Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

na lang en veel geschreeuw om bio is het er

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

    Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
    Hey Tuinvod,

    Je begint een geloof, en niemand komt kijken. Da's pas echt triest.
    HJM
    Wat bedoel je daarmee heilige jan mongool.


    Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
    Nou nou telleurgesteld dat ik eerst mijn voeding op wil maken ipv weg gooien?


    Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment


      #17
      Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

      Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
      HJM
      Wat bedoel je daarmee heilige jan mongool.






      Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
      Ik bedoel niemand int bijzonder, of heb je last van slakken virus?.Hoe is die eigenlijk, en met je plantje, s?
      Hou ze groen.
      Tuinbroek

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

      Comment


        #18
        Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

        Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
        Hey Tuinvod,

        Je begint een geloof, en niemand komt kijken. Da's pas echt triest.
        ik heb zulke stumpers als jou niet nodig ik kweek bio, jij niet.Jij bent net een schaap elkaar maar na blaaaaaaten.



        Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

        Comment


          #19
          Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

          Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
          hey tuinbroek...

          ik sta er wel voor open dat ook de negatieve kant van bio word blootgesteld, en niet alleen het positieve.
          de mensen verdienen een zoon eerlijk mogelijk topic boordevoll info.
          dus ook de negatieve kant ervan.

          gr staff
          Ja daar heb je wel gelijk aan maar ik zelf
          heb nog geen negatieve dingen gehad, alleen dat het wat meer kost en je geen garanties hebt, wat je met ph+en ph-
          wel hebt.Je moet met de biokweek wat beter je planten lezen, en met ph+ of- als je dat goed doet dan weet je dat er minder mis kan gaan.
          Gr tuinbroek



          Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

          Comment


            #20
            Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

            Ben je nou met jezelf in discussie?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

              Iemand die in zichzelf staat te lullen en anderen afzeikt probeert volgelingen te krijgen.
              Doet me denken aan Lou de Palingboer.

              Stumpert
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #22
                Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                Last edited by Bombadil; 25 January 2014, 00:30.
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                Comment


                  #23
                  Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                  Zo hoop dat de storm nu een beetje is geluwd.
                  Dit forum is niet voor rotzooi te spuien, waar ik mezelf ook schuldig aan heb gemaakt.
                  Ik ben ook kerel genoeg om dit toe te geven.
                  Laten we met frisse moed dit deel van het forum gebruiken waar het voor staat bio, binnen kort zal ik ook weer een nieuwe kweek doen met een gesponsorde bio voeding.
                  Ik was normaal al begonnen maar waarschijnlijk zit er asbest in deze huizen en dat moet ik afwachten.Ik hoop dat dit een leerzame hoek word.Zou het mischien een goed idee zijn om alle negatieve shit van het begin te wissen? Want dat hoort hier niet.Ik wil dat desnoods wel vragen.Ik hoop dat het leerzaam word
                  Gr Tuinbroek:eek:

                  Comment


                    #24
                    Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                    Laat je hier iets weten als je verslag van start gaat?

                    Comment


                      #25
                      Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                      Ik vind dit subforum pas net en cool! Bio sprak mij ook wel aan. Dus kocht ik plagron alga starpakketje. .. Achteraf denk ik dat bio ook wel een beetje een hype is, niet zozeer omdat het een vluchtige behoefte is. Maar wel degelijk een behoefte waarop ingespeelt wordt door de markt. Wat logisch is verder hoor..

                      Denk alleen dat bio meer omvat dan alleen een bioproduct gebruiken en je ph niet meten. Om te beginnen is die ph en ec al gemeten toen ze t product maakten: ze moeten immers toch weten hoeveel ml/L ze op de verpakking moeten zetten (denk ik).

                      Desondanks weet ik er verder ook geen klote van maar heeft t wel degelijk zeker mijn interesse en voorkeur.

                      Succes!
                      Last edited by dr00p; 11 April 2014, 19:23.
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment


                        #26
                        Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                        Bij biokweek is de ph toch even belangrijk als bij niet bio? Als de ph van het kraantjeswater rond 8.0 ligt (wat in sommige gemeenten het geval is) zal het water gemengd met biovoeding ook niet de correcte ph hebben voor de dames. Dit zal dan sowieso problemen veroorzaken (bv rode stengels/stam - dacht dat dit door het stilvallen van het transport van fosfor veroorzaakt wordt - wat op zich weer veroorzaakt wordt door een slechte ph)

                        Comment


                          #27
                          Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                          Hmmm... dat kan mn rode stengels en vergeling verklaren. Ik kweek bio (plagron alga). De eerste maand deed ik mn water afzuren. Alles ging goed, maar toen leesde is ergens dat je betere resultaten behaalde zonder af te zuren.. dus ik dacht doen we! Lekker makkelijk.
                          Nu heb ik wat vergeling, en wat rode stengels (niet zo super veel, maar ze zijn er toch). Ik dacht dat ik te weinig voeding gaf.. maar blijkbaar toch niet. Ik zal mn ph meter gaan kalibreren en terug afzuren zien of het betert.. thx Jblaze!

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                          -

                          Comment


                            #28
                            Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                            Nou ik ben weer bezig met bio het is een voedingslijn die nog niet puur voor de weed word gebruikt.
                            Echt top spul zelfs plantstres gaat het tegen

                            Comment


                              #29
                              Re: na lang en veel geschreeuw om bio is het er

                              @ Levi: no problemo!
                              heb steeds bio gekweekt met de producten van biobizz. Volgens biobizz is het niet nodig af te zuren omdat de biovoeding de ph regelt, maar ik had altijd last van rode stengels/stammen. In de growshop hebben ze me 2 x afgeraden af te zuren in combinatie met biovoeding (volgens mij zijn er niet al te veel goede growshops meer die weten waar ze het over hebben, het is hun soms al te veel om de tijd te nemen om een simpele vraag te beantwoorden maar onze zuurverdiende euro's nemen ze maar al te graag aan) dus ging ik gewoon door maar altijd weer die rode stengels .
                              Bij men huidig kweekje dan toch maar besloten om het eens te proberen (na advies dat ik eerder had gekregen via dit forum, propz @ RollUp!), dus ph metertje aangeschaft samen met een flesje bio nova citric acid, heb er sindsdien geen last meer van (op enkele stengeltjes misschien een heel lichte verkleuring, maar niet te vergelijken met voorheen). Ben benieuwd welk effect dit zal hebben op de uiteindelijke opbrengst

                              Comment

                              Bezig...
                              X