Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

    Korting op 420shop
    hey,

    Ik heb al eens plagron gebruikt, en nu twee maal nomercy, wat raden jullie me aan voor mijn volgende kweek? Ik ben beginner....

    600 Watt ... op aarde ....

    ik zoek iets gemakkelijk

    en ook bij alle drie de keren tot nu toe, waren de toppen nooit echt dik, eerder fluffy ... met wat heeft dat te maken?

    thanks

    #2
    Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

    Fluffy toppen kan vanalles zijn, kga beginnen met een constant te hoge temperatuur mss?

    Ik gebruik hesi op aarde. Lekker makkelijk en niet duur. De voeding verlaagt ook de ph van je water dus in principe hoef je niet te meten.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

      ik raad niks aan maar ik vind HY-PRO gemakkelijke voeding
      ik werk er al jaren mee
      maar met elke voeding is het gewoon even aftasten hoe er het beste mee te werken
      no-mercy is op zich ook heel gemakkelijk
      alleen even aftasten wanneer je plant hoeveel nodig heeft van iets
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

        Na 3 kweken ben je toch niet echt een beginner meer?

        Plagron is toch vrij makkelijk? Ik heb groei en bloei voeding en green sensation meer niet.

        Die fluffy toppen zal denk ik sowieso niet aan je voeding hebben gelegen.

        Kan idd van alles zijn, maar hoeveelheid licht staat denk ik wel boven aan?

        Comment


          #5
          Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

          Met wat meer uitleg kunnen we beter meedenken.

          Comment


            #6
            Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

            ik zou jezelf wat meer gaan inlezen over de plant zelf,
            dat het fluffy toppen worden ligt niet aan de plant of voeding, maar aan degene die ze groeit

            Comment


              #7
              Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

              Ik vermoed ook een te hoge temperatuur, echter zonder meer info is het zoeken naar een speld in de bekende hooiberg.

              Welke temperatuur heb je in deze kweken gehad, zowel nacht als dag modus?
              Waar kweek je op/welk medium gebruik je ?
              Afstand van je lamp ?
              PH/EC waardes ?
              Voeding patroon ? ( elke dag wat water, om de dag meer.. )
              Soort en hoelang heb je deze laten staan in de bloei periode ? ( te vroeg oogsten kan ook oorzaak zijn )
              Wat heb je gebruikt in je kweken van Plagron + No Mercy ? ( bloei booster doet ook wonderen )
              Welke methode gebruik je ?
              Welke afzuiger heb je ?
              Passief/actief lucht invoer ?

              Dat zijn nogal wat vragen, maar hiermee zul je eerder een eerlijk en gericht antwoord krijgen dan dat we lukraak een voeding(lijn) gaan adviseren.

              Comment


                #8
                Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                Als ik al je voorgaande posts eens nalees dan gaat er wel eens wat mis, geeft niks, dat hebben we allemaal gehad, als je er maar van leert.
                Je kweekt 's zomers op een warme zolder, maakt foutjes met de voeding en pH.
                Er is dus ruimte genoeg voor verbetering.
                De probleempjes die ik bij je eerdere posts zie komen niet door een "mindere voeding".
                Elke voedingslijn is goed, als je maar alles gebruikt.
                Dus als je een schemaatje hebt waar 5 flessen in voorkomen, gebruik die dan ook.
                Nauwkeuriger zijn met de pH en EC. In schema's wordt meestal de maximale EC aangegeven, je kunt daar vaak veilig iets onder gaan zitten.
                Zo gauw je iets ziet dat niet groen is, dan is er iets mis. Reageer daar dan ook meteen op.

                En wat is makkelijke voeding ?
                Je bent nu al bekend met pH en EC meten, maar ik gebruik bijvoorbeeld al jaren Biobizz en wil niks anders meer.
                Het is ook een kwestie van wennen, als je nog 5 kweekjes met Plagron of SJ doet, wil je waarschijnlijk ook niks anders meer.
                Dan ken je de gebreken en weet je ook hoe je op problemen moet inspelen.

                Als je flinke potten hebt hoef je bij Biobizz helemaal niets aan te meten, gewoon in milliliters met een pipetje.
                Maar die lijn bestaat wel uit 5 flessen, en komt dus duurder uit dan bijv. de No mercy voeding.
                Je kunt het ook niet lang bewaren als je dat eenmaal gemaakt hebt, dat moet je wel binnen 24 uur geven.
                Als je bijv. met een vaatje kweekt vallen er al veel merken af, meeste bio, omdat die niet zolang goed blijven.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                  Een goeie combinatie is Hy-pro A&B in combinatie met de Aptus boosters. Je hebt van Hy-Pro en Aptus een tent setje.
                  Last edited by akamg; 18 November 2014, 10:49.

                  Comment


                    #10
                    Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                    Ik heb atami en bevalt me prima op dit moment. Hierna ga ik GHE testen.

                    Comment


                      #11
                      Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                      Ben het met Q eens, ik vind BioBizz ook erg prettig werken, net als de voeding die ik test van Innovating Plant Products hoewel die lijn uit veel meer producten bestaat, meer werk dus maar wel erg goed tot nu toe
                      Al met al is voeding best belangrijk maar de manier van kweken, je kennis en de omstandigheden waarin je kweekt zijn zeker belangrijker!
                      Goede voeding heb je pas wat aan als alles verder ook goed is en gaat
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        #12
                        Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                        Hey,

                        De toppen die ik nu heb, zijn mijn eerste echte goeie toppen... nog niet echt dik maar gedroogd zijn ze wel stevig, verkruimelen ze goed, vallen niet open ... ik heb ze hangen drogen met de ganse plant ...

                        Ik zal inderdaad ook mijn medium behouden, net zoals mijn soort (bubblegum) en mijn plagron pakket...

                        De vlekken op mijn bladeren kwamen wsl door dit: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...038#post498038

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                          IK was even aan het lezen en zit eigenlijk in eenzelfde soort situatie.

                          Ik heb een 600 w Philips,
                          en heb mijn planten 10 weken laten staan.
                          Ik had erg hogen planten.

                          (Tent was 1 x 1 x 2) lamp moest de laatste weken tot aan het plafon, en toppen zaten ong. op 25 a 30 cm afstand.
                          soort van fluffy toppen met uitschieters.
                          de toppen een stuk lager op de plant waren wel mooi compact.

                          ik heb green sensation rysotonic en de gold voedingslijn gebruikt.
                          temperatuur lag ongeveer dag: 29 nacht 17.

                          Filter 1500M3 en verse luchtinlaat (trekt automatisch via afvoer buis) hoefde er geen ventilator tussen te zetten. (die tent trekt perfect).

                          Nu dacht ik zelf er al aan om over te stappen op Aptus.
                          en de planten eerder te toppen dat ze minder groot worden.

                          Heb je nog ander advies,?

                          Groetjes,

                          Comment


                            #14
                            Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                            2x toppen of minder lang groeien?
                            -

                            Comment


                              #15
                              Re: wat gebruik ik van voedingspakketje voor mijn volgende kweek?

                              Als je fluffy toppen krijgt ligt dat niet aan de voeding.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X