Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph Grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph Grond

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Ph Grond

    ik dacht dat je best gedemineraliseerd water gebruikt, omdat er in het water niets van ionen mag zitten welke je kunt "mee meten". Ik laat mijn mengsels een uurtje staan, dit moet normaal genoeg zijn

    Comment


      #3
      Re: Ph Grond

      @ jooms88 : Dit heb ik gedaan, heb dit ook iets langer als een uurtje laten staan en toen door de koffiefilter en de vloeistof gemeten.
      Kwam bij de 4 metingen op 6.0 - 6.4 - 6.6 - 6.4 dus ik kan er vanuit gaan dat dit klopt? (op 4 verschillende planten voor misverstanden te voorkomen).

      Mvg

      Comment


        #4
        Re: Ph Grond

        Ik ben er vrij zeker van dat dit klopt, zijn mooie waarden vind ik zelf, niet te veel meer veranderen aan de ph van het water. ik zou ervoor zorgen dat de ph van het water dat je geeft tussen de 6.2 en de 6.3 ligt !

        Ik heb in het begin toen ik begon te meten de bodem gemeten en kwam bv uit op 6.8, ik dacht dat ik de ph naar 6.2 moest krijgen dus heb ik water gegeven met ph 5.4. dit was een grote fout omdat ik daardoor ph schommelingen in de bodem kreeg. En dit zorgt voor meer problemen

        Als je op grond kweekt moet je de ph van je grond accepteren.

        Comment


          #5
          Re: Ph Grond

          Ja was er zelf ook redelijk tevreden van als dit klopt, die 6.6 misschien juist iets aan de hoge kant maarja.
          hoe vaak heb je toen water gegeven?, zou dit zelf ook doen ik dacht dat dat juist moest om je ph van je grond goed te krijgen dan?

          Comment


            #6
            Re: Ph Grond

            ja dat mag maar niet te veel, als je ph van je grond 6.6 is mag je ph van je water niet lager dan 6.0 zijn, want als die ph van je grond te drastisch daalt dan krijg je een hoop ellende bovenaan

            Comment


              #7
              Re: Ph Grond

              ja dacht al gewoon rustig naar beneden laten gaan

              Comment


                #8
                Re: Ph Grond

                Hoe een pH en EC monster nemen van je aarde. <- klik
                Iedereen doet het anders, dus als je dan een nieuw topic opent, krijg je natuurlijk ook verschillende manieren te horen. duh.gif

                Eigenlijk is het ook niet nodig, zolang je plantjes het goed doen. Je gaat toch altijd wat wortels beschadigen.
                Pas als er dingen gebeuren die jij of anderen niet kunnen verklaren kan het handig zijn wat aardemonsters te nemen en die te onderzoeken.

                (heb je ook een niet-gebleekt koffiefilter gebruikt ?)
                Last edited by QnQ; 2 December 2014, 09:03.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Ph Grond

                  Ja dat is waar QnQ ,
                  Ja maar ik vind het wel leerrijk voor eens te proberen en iets nieuw te doen.

                  En een niet gebleekt koffiefilter? Heb gewoon eentje uit de kast genomen, niet goed zeker?

                  Comment


                    #10
                    Re: Ph Grond

                    tipstricks_phecmeten_4.pdf

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Comment

                    Bezig...
                    X