Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologische methode nodig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biologische methode nodig.

    Korting op 420shop
    Sannie het voor bekeken met de verkoop van organische toevoegingen om op een biologische manier te kunnen kweken dus op zoek naar een alternatief voor zijn 4 stappen plan nl toevoegen van schimmel- en bacteriëncocktail, Bacto en Mychorriza.
    Buffertabs (die van biotabs.nl bevatten geen kalk?? welke dient om de ph te bufferen) die groeivoeding bevat, bloeivoeding heb ik

    De puur bio manier uit de natuur vind ik te riskant en voor de moment veel te lui voor dus op zoek naar een alternatief.
    Grote dank Slang
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Biobizz!!

    ennuh ken je deze al?
    https://biosolutions.bio
    Zakkie zeeschelpen en je bent voor je leven lang voorzien

    Comment


      #3
      ik kan ook van harte biobizz aanbevelen
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #4
        Volgens mij zijn die schimmels echt overbodig, maar ze zijn wel heel duur

        Comment


          #5
          Voeg je toch wat kalk toe.

          Comment


            #6
            Myco en tricho zijn maar echt werkzaam na een paar maanden zei men altijd hier. Bij hergebruik van potgrond zou ik het wel gebruiken. Biosolutions idd, met hun myco+start , al leveren ze niet meer in belgie, weet niet van nl. Trichoderma en mycorizza zit alleszins in het arsenaal. Wel raar dat ze niet meer toegelaten worden in be.

            Wormenpercolaat voor de groei? Maar biotabs ken ik niks van. Er zijn er maar enkele denk ik. Bloed-beendermeel of hoornmeel allemaal hoog in N , net als kippe-koemest enz...

            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Volgens Lr2 iets van 3/4 maand voor er een fatsoenlijk ondergronds leven is, dat krijg je door op veel plekken een handje grond te pakken en dat door je compost/grond te mengen.

            #7
            Thanks voor het meedenken!
            Biosolutions zag der echt goed uit ja tot wnr idd stond te lezen men stuurt geen schimmels naar hier

            Als ik het goed begrijp kan ik dus gwn (wat ook de bedoeling was) het medium v vorig ronde hergebruiken sinds daar inmiddels nu wel een bodemvoedselweb zal aangemaakt zijn waardoor extra toegevoegde (Mychorriza) schimmels onnodig.
            Sannie raadde steeds aan een 3-5gr dicht bij de wortels maar elders werd dit door hemzelf als onnodig beschreven, wss omdat er dan ondertusen bodemvoedselweb dient aangemaakt.

            Heb er ook nog een ongeopende zak Sannie's Perfect start om dan de verse toplaag mee te verrijken, hier is ook goedverteerde (wormen)compost, percolaat en Bokashi beschikbaar maar vind het (met deze energie prijzen) een te groot risico.

            Nog net genoeg v Sannie zijn tabs voor een ronde en aanvullend organische bac bloeivoeding is makkelijk bijbesteld.
            Ik had nog een pakje bio tabs en blijkt dat ze daar zowat dezelfde stappen als Sannie hanteren dus zal ik vrlpg nog combineren en dan uiteindelijk volledig met biotabs.nl werken.

            Tot wnr ik het beu ben en zelf alles uit de tuin wil gaan toevoegen, waar alles eigenlijk al voorhanden is maar vrees ervoor als inmiddels luie stoner
             
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              Maar met die tabletten hij vertelt niet hoe je die moet toevoegen en waneer. Hij heeft wel tabletten die je er maar eenmalig in hoeft te steken. En die andere spullen dagelijks of wekelijks toevoegen?

              Ik zit ook te denken een proef te doen met 1 plant en daar alleen de gehele cyclus 2 a 3 tabletten in de pot te steken en verder niks.

            • Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              Ik heb net het andere filmpje gezien. Hoe het werkt trouwens. Dit is toch te makkelijk om waar te zijn 😅😅😅

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              @MonkeyMan ben er wel zeker van dat het werkt, de gozer heeft er ook versch medailles mee behaald. Het is idd en net zoals Sannie zen methode makkelijk ja, zeker als je der nog es geen ph of ec geklooi mee hebt. En (voor zover mogelijk uit een busje) bio kweken is gwn onovertroffen qua smaak/geur, beleving.

            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
            Thanks voor het meedenken!
            Biosolutions zag der echt goed uit ja tot wnr idd stond te lezen men stuurt geen schimmels naar hier
            Jullie Belgen kennen wel via bol.com bestellen toch?
            Dacht dat biosolutions een deel van hun verzendingen aan bol.com heeft uitbesteed, misschien dat het via die manier nog kan?

            Comment


              #9
              Biotabs lijn zal het worden, die kerel heeft me overtuigd, zen methode is quasi hetzelfde als Sannie's 4-stappenplan met hergebruik vd potgrond met goede resultaten na research.

              Mengen met Startrex, Orgatrex, dolomiet en lavameel.
              Inwateren met Bactrex en BioTabs derin,
              4 weken later bijvoeden met Mycotrex en ev ngmls Bactrex. Lekker simpel en makkelijk.
              Later ngmls hetzelfde met hergebruikte grond en dan proberen opvlgnd kweekjes wat van men eigen wormencompost en percolatengift met tuinaarde enz. En bokashigeklooi.
              Toch maar al es de boeken erbij nemen

              16% starterspakket korting nu bij greensell, met cadeautje.

              20230113_183424.jpg

              Attached Files
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Lekkergroeien
                Lekkergroeien commented
                Editing a comment
                Ik heb ook nu eerste kweek met biotabs erop zitten. Werkt goed! Het rare is wel dat er echt veel verschillende manieren en doseringen worden geadviseerd in hun filmpjes. Ik zou de compost thee eraan toevoegen in de bloei, ik merkte wat tekorten in kalium en dit was daarna opgelost. De thee is wel even ‘werk’ om te maken maar is naar mijn idee echt een meerwaarde. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!


                Ik ben er alleen nog steeds niet helemaal uit of je nou calmag genoeg hebt met deze voeding.

              • Lekkergroeien
                Lekkergroeien commented
                Editing a comment
                Hoeveel doomiet en lavameel voeg jij toe als ik vragen mag en waarom?

              #10
              Goeie vraag, de kerel adviseert 50gr dolomiet per 10L potgrond omdat de tabs geen kalk bevatten en het dolomiet zorgt voor een ph buffer en voorkomen v bodemuitputting bij hergebruik vd aarde, net zoals kalk dat doet.
              Ook vaneens geen geklooi met cal/mag flesjes.

              Lavameel- en grind gebruikte ik vroeger wat teveel die (na hergebruik) almaar meer vrij kwam en sterker werd kreeg ik de indruk of wil het toch uitsluiten. 1 of 2 handjes per 35 L zal ik nu toevoegen en omdat dit samen met guano en wormencompost of percolaat voor een synergetische werking zorgt.

              Dat laatste is ipv hun compostthee Lekkergroeien.​
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ik weet wat lavameel doet en vrijmaakt, daarom wil ik er maar al te graag ervan in het grondmengsel pleuren maar enkel zien dat het weer niet teveel wordt met de bedoeling voor hergebruik maar een snuif lavameel en 50gr kalk zal wel geen overmaat zijn.

              • Lekkergroeien
                Lekkergroeien commented
                Editing a comment
                Ik probeer ook gewoon de combi van de twee, zal best goed komen.

                Dat biotabs blijft een onduidelijk verhaal voor de echte autist als ik.. filmpje 1: combineer nooit de compost thee met de pk booster maar gebruik ze om de week om en om, filmpje 2: maak de compost thee beter door pk booster toe te voegen 😆

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Wss is de booster (voeding) voor het bodemleven (compost) en zijn beiden te sterk om samen te geven. Het moeilijkste aan bio kweken is wel inhouden v toevoegingen

              #11
              Door aanhoudend fysiek trubles toch maar afwachten de start en wat het kweekje zal brengen dan nog maar es effe lekker suf inlezen,

              20230318_145101.jpg

              Ervaren rotten?, van Sannie zen methode scheen er niet veel goeds aan omdat het ook kon opgelost worden met compost en tuinaarde had ik begrepen. Wel lekker makkelijk wat dan de groeivoeding betreft het werken met de Tabs. Schimmels zijn dan ook belangrijk voor wortelaanmaak hoewel sommigen beweren onnodig en te lang er over doet tenzij bij hergebruik.
              maar dan kwestie de verhoudingen is het effe wat anders en op deze manier wel minder geklooi als men de stappen respecteerd en mss wordt de bioTab lijn wat meer geapprecieerd?
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Captain fantasy
                Captain fantasy commented
                Editing a comment
                Ik ben echt super tevreden met biotabs. Gewoon water geven en klaar! Meer tijd om zinnige dingen te doen. Zo boeiend is het niet om elke dag mest en additieven te mengen met water, PH en EC te meten, alles ondersmossen en afwasgedoe. Go biotabs ! 🐣

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Dan ook samen met alle toevoegsels vd klassieke manier Captain of de just add water strategy ?
                Dat alleen al ja is het waard maar de geur en smaak zouden ook gewoon nog es uitnemend lekker moeten zijn, de high zelfs anders dan mineraal maar dan moet je wss bio bio gaan want alles uit een potje kan niet echt ten volle bio genoemd worden, organisch wel.

                Uit Een hoop leven van Roelke: Grond, humus en compost : 'En toen daalde de mestkever af in de vette drek. "Hier is het lekker", zei hij.' Erg nice boekje de echte basics en zeker ook Het bodemvoedselweb van Jeff Lowenfels en Biodynamisch tuinieren van Monty Waldin. Echt pareltjes als je niet goed weet waar starten op ev. eigen houtje of de kennis erachter.

              • Captain fantasy
                Captain fantasy commented
                Editing a comment
                Awel Rietslang , voor mij is de just add water manier echt perfect om wiet te kweken in m'n kleine kweekkastjes. Geen gedoe, geen troep. Een echt levende bodem binnen in m'n huis lijkt me meer gedoe en meer troep. Uiteraard kan ik me vergissen, en ik ga zeker eens kijken naar de boektitels die je vermeld, maar eerlijk gezegd ben ik simpelweg dolblij met de biotabs producten en de resultaten die ik er mee haal. Uiteraard kost het geld, en uiteraard kan je dezelfde bestanddelen elders goedkoper vinden, maar waarom zou ik? Het werkt, het is proper en gemakkelijk, en money is no issue.

                Qua smaak weet ik het eigenlijk niet goed omdat ik volledig gestopt ben met roken sind een half jaar en enkel nog vape. Ik vind het fantastisch lekker en ik word er schijtestoned van, maar ja... Het is dan ook pure wiet zonder tabak. Uiteraard is dat lekkerder dan een sigaret met wiet roken... Ik denk dat fatsoenlijk curen meer doet voor de smaak dan het bemestingsproces. Vroeger kweekte ik mineraal en dat vond ik ook heel erg lekker

                Ik had indertijd ook het kennismakingspakket gekocht en daar mee begonnen. In de bloei heb ik dan nog de bio pk van biotabs bijgekocht. Gaat als een tiet, zoals jullie Nederlanders wel eens durven uitkramen.
            Bezig...
            X