Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer beginnen met bloeivoeding?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wanneer beginnen met bloeivoeding?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Voor deze vraag heb ik de zoekfunctie gebruikt maar ik kon zo snel geen antwoord vinden,

    Vanaf wanneer kan ik mijn buitenplantjes bloeivoeding geven? ja ik weet het als de dagen weer korter worden, maar is dat vanaf nu al? want de langste dag hebben we al gehad.
    Of gewoon wachten tot begin september? dus tot september nog groeivoeding en dan overgaan naar bloeivoeding?

    1 plant heb ik sinds 3 weken verduisterd en die geef ik natuurlijk al wel bloeivoeding.

    #2
    Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

    Als je plantje gaat bloeien is het tijd om bloeivoeding te geven.
    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

      rond half augustus begint de bloei bij de meeste planten!

      het hangt er ook vanaf voor hoe lang je grond is voorbevoed...

      welke grond gebruik je?

      grtzzz

      Comment


        #4
        Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

        Ik begin daar al ergens in de eerste week van augustus mee.

        Comment


          #5
          Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

          als je royalty mix hebt van plagron zal je zeker al niet begin augustus gaan beginnen bijvoeden want dan zullen je planten snel overvoed zijn...

          grtzzz

          Comment


            #6
            Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

            Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
            als je royalty mix hebt van plagron zal je zeker al niet begin augustus gaan beginnen bijvoeden want dan zullen je planten snel overvoed zijn...

            grtzzz
            hahah toevallig gebruik ik de plagron royalty mix.
            ff wat langer wachten dus maar

            Thanx...

            Comment


              #7
              Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

              hoe lang staan ze al in die royalty mix?

              grtzz

              Comment


                #8
                Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                Hey, net gelezen dat dat goed zou zijn voor een volledig grow? (Royalty mix)
                Werkelijk zo of heb ik verkeerd glezen?

                Comment


                  #9
                  Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                  jep,daar zou je binnen een hele kweek mee kunnen draaien zonder dat je hoeft bij te voeden!

                  grtzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                    Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
                    hoe lang staan ze al in die royalty mix?

                    grtzz
                    Vanaf het begin.
                    half april tot half mei binnen voor het raam, en vanaf half mei buiten in 40 liter potten.

                    Grtzzz..

                    Comment


                      #11
                      Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                      Bij de binnenkweek, als je de lamp op 12/12 uur zet, bloei dus. Dan gaat de plant niet gelijk in bloei.
                      Groeivoeding is aan te raden tot zeker week 2. De dosering hiervan stuurt de grootte en uitgroei van de plant.

                      Bij een hydrokweek kan je de overgang tussen groei en bloei perfekt aantonen, de ph komt immers opeens veel lager terug na een dag of 14 a 25 (afhankelijk welke soort)
                      In: 5.6 ph out: 6.2 ph
                      Na twee weken bijv: In: 5.6 ph en out:5.1 ph


                      Wel dat moment, vertelt de plant u dat je moet overstappen op bloeivoeding.
                      Vanaf dat punt word bloeivoeding gebruikt, ook al zit er nog groeivoeding in het vat.

                      Deze info is niet direkt voor buitenkweek je kan immers moeilijk drainwater meten, maar de basis info blijft hetzelfde.
                      Zeker niet te vroeg beginnen met bloeivoeding dus.
                      Als je stilstand groei merkt, en je ziet de plant eerste bloei opstarten dan pas mag je starten.

                      succes,

                      Comment


                        #12
                        Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                        Esko en/of Haze-o-lator,

                        Kan het dan kwaad dat ge het vroeger geeft? Of is dat gewoon verspilling?

                        Houd er rekening mee: ik let de kl... op pH en EC. Ik begin op heel laag pitje en bouw naarmate op tot de maximum dosis.

                        Thanks for your time.

                        Comment


                          #13
                          Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                          Pas als de bloei begint bloeivoeding geven.

                          Comment


                            #14
                            Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                            Awel, de bloei is nog een maandje weg... de voorbloei is gestart... maar hier kunnen er al een paar extra fosfor gebruiken hoor.

                            Kan het niet zijn dat elke genetica daar andere eisen in opstelt?
                            De Amnesia haar bladeren krullen omhoog, lijkt me sterkt een fosfor gebrek.
                            SAD niet zo extreem, maar onderste bladeren trekken zich wel leeg, daar ze op de maximum dosis voeding krijgt + organisch in de grond.

                            Ik begin hier al stillekes aan met bloeivoeding zenne.

                            Ik zit hier overigens ook stekken die nog moeten doorwortelen. Doe ik met pk 13/14 en hesi TNT te geven, ook zij trekken zich beter recht en krijgen meer kleur dan dat ik met tnt alleen werkte.
                            Ik gebruik die pk1 3/14 op aanraden van weedeveryday als wortelstim, 5 ml op 5L water lijkt me sterk voldoende. Ze gaan goed.... ze staan vitaal en strak recht omhoog...

                            Buiten en binnen zal mss een hemelsbreed verschillen qua bloeitijden en gewenste voeding... maar ik kan er niet omheen kijken dat er hier in voorbloei al achter komen vragen. De typische symptomen, onderaan leegtrekken, opkrullen van de blaadjes. Het kan dus beter in het energietransport en fosfor is daar het antwoord op, toch?

                            EDIT: Ik heb nu op 5L water 10ml groeivoeding, 25ml bloeivoeding en 15 ml fosfor plus en dan nog een druppelke supervit gegeven. Is zien hoe ze dat bevalt...
                            Traag maar zeker ga ik nu de groeivoeding afbouwen en de bloeivoeding opbouwen..
                            .
                            Last edited by organic; 19 July 2009, 09:12.

                            Comment


                              #15
                              Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

                              Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
                              Awel, de bloei is nog een maandje weg... de voorbloei is gestart... maar hier kunnen er al een paar extra fosfor gebruiken hoor.

                              Kan het niet zijn dat elke genetica daar andere eisen in opstelt?
                              De Amnesia haar bladeren krullen omhoog, lijkt me sterkt een fosfor gebrek.
                              SAD niet zo extreem, maar onderste bladeren trekken zich wel leeg, daar ze op de maximum dosis voeding krijgt + organisch in de grond.

                              Ik begin hier al stillekes aan met bloeivoeding zenne.

                              Ik zit hier overigens ook stekken die nog moeten doorwortelen. Doe ik met pk 13/14 en hesi TNT te geven, ook zij trekken zich beter recht en krijgen meer kleur dan dat ik met tnt alleen werkte.
                              Ik gebruik die pk1 3/14 op aanraden van weedeveryday als wortelstim, 5 ml op 5L water lijkt me sterk voldoende. Ze gaan goed.... ze staan vitaal en strak recht omhoog...

                              Buiten en binnen zal mss een hemelsbreed verschillen qua bloeitijden en gewenste voeding... maar ik kan er niet omheen kijken dat er hier in voorbloei al achter komen vragen. De typische symptomen, onderaan leegtrekken, opkrullen van de blaadjes. Het kan dus beter in het energietransport en fosfor is daar het antwoord op, toch?

                              EDIT: Ik heb nu op 5L water 10ml groeivoeding, 25ml bloeivoeding en 15 ml fosfor plus en dan nog een druppelke supervit gegeven. Is zien hoe ze dat bevalt...
                              Traag maar zeker ga ik nu de groeivoeding afbouwen en de bloeivoeding opbouwen..
                              .

                              Kun je es een foto posten van die plantjes die schreeuwen om fosfor?
                              Lijkt me sterk dat je al zo vroeg moet beginnen met PK13/14 in je reguliere groei/bloei voeding zit toch ook een dosis PK.
                              Normaal wordt PK13/14 maar een korte periode toegepast tijdens de bloei (dit geld vooral voor Canna) en dit is omdat de planten dan iets minder stikstof nodig hebben en een klein beetje pieken in PK.
                              Een veel gemaakte fout van mensen die ik ken is dat ze overstappen naar PK13/14 in de bloei en soms al vroeger omdat ze enkele bladeren zien vergelen of afsterven wat meestal te wijten is aan te weinig N stikstof in de voeding of blokkages door teveel PK13/14 of te weinig reguliere voeding.
                              Ik heb al even goede resultaten bereikt (met mooiere groene planten en mss zelfs dikkere toppen) met enkel een goeie grond en een goeie basisvoeding (dat was enkel de BioBloom/Grow en een klein beetje extra bitterzout, ook al es gedraaid op enkel Canna flores + sannie`s buffertabletten tgo een kweek met alle voeding + supplementen van Canna= geen zichtbaar verschil)
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                              A. The cop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X