Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    alvast heel erg bedankt CIAze denk het ongeveer te snappen mijn hesi voedingswater is berekend op 2L water en daar zit als volgt in 10ml bloeicomplex-5ml fosfor-4ml powerzyme dat is de samenstelling dus daar bij die samenstelling mag ik dan nog 2ml green sensation bij doen in diezelfde 2 liter is het dat wat je bedoelt, sorry voor de verwarring een beetje zolang we er maar uitraken
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Ik ken de Hesi producten natuurlijk niet zo goed. Maar aangezien de Green Sensation al rijk is aan fosfor, betwijfel ik of je de fosfor+ moet toevoegen. Een te hoge concentratie fosfor in je oplossing veroorzaakt een reactie tussen fosfor en calcium, waarna deze worden omgezet naar gips. Dit is niet opneembaar door je plant.
      Zodra je fosfor of green sensation toevoegt, en er vormt zich een witte wolk in de oplossing, kan je beter dit water weggoiien en een nieuwe oplossing maken met minder fosfor.
      Of overstappen op Plagron meststoffen waardoor je zeker bent dat er geen problemen ontstaan .

      veel succes

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        ok CIAze heel erg bedankt voor de hulp, ga mijn fosfor eruit laten en verder werken met de green sensation, heel erg bedankt voro alle hulp daar kan ik zeker verder mee
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          een dom vraagje, als ik met de volledige voedingslijn van plagron werk heb ik dan een PH-en ECmeter nodig???
          Wil je blowen, moet je het zelf growen

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            ....
            Zelf maar contact met Plagron opgenomen en Bio supermix bevat 35% wormenmest. Hierdoor is het wel te gebruiken in organic tea, maar niet in al te hoge doseringen gezien het een zeer diverse samenstelling is.

            Greetz Kitefreak
            Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
            Blow it and you'll know it!!

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste kitefreak,

              zit al 2 weken op een reactie te wachten van mijn email, maar blijkbaar heb je hem zelf rechtstreeks te pakken gekregen.


              Beste Peacemaker,

              we hebben 4 kweekmethodes, waarvan je met de BIO methode het beste zonder meters kan kweken.

              Groeten

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                thx CIAze
                Wil je blowen, moet je het zelf growen

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Hallo,

                  Ik gebruik de Plagron BIO groei voeding en wil deze week beginnen met de bloei voeding, alleen is ipv de BIO de TERRA bloom geleverd.
                  Kan ik dit gebruiken of is het beter om het nog om te ruilen?

                  ..:: Smoke Weed Everyday ::..

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Beste Michel990,


                    Je kan gewoon met de TERRA Bloom verder gaan en je oogst afmaken. Er is geen enkel risico bij het combineren van de algalijn en de terralijn. Wel moet je met de TERRa Bloom je ervan verzekeren dat de pH-waarde van je voedingsoplossing tussen de 6,0 en de 6,5 is. Maar bij de meeste kraanwater-typen in Nederland regelt de TERRA-voeding al de pH-waarde, maar je moet het altijd controleren, want kraanwatertypen kunnen in sommige gevallen behoorlijk verschillen.

                    Veel succes.

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Beste

                      Ik ben een beginnende kweker en zou graag wat meer info hebben i.v.m de de potgrond en voeding.
                      Ik zou beginnen met een 5tal planten in een tent van 80x80x160 (lamp 400W HPS)
                      Ik had al eens op de site van Plagron gaan kijken en daar had ik als potgrond de Growmix samengesteld gekregen.
                      Daar staat bij dat de potgrond voeding geeft voor zo een 6tal weken. Moet je er dan in die eerste 6tal weken nog andere voeding/producten bij toevoegen?
                      Want dan na de 6 weken? Welk soort voeding/product raden jullie dan best aan?

                      Thx

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        hey
                        hoelang kan ik greensensation bewaren in me keukenkast
                        m.v.g bio

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste AK4crime,

                          Onze growmix is voor 3 weken voorbemest. dit wil zeggen dat je de eerste 3 weken geen voeding zoals Alga grow/bloom of Terra grow/bloom hoeft te geven.
                          Wel kan je additieven zoals power roots of vita race meegeven, aangezien die geen meststoffen zijn.
                          Via onze website kan je het TERRA kweekschema vinden, waarop staat aangegeven, specifiek voor de growmix, welke producten je in welke week kan toevoegen.
                          Hier is de link:
                          http://www.plagron.com/nl-nl/kweekst...100-terra.aspx

                          Onder het schema in de link kan je de producten vinden die we bij de growmix adviseren.

                          Veel succes.

                          ---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 12:20 ----------

                          Beste Biopromaster,

                          de Green Sensation is zo'n 2 jaar houdbaar.

                          Groeten

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron. de ec en ph

                            ik gebruik de terra 100% bloom hoe kan ik mijn ec gehalte an mijn ph op peil houden

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste sjaakie,

                              je vraag is op meerdere manieren opvatbaar, maar ik denk dat je de waardes in je oplossing bedoelt. Door meer voeding toe te voegen verhoog je de ec-waarde door minder voeding toe te voegen verlaag je hem. Met een ec-meter kan je dit meten en afstelle3n tot de gewenste waarde. De pH-waarde wordt al door de terra bloom geregeld, maar zal afhankelijk van je kraanwater misschien nog bijgesteld moeten worden. Gebruik hiervoor Plagron ph-min, of Plagron ph+ en een pH-meter. Op onze kweekschemas kan je de geadviseerde waardes vinden. Kijk ook eens op onze website voor meer info.

                              Veel succes.

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Hallo, ik vind net een doos met plagon terra grow, bloom, green sensation en enzmen. Deze zijn in 2009 al een keer gebruikt dus al geopend. Kan dt nog gebruikt worden of is dat niet slim? Las net dat de green sensation 2 jaar houdbaar is dus die kan al weg. Ze zitten allemaal nog bijna vol dus is een beetje zonde om weg te gooien.

                                Alsast bedankt

                                Plagron roots zit er trouwens ook bij
                                ..:: Smoke Weed Everyday ::..

                                Comment

                                Bezig...
                                X