Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BioCanna, Iemand ervaring hiermee of advies over het voedingsschema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BioCanna, Iemand ervaring hiermee of advies over het voedingsschema

    Korting op 420shop
    2020-05-31.png
    Biocanna.jpeg

    Het schema geeft bijvoorbeeld aan al te beginnen bij het inwortelen, Nu zegt mijn kennis dat een stekje nog heel slecht tegen voeding kan en dit mij niet verstandig lijkt (?)


    Het plan voor de volgende ronde is als volgt....

    Ontkiemen met de koffiefilter methode...

    Ben van plan de Strawberry Cough van Dutch Passion te halen.

    Ik wil er 7 ontkiemen om uiteindelijk 5-6 over te houden.

    zodra er een worteltje te zien is stop ik ze in zaaigrond van Terra in een 0,5 liter potje.
    hier wil ik zon 1-3 weken in voor groeien om ze vervolgens te verhuizen naar een 11 liter pot dat gevuld is met Terra Professional plus waar ik zelf nog wat extra perliet aan toevoeg.

    Nu lijkt het mij verstandiger pas 1-2 weken te beginnen met voeding na verhuisd te zijn naar een 11 liter pot (?)
    Schema geeft dus anders aan !

    In deze ronde wil ik gaan toppen en scroggen en eventueel fimmen maar daar moet ik me eigen nog wat meer gaan over inlezen
    Ook zit ik te twijfelen om in plaats van naar een 11 liter naar een 7 gallon (26 liter) pouch te gaan.


    Een verslag zal spoedig komen en hoop dat er een aantal zijn die mij kunnen adviseren.













    Attached Files
    Last edited by GreenFuture; 31 May 2020, 13:59.

    #2
    Ik snap niks van dat schema.
    Heel de layout klopt niet, door het kopiren/plakken.
    Het is makkelijker te zien als je een screenshot maakt en dat als plaatje upload

    Met bio-organische voeding en 20+L potten zou ik wel 7-10 dagen na overpotten met het schema beginnen.​
    Last edited by Silas; 12 September 2023, 20:46. Reden: herstel bericht
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3


      bio-line_content_1.jpg terra-line_content_1.jpg

      Comment


      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        https://www.plantarium.nu/shop/canna...r-wietplanten/

        Dit is wat ik lees...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Klopt. Ze hebben nu twee soorten grond voor biokweken.
        Als er veel vraag naar is zorgen ze ervoor he, blijft toch centjes verdienen.
        Maar over een jaar ofzo moet je geen Canna artikelen meer aanschaffen denk ik.
        Ze zijn helemaal gestopt of ze stoppen dit jaar helemaal met leveringen in Nederland voor zover ik weet.

      • GreenFuture
        GreenFuture commented
        Editing a comment
        Die Bioterra plus is nu al niet meer te krijgen...

      #4
      https://www.canna.nl/

      Comment


        #5
        dit is intressant. ikzelf kweek ook op biocanna. Ik heb nu geprobeerd het schema te interpreteren naar een schema en ik kom op dit uit.
        over een dag of 9 ga ik mijn zaailingen, die overgepot zijn, bevoeden en dit is een uitgelezen mogelijkheid om het schema eens voor te leggen aan jullie:
        hazeberry biocanna.jpg

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Hoeveel planten heb je wel niet staan dan als je ze elke dag 20ml geeft en verhoogt naar de 40ml?

        • patty2thaB
          patty2thaB commented
          Editing a comment
          het is gebaseert op 10 liter.
          Dat betekend natuurlijk niet dat ik 10 liter voer maar dat de meng verhouding dan altijd, voor mij althans, controleerbaar is.
          als ik dit aanpas naar 1 liter gaat er dus ook een nulletje af van de toevoegingen.

          ik heb er 6 staan

        #6
        Maar over een jaar ofzo moet je geen Canna artikelen meer aanschaffen denk ik.
        Ze zijn helemaal gestopt of ze stoppen dit jaar helemaal met leveringen in Nederland voor zover ik weet.
        @QnQ

        Ik lees dit verder nergens. Weet je zeker dat dat klopt? Ik gebruik ook (bio)canna, vandaar.
        Last edited by Rauwe Bonk; 17 February 2021, 09:47.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Tja, wat is zeker in het leven he..?
          De voeding stopt niet opeens met werken, dus dat je het nu gebruikt lijkt me geen probleem.

        #7
        GreenFuture Zelf heb ik exact hetzelfde als jou qua voeding en aarde, ik vond het ook verwarrend dat er aangegeven staat meteen met groei en wortel voeding te geven dus ga nu heel licht wortelstimulator( bio rhizotonic) meegeven en kijken wat het doet.

        Zal in mijn kweekverslag hier ook nog wel wat over schrijven naar mate ik meer toe ga voegen van de rest.. ben benieuwd ook naar jou ervaringen dus blijf posten!

        Comment


        • Lemonjames
          Lemonjames commented
          Editing a comment
          Aii zie nu pas dat het over october 2020 ging haha

        #8
        Ik kan het niet vergelijken met andere merken voeding maar heb mooie resultaten gehad met de bio canna. Ben benieuwd of mensen ook de ph nog aanpassen met deze voeding?

        Comment

        Bezig...
        X