Re: voeding maken
ja maar wel de oplossing verdunnen.
Grtz.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
voeding maken
Collapse
X
-
Werkt ook heel goed als blad voeding pantera.
Grtz.
Leave a comment:
-
ja alleen brandnetel geeft een stikstof boost is niet gek in je groei.
Grtz.
Leave a comment:
-
moet je nu alles bij elkaar doen of kan je ook gewoon alleen van brandnetel gebruiken?
Leave a comment:
-
goede topic man
ik ga meteen aan de slag, maar wat is gesteentemeel? en waar haal ik het?
Leave a comment:
-
Normaal spreekt men van een 'brandnetel aftrekse' of extract na zowat 24 uur weken. Als je het mengsel langer laat trekken, treedt er gisting op en spreekt men van 'brandnetel gier'. De vloeistof gaat dan stinken. In tegenstelling tot de gier hoeft het aftreksel niet te gisten. De werkzaamheid berust op de brandende stoffen uit de brandnetels. De werkzame stof (Mierezuur) is een sterk breedwerkend gif maar is vluchtig en snel afbreekbaar. Binnen 24 uur na bereiding is er geen mierzuur meer aanwezig in het aftreksel.
Brandnetelgier is een gegist aftreksel van brandnetelbladeren en -stengels dat nuttig is in de biologische tuin. Het bevat stikstof en mineralen en bevordert het bodemleven en stimuleert de groei van de planten. Een ongegist aftreksel van brandnetels kan bladluizen en andere zuigende, schadelijke dieren verdrijven.
Om brandnetelgier te maken doet u 1 kilo niet-bloeiende brandnetels bij 10 liter water in een open vat. Dit moet tweemaal daags worden omgeroerd. Het mengsel zal beginnen te gisten (om de gisting te versnellen, kan ook wat suiker worden toegevoegd). Het goedje zal gaan stinken. Bij het besproeien of begieten van de tuin moet het mengsel 1 op 10 verdund worden. Door het gisten van de brandnetels krijgt het goedje al gauw een vieze geur. Wat gesteentemeel bind de gierstank en vermindert de geur.
Een andere manier is het koken van een goeie bos brandnetels gedurende een twintigtal minuten. Bij het sproeien moet je het nog eens vijf keer verdunnen.
Heermoes-knoflook-brandnetel-aftreksels-makenLast edited by Jointjedraaien; 10 June 2010, 03:01.
Leave a comment:
-
oke dan ffe een vraagje over het brandnetelaftreksen wand die mensenpoep lijkt me niks sry
ik had een aantal flessen staan maar hoelang is die troep houdbaar als je het niet in de ijskast doet want het stinkt als de tyfus echt neit normaal maar schijnt nog wel te werken op de babies.
ik wacht op een reactie
Leave a comment:
-
MENSENMEST IS GEEN NIEUW IDEE. Boeren in het oude China gebruikten voor het bemesten van hun land het liefst menselijke uitwerpselen. Zij bouwden naast belangrijke reisroutes speciale hokjes waar reizigers hun behoefte konden doen. De menselijk uitwerpselen waren zo gewild, dat de boeren zelfs speciale 'reclameborden' langs de weg plaatsten om de reizigers attent te maken op het enorme comfort van hun toiletten. Poep was in China veel geld waard. World Watch (januari/februari 1998) bericht, dat de Shanghai in 1908 het recht om alle menselijke fecaliƫn te verzamelen, verkocht voor een bedrag van 70.000 gulden - in die tijd een fortuin.
Waarom kan er wel mest van koeien en varkens gebruikt worden voor de landbouw, en geen mensenmest? Niemand heeft zin om zijn eigen wc-pot leeg te gooien in de tuin. Maar eigenlijk is het zonde dat al die meststoffen verdwijnen. Volgens het bureau DESA, dat adviseert over duurzaam gebruik van ontlasting, gaat dat veranderen. Samen met de Wageningen universiteit bedachten ze een systeem om mest uit huishoudelijk afvalwater te halen.Last edited by monty; 15 May 2010, 11:36.
Leave a comment:
-
Ja dat wil ik eigenlijk ook even weten.Oorspronkelijk geplaatst door ayhan View Posten hoeveel moet je daar dan van gebruiken en hoe vaak
ik heb dan strax wel liters voeding maar hoeveel daarvan ga/moet ik gebruiken?
we wachten af op een reactie
als ''ayhan'' na 1 jaar en 6 dagen nog onder ons is.
Leave a comment:
-
en hoeveel moet je daar dan van gebruiken en hoe vaak
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ashdraje mag ze ook voorkauwen :p als maar klein is..
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...etels_eten.xml
ZOT! geef mij maar 3 meter joint!
Leave a comment:
-
je mag ze ook voorkauwen :p als maar klein is..
Leave a comment:

Leave a comment: