Water geven

                            Oorspronkelijk geplaatst door StirItUp View Post
                            Vinger in de grond steken is niet precies genoeg?
                            Neen, je toplaag kan kurkdroog zijn terwijl de onderkant, waar de meeste wortels zich bevinden, zeiknat staat.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: Water geven

                              Allright! Dat wegen gaat nog wel moeilijk worden denk ik In het begin allesinds!! Misschien een referentie punt van hoeveel kilo een 11l ongeveer moet wegen wanneer deze gewaterd moet worden? Je gaat mij zeggen dat alles afhangt van hoe groot mijn planten zijn en hoeveel deze dan wegen natuurlijk... die zijn nu zo'n 2 weken oud en aangezien ik ze wat lager heb ingegraven tot een centimeter of 2 onder het lobblaadje zou ik zeggen dat ze tss de 15 en 20cm hoogte zijn...

                              Comment

                              Bezig...
                              X