Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken - grond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Biologisch kweken - grond

Korting op 420shop
    Dag JD

Sinds kort verhuisd naar een huis (gekocht) waar ik plaats heb om mijn hobby uit te voeren.
    Heb in totaal al 2 rondes gedraaid, die waren beide niet geweldig, beetje overvoeding, te veel/te weinig water, etc etc.
    Ik ga binnenkort een nieuwe ronde starten, op biologische wijze ipv mineraal. Hier ga ik een kweekverslag van bijhouden.

Ben van plan sannie's way te gaan, in 11L potten.
    Heb de buffertabletten, bacto en schimmels al besteld.
    Bac bloeivoeding is ook aanwezig.
    Als extra heb ik nog guanokalong complete organics om de aarde van het nodige te voorzien, of op te warderen na een ronde.

Opstelling:
    Tent: Mars hydro 120x60
    Lamp: 2 x QB 120W
    Ventilatie: PK EC TC 125 + filter
    Fan: kleine clip fan
    Blumat tensiometers heb ik ook, 1 voor elke pot (8).

Mijn vraag: aarde (light mix) bestellen is duur vanwege verzendkosten en de growshop (België) is helaas ver rijden.
    Kan ik zaai en stekgrond van de Aveve bijvoorbeeld gebruiken ipv light mix? Ik vermoed van wel omdat zowel een light mix als zaai en stekgrond vrij arm zijn aan voedingsstoffen.
    Hier zou ik dan perliet doormengen om de grond luchtig te maken waardoor het eigenlijk een light mix is?

De zaadjes ga ik ontkiemen in kleine potjes en laten voorgroeien voordat ze naar hun 11L potten verhuizen.
    Her bodemleven van de grond in de 11L pot ga ik één a twee week laten inwerken/op gang komen voordat ik ze erin verpot.

Zijn er nog opmerkingen of suggesties?

Nee, zaai/stekgrond is daar niet geschikt voor.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Woodiewood
      Woodiewood commented
      Editing a comment
      Hmm dat valt tegen, dan zal het toch een rit naar de growshop zijn :/

Gewoon aveve grond iz goed hoor. Voorbemest is geen probleem . Eerste dosis maar half om te kijken maar, ik heb goeie resultaten met dcim of huismerk
    Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ook wel geintreseerd naar. Vorige rondes waren bio van plagron, de alga lijn. Nu mineraal en het gevoel dat alles sneller gaat. Ik voeg ook trichoderma en mychorhizza toe, maar dat heeft maanden nodig wordt gezegd om zich te manifesteren. Ik bewaarde de aarde in blauwe vaten en nu hergebruikt na een jaar in de hoop toch bodemleven en buffer te creeeren. Nu met potgrond aveve 3maand voobemest, geef ik de volle dosis terra grow en bloom mee, overvoeding nog nooit tegengekomen voorlopig. Weet ook niet welke zou passen .potaarde voor kruiden mss? Ook armere bodem gewend..

• Woodiewood
      Woodiewood commented
      Editing a comment
      Heb je kweekverslag gelezen, de groei ging echt heel hard deze ronde! Het verbaasde mij idd wel een beetje dat je geen last hebt van overvoeding. Gaat een mooi eindresultaat zijn.

Ivm bodemleven heb ik al verschillende dingen gelezen, vraag me ook af of het al zo snel zijn werk kan doen. Heb in ieder geval wel fantastische kweekresultaten/verslagen met de sannie's manier gezien.

Ben nu toch wel aan het twijfelen om één keer naar de growshop te rijden, maar dan pak ik wel in een keer 4x50L light mix mee. 8x11L = +/- 100L nodig per ronde, zeker als de aarde wat inzakt na het water geven en bijgevuld wordt. Dan zit ik voorlopig wel even goed voor een paar rondes. (ga ook proberen aarde te hergebruiken, dmv guanokalong complete organics erdoor te mixen na een ronde).

Heb thuis ook nog zaai en stekgrond liggen van aveve, misschien dat ik een vergelijking doe tussen light mix en de zaai en stekgrond.
      Ben van plan 4 soortjes te zetten, 2 planten van elke soort. Ga wel uit zaad kweken dus verschillen tijdens de ronde kunnen dan ook te wijten zijn aan een verschil in fenotype ipv de grond. Moet er nog even over nadenken.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ga ik zeker meevolgen eens je aan verslag begint ! Lijkt me zeer interessant !
Bezig...
X