Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken zonder extra voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken zonder extra voeding

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal. Ik ben een projectje aan het opstarten om een kweek te doen en het liefst geen extra voeding te geven. Ik ben op dit idee gekomen door de term “supergrond” en als je dat zou maken zou je dus ook een superplant kunnen kweken. Nu ben ik al een flinke tijd aan het googlen en ben ik producten gaan verzamelen bij de growshop, tuincentrum etc en ben ik vanmiddag begonnen.
    Wat ik nu heb gedaan:
    Ik heb 50 liter plagron lightmix gemengt met:
    300 gram bloedmeel
    300 gram beendermeel
    1 kg wormenmest
    1 liter perliet
    500 gram koffiedik
    250 gram Biologische NPK-korrels (12-10-18)
    Nu is er nog guano, kokos en geni kalk onderweg om er aan toe te voegen.
    Als dit klaar is wil ik het een tijdje laten staan zodat het echt “tot leven” kan komen en het kan stabiliseren.
    Nu vraag ik me af of iemand nog tips heeft om er nog iets bij toe te kunnen voegen of misschien andere tips/opbouwende kritiek?

    edit: dit wordt de onderste laag van een 15 liter pot(1/3 zat ik aan te denken)
    Last edited by Krokettenbakkert; 18 July 2020, 23:26.

    #2
    voorgroei in pot met lightmix daarna in grote pot met allmix
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Opbouwende kritiek ? Ghehe...
      Euh....als je ze daarin zet is er kans dat ze vrij rap overbemest zijn ?
      Zaadje zal misschien niet eens ontkiemen ?
      Of gaan ze eerst ergens anders in, tot ze een halve meter groot zijn ?
      Voor autoflowers zal het dan waarschijnlijk nog te heet zijn, die doseringen zijn veel te hoog.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Krokettenbakkert
        Krokettenbakkert commented
        Editing a comment
        QnQ zou dit nog te redden zijn of kan ik beter opnieuw beginnen?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je het al gemengd hebt kun je het als basis bemesting gebruiken, in plaats van 5L per pot, doe je een halve liter, dan is het al een stuk beter.
        Meststoffen die langzamer vrijkomen zijn wel wat geschikter, er is bijvoorbeeld een Osmocote exact die gedurende 6 weken meststoffen afgeeft, dat is nog iets te kort eigenlijk, maar dat was de eerste die ik vond op google.

      • Krokettenbakkert
        Krokettenbakkert commented
        Editing a comment
        Top, bedankt voor de tip.

      #4
      Mijn eerste kweekjes deed ik met kwekers potgrond van tuincentrum Coppelmans.Dit is zwaar voorbemeste potgrond. Dat ging in potten met een automatisch watergeefsysteem, geplaats onder een schuin zolderraam gericht op het zuiden.Daarin 3 weken oude autoflowers geplant ,2x white Widow.Daarna voor mijn werk 2 maanden van huis geweest.Alles laten staan zonder bijkomende verzorging.Toen ik na 2 maanden thuiskwam was mijn raam dichtgegroeit,het water bijna verbruikt maar de planten zagen er gewoon gezond uit. Tijdje later geoogst, dat was dus de tegenvaller, totaal iets van 55 gram.Met een goede verzorging is dit natuurlijk veel hoger te realiseren.

      Comment


        #5

        Comment


        • Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          https://youtu.be/uFmB78GSzw4

          Laatste van 4-delig verslag, enkel water.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee, dat gaat niet. Het is ook een onzintopic.

          Eerst de aarde helemaal overbemesten, om zonder voeding te kweken ?
          Heh watte ?

        • Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          Buiten een test uit nieuwsgierigheid zie ik er ook geen meerwaarde in.

        #6
        Bat-mix , 18l potten ,en auto's,geen bemesting nodig met reguliere planten zal je voeding moeten bijgeven

        Comment

        Bezig...
        X