Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Organische voeding spoelen (bio tabs)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Organische voeding spoelen (bio tabs)

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik zit met het volgende; Ik heb bij 1 van mijn autoflowers een tablet teveel gedaan en ben dus nu bang dat ik nu niet alle voeding eruit kan spoelen.

    Nu had ik een theorie bedacht; Aangezien je met biologisch kweken het bodemleven voed, vroeg ik me af of ik kan spoelen door de pot compleet uit te laten drogen?? Het bodemleven is als het droog is dan(lijkt mij) niet meer actief en voed de plant niet meer zodat deze word aangewezen op de voeding in de bladeren en ik dus alsnog alle voeding uit de plant krijg. Klopt deze gedachte?? Zo niet iemand andere tips om het toch goed te kunnen spoelen?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: Organische voeding spoelen (bio tabs)

      Ook niet de smaak? Vorig jaar had ik 2 autoflowers, (sweet mango) Die achteraf echt smerig waren, terwijl de planten perfect waren. Ben benieuwd, hoop dat het meevalt.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment


        #4
        Re: Organische voeding spoelen (bio tabs)

        Bij mij echt niet en de smerige smaak kan aan zoveel dingen liggen buiten ieders persoonlijke smaak en de soort zelf om.
        Hoeveel heb je er gebruikt op hoeveel liter grond?
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: Organische voeding spoelen (bio tabs)

          Vorig jaar 3 tabs op 15L. Dit jaar bij de autoflowers 2 tabs op 18 L (door de midden gehakt en in 4 en rond de plant). Behalve 1 die heeft dus 3 op 18L....Denk dat ze het misschien met 1 ook nog wel redden..... De niet autoflowers hebben ook 3 op 20 Liter
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment


            #6
            Re: Organische voeding spoelen (bio tabs)

            Dat moet geen kwaad kunnen lijkt mij en sorry voor het late antwoord, ik was naar bed want moest vroeg naar de zaak.
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #7
              Re: Organische voeding spoelen (bio tabs)

              effe ter info ivm tabs , helemaal er uit spoelen kan je niet , reden die tabs lossen op en worden opgenomen door u substraat

              als je dus gaat spoelen op tabs , blijven ze dus eigenlijk steeds voeding krijgen !! maar tis bio , dus lig er ni wakker van ik kweek al 2 jaar op tabs en nog nooit iets van ondervonden , wel geeft ik de laatste 10 dagen geen boosters meer

              groetjes
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                #8
                Re: Organische voeding spoelen (bio tabs)

                Dat het bio is maakt niet uit. Daar komt uiteindelijk ook gewoon minerale voeding uit wat oplost in ionen. Je blijft de plant met bio voeding in de grond dus feitelijk gewoon volop voeden tot aan het eind.

                Wat overigens meer aangeeft dat dat spoelen eigenlijk niet nodig is als je het niet overdrijft met hoeveel voeding je ze geeft.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                Bezig...
                X