Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beetje hulp met de dosering aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beetje hulp met de dosering aub

    Korting op 420shop

    #2
    Welke soort voeding is het, misschien zijn er mensen er bekend mee.
    Meestal is het vloeibaar en dan staat erbij hoeveel ml per liter.

    Comment


      #3
      Hoi hoi. Wat voor mest stoffen gebruik je? Ik gebruik alleen vloeibare meststoffen en grond die totaal niet voor bemest is. Ik gebruik alles van een voedingslijn. Maar het is wel allemaal op elkaar afgestemd. Als je je aan de verhoudingen houd kan er niks mis gaan. Het enige waar je rekening mee moet houden is als dat je onder led kweekt dat je 25-30% meer voeding gebruikt dan de aan gegeven verhouding. Een voedings schema maken is niet zo moeilijk.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          0,5 gram denk ik.
          1 mtr diepte werking kom je op kubieke mtr =1000ltr
          11 ltr is ongeveer 1/100
          50:100=0,5
          sigpic it is just a flower

          Comment


            #6
            Bedankt voor jullie antwoorden.

            Mijn lijstje is momenteel

            DCM Beendermeel (fosfor)
            DCM Bloedmeel (stikstof)
            DCM Kieseriet (magnesium)
            Ecostyle Vinassekali (kalium)
            Plagron Guano (maar die moet ik nog bestellen)
            Perliet (luchtigheid, wateropname)
            Lavagruis en minigesteente (microleven en zuurstof in grond)

            Ik heb geen vloeibare voeding. Het medium moet maar zo'n 8 a 10 weken meegaan alvorens het uitgeput is.

            Ik vind een halve gram wel weinig op 11L aarde hoor. Maar misschien is het gewoon krachtig spul?

            Comment


              #7
              Als ik het niet zeker weet zou ik overgaan naar voeding die al is samengesteld.
              Misschien helpt deze link https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-samenstelling

              Comment


                #8
                Waarom zou je je zelf zo moeilijk maken met je grond? Het id wel makkelijk als je alleen maar water hoeft te geven. Wat je een maal in je grond gestopt hebt zit er de rest van de tijd in. Ik doe het anders om. Ik gebruik grond waar helemaal geen voeding in zit. Ik pas mijn voeding daar op aan. Op deze manier weet ik zeker dat mijn plant het juiste binnen krijgt wat die nodig heeft. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met kweken onder led. Maar als je kweekt onder led heeft je plant meer voeding nodig. Wanneer weet je dan wanneer en hoeveel voeding je moet gaan geven?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 3 photos.

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor jullie antwoorden en de link. Ik heb er iets aan gehad. Al is het niet mijn ideale samenstelling, ik weet nu tenminste meer over de dosering.

                  Ik heb geen ervaring met kweken onder LED. Ik heb er naar gekeken maar vond het duur. Ik kweek onder een HPS.
                  Liefst kweek ik met 2 mediums. Groei en bloei. Tijdens de bloei zorg ik voor een medium arm aan stikstof. Maar ik heb nu weinig tijd en wil oogsten dus het moet een all in one medium zijn.

                  Waarom ik voor bio kies is puur uit gewoonte. Buiten heb ik altijd met organische stoffen gewerkt, maar ze stonden daar wel in volle grond. Nu ik met bloempotten ga werken loop ik nog een beetje verloren. Ik zal er wel aan wennen. Ik wil ook het verschil proeven tussen een mineraal opgekweekte plant en een bioplant.

                  Ik ga er vanuit gaan dat minder meer is. Ik zal de helft minder gebruiken dan ik denk nodig te hebben. Het is een Super Skunk en die hebben toch maar een klein duwtje in de rug nodig.

                  Comment


                    #10
                    Ik dacht dat de voedingsstoffen die je noemt in #6 langzaam vrjjkomende stoffen zijn die dus beter vooraf bij het voorbewerken van de grond worden toegevoegd. Als het voor je plant is die je laatst liet zien zou ik voor iets sneller werkends kiezen. Dan heeft de plant er voor het oogstmoment iets aan

                    Waarom geen grotere pot dan 11 liter?

                    Wees voorzichtig met het apart toevoegen van Magnesium. Magnesium en Calcium dienen in een bepaalde verhouding tot elkaar te worden toegediend. Te veel van het ene verstoort de opname van het andere.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      http://www.wietblog.com/wietplanten-..._switcher=true Mss heb je dr niks aan
                      sigpic it is just a flower

                      Comment


                        #12
                        Bedankt voor de link Batmeid, veel informatie. Helaas geen informatie over de dosering. Wel vind ik het motiverend leesvoer om verder te doen. Vloeibare voeding bestaat merendeel uit water. Ik zou vloeibaar 50 euro kwijt zijn waar ik 5 teelten mee zou draaien. Nu ben ik biologisch 30 euro kwijt en kan ik circa 20 teelten draaien. Als ik de Plagron Guano koop komt daar 25 euro bij. Ik kan deze vervangen met een goedkopere bron zoals wormenmest. Maar hey, 20 teelten? Daar zit hem vooral ook de motivatie om verder biologisch te telen. Ook de smaak.

                        Waarom 11L potten Stemma? Omdat ik amper voorgroei ga geven en het een korte bloeier is. Was het haze die meer dan 3 maanden moest had ik wel een ruimer medium voorzien. Maar ik heb geen tijd, 12/12 en knallen. Ik dacht dat 11L voor niet al te grote planten ruim voldoende zou zijn (7-8 weken bloei)? Ik gebruikte voor autoflowers nog geen 5L. Maar het is mij opgevallen dat de autoflowers een hele evolutie ondergaan hebben. Ik ben tien jaar uit "de wereld" geweest.
                        Veel meststoffen geven inderdaad traag af. Maar dat komt omdat ze een langere afgave hebben. Ik vraag mij af of dit ook zo is als ik de mestkorrel tot poeder herleid? Ik heb al een deel grond "trekken" met mest, maar de korrels daarin zijn vergruisd naar poeder.
                        Merci voor uw tip over het calcium tekort.

                        Ik ga dit toch de kans geven, oldskool kweken Maar ik ga ook het zekere voor het onzekere nemen de andere vloeibaar voeden. 't Is mijn eerste teelt na heel lang en er is weinig marge voor experimenteren.
                        Toch hoop ik dat dit lukt en ik in de toekomst uitsluitend biowietjes kan telen.

                        Comment


                          #13
                          Hoe groter de potten hoe meer buffer je hebt altijd fijn voor fouten.

                          Er bestaat ook biologische vloeibare voeding werk zelf ermee, het gaat om kwaliteit ipv kwantiteit.
                          De reden is om voor mij zelf te kweken is dat de coffeeshop wiet te smerig is en nu zelf biologisch kan kweken.

                          Comment


                            #14
                            Ik geef je wel gelijk Witpen. Grotere potten is meer buffer. Waarom zou je je het zo zelf zo moeilijk maken. Neem de moeite om eens rond te neuzen. Ik zelf maak t mij makkelijk. Tegenwoordig hebben ze hele goede vloeibare meststoffen en toe voegingen. Ook voor biologiesch te kweken. Ik

                            Comment


                              #15
                              Bericht niet compleet. Wat voor mij heel goed werkt is het gebruik van totaal onbemeste grond. Ik stel mijn eigen voedingslijn samen. Ik maak ook mijn eigen voedings schema. Je hebt tegenwoordig hele goede voeding en toevoegingen. Ik vind daar t grote voordeel van dat je plant het juiste krijgt op t juiste moment. En als je je aan de verhoudingen houd kun je nooit te veel geven. Alleen er zit een addertje onder t gras. Als je met led kweekt zul je iets meer voeding moeten geven. Dit kan oplopen tot 25-30% extra. Alleen dit gegeven is niet overal terug te vinden.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 4 photos.

                              Comment


                              • QnQ
                                QnQ commented
                                Editing a comment
                                Toprot op de 1e foto, ja.
                            Bezig...
                            X