Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigen mest maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eigen mest maken

    Korting op 420shop
    Mensen van het groene leven,

    Van welke compost ingrediënten zijn jullie overtuigd?

    Ik kan aan mest komen van kippen, geiten, paarden. Dat zit op een hoop gemengd met daarbij stro, hooi en houtsnippers en al het andere wat moeder natuur er nog op gooit.

    Heb in het verleden buiten altijd gewoon de compost in het gat gegooid en wat gemengd met zand en daarin de planten altijd gezet, en dat liep als een tiet. Struiken van bijna 3 hoog 2breed was de standaard. alleen in een pot lijkt me dat minder verstandig omdat de wortels kunnen verbranden mocht de compost “te vers” zijn.

    zat te denken om mss een gedeelte daarvan te pakken en dat gewoon te mengen met potgrond..

    of

    nieuwe compbak aanschaffen en daarin gericht op de plantas afval in gooien… alleen heeft dit niet echt m’n voorkeur omdat ik weet hoe dat in de praktijk gaat als je met meerdere mensen gebruik daarvan maakt🙃

    ik hoor t wel


    #2
    Wel zeer geschikt om potgrond bij hergebruik ook op te waarderen schijnt. Je kan mss beginnen met 20% fzo de eerste keer, lukt het , wat meer de volgende. Mss heb je wel de perfecte combo tss traag en snelwerkende voeding zo ook, wie weet. In mijn mening zijn wietplanten gulzig, en 2maand voorbemeste potgrond kan soms leeg zijn na enkele weken is mijn gevoel. weet niet wat best zou zijn van de drie. En of er verbranding zou kunnen optreden. Succes.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wou in het begin superpotgrond maken met alles van tuincentrum, zoals kali,bloedmeel,enz... nu enkel perliet en
      vermiculiet meer erbij. Deze ronde zelfs dat vergeten. Inderdaad goedkope potgrond en snel naar max dosis, ook overgestapt naar minerale voeding en helft minder bladprobleempjes nu. Maar zonder of anders sta ik zeker voor open.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Was de superpotgrond geen succes dat je terug bent gevallen op enkel perliet en vermiculiet ? Heb nu starters pakket van bio bizz, welke voeding merk gebruik jij? Hoop eigenlijk dat spul zo min mogelijk te gebruiken en dat ze goed gaan op natuurlijke mest

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik had veel perikelen, al was de gehele setup wel anders. Plagron terra gebruik ik. Ook al veel goed gehoord van biobizz.. ik denk dat je voor de groei niks gaat nodig hebben, maar de mest gaat niet voorzien in de bloei, maar ik kan het mishebben ook zeker en vast.
Bezig...
X