Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deel hier je ervaring met silicium producten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Deel hier je ervaring met silicium producten

    Korting op 420shop
    Hai,

    Heeft iemand al met bac silica power gekweekt? Ik kan er niets terug vinden. Het zal leuk zijn als iemand daar een verslagje van heeft.

    volgens mij is bac silica power de tegen hanger van Gen200. Er zit dus ook silicium in.

    Groeten.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    #2
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

      Goed gevonden. Dit is natuurlijk in essentie gewoon hetzelfde spul. BAC noemt het mono-siliciumzuur, maar dat is hetzelfde als ortho-siliciumzuur. Direct goed opneembaar voor de plant dus.

      Je hebt het ook in drinkbare vorm voor mensen:
      http://www.drogist.nu/products/displ...cium-vloeibaar

      :edit: Ook voor paarden:
      http://www.silicahorse.nl/?page_id=691
      Last edited by Wietefras; 27 December 2013, 15:11.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

        Ben ook erg benieuwd naar resultaten met deze bio B.A.C.! Zou een leuke toevoeging aan mijn B.A.C. spulletjes zijn...

        Grtz
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #5
          Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

          El plantos, ik gebruik het spul mijn hele kweekje door al doe 2 ml op 10l voeding dagelijks, ze blijven mooi groen
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #6
            Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

            Okay dan Nik, dat is mooi maar heb je het getest met en zonder om het verschil te zien?
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #7
              Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

              Neen dat heb ik niet morgen zonder zorgen anders had ik daar wel een topic over begonnen of een link gezet naar mijn verslag of wat dan ook...

              Ik zeg enkel dat ik de indruk heb en daarom probeer ik het ook voort.
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #8
                Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                Ja, dat is altijd het lastige met die dingen. Het zou de plant ook beter bestand maken tegen insecten en schimmel. Dan moet je toch wel flink wat planten groeien om echt het verschil te zien. Ik ga binnenkort denk ik ook eens wat testen, maar dat kan toch nooit met aantallen die groot genoeg zijn om er echts iets over te zeggen lijkt me.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                  Ja ik snap het. Ik twijfel zelf tussen gen200 en dat van B.A.C. maar ik denk toch dat ik dan voor gen200 ga. Ik hoorde ook dat van ecostyle vital ook siliicum in zit en dat is weer een stuk goedkoper. Ja het blijft lastig om een keuze te maken. Maar wat ik al zei ik ga dan denk ik toch voor gen200. Ik zag op de topic van Stafford dat ie juist ook geen toprot kreeg terwijl de planten met toppen flink nat zijn geworden door de regen, dat vind ik toch wel bijzonder.
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    #10
                    Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                    Moet je eens opzoeken wat silicium doet bij patten en rijst en dergelijke, heel veel onderzoek over en testen!

                    Je moet maar eens lezen want ik kan nu geen links doorsturen .
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #11
                      Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                      Ja, dat is de truc, degene met de meeste (en liefst wilde) claims krijgt toch de verkopen. Terwijl er in die BAC fles toch geheid hetzelfde spul zit voor de helft van de prijs. Misschien minus wat extra sporen die toch al in de rest van de voeding zit.

                      Die bestendigheid tegen schimmels (toprot) is waar dat silicium mee zou helpen ongeacht waar het oorspronkelijk uit vandaan komt.

                      Je kunt ook een beetje lavameel door de grond mengen of talkpoeder. Lavameel zit ook silicium in de vorm van kiezelzuur in (lekenterm voor siliciumzuur) en talkpoeder is gemaakt van magnesium silicaat. Of zoals HJM doet met kaliwaterglas. Dat moet nog wel omgezet worden voor gebruik door de plant, maar daar heeft die plant dan blijkbaar toch ook de tijd voor.

                      Ik vond dit wel een verhelderend verhaal (al is het wellicht wat overdreven):
                      http://www.nutri-tech.com.au/blog/20...-of-chemicals/

                      kaliwaterglas = potassium silicate
                      talkpoeder = magnesium silicate

                      Of een Nederlandstalig verhaaltje over lavameel:
                      http://www.vtvnaarden.nl/map/nieuwsb...2013/feb/6.htm

                      Zat nog even te zoeken, maar zo'n beetje elke voeding leverancier heeft wel een silicium additief:
                      Aptus - Regulator (kiezelzuur) 60 euro per 250ml
                      GHE - Urtica (silicium uit brandnetels=organisch) 12 euro per 500ml
                      GHE - Mineral Magic (siliciumdioxide wordt siliciumzuur bij oplosen in water) 14 euro per kilo
                      Advanced Nutrients - Rhino Skin (kaliwaterglas) 28 euro per 500ml
                      Growth Technology (van Clonex) - Liquid Silicon (kaliwaterglas) 6,50 per 250ml
                      Canna - COGr Buffering Agent 9 euro per liter
                      Gro Tek - Pro Silicate (kaliwaterglas) 8 euro per liter
                      Metrop Hydroponics Silicium meststof (under construction?)

                      Ook al staat het er soms niet expliciet op, vaak hebben ze ook "boosters" waar plantextracten in zitten met silicium erin. BioNova spraymix bijvoorbeeld.
                      Last edited by Wietefras; 30 December 2013, 22:29.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                        Heel mooi wietefras. Daar leer ik weer van!!

                        Kijk ik ik heb toevallig, nou niet echt natuurlijk, een silicium wafer in mijn bezit. Een silicum wafer is een ronde schijf waar chips van word gemaakt. Nee geen chips om op te eten hoor, maar electronica chips. Deze wafer is van 99 % silicium gemaakt. Je snapt het vast al dat deze jongen natuurlijk is daarmee iets wilt doen, alleen is het probleem en ik zal niet weten hoe je dit van vaste stof naar vloeibaar kan maken.

                        Dus als jij of iemand een idee heeft om het vloeibaar te maken, hoor ik het GRAAG!!
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          #13
                          Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                          Will it blend?
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment


                            #14
                            Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                            Als je makkelijk en goedkoop aan silicium wilt komen dan kun je een zak zand halen. Of wat gebroken glas. Alleen snap je het probleem inderdaad al, dat spul lost, net als die silicium wafer, niet op in water. Zou ook niet zo weten hoe je dat wel voor elkaar krijgt. Laten oxideren tot sliciumdioxide lijkt me en dat oplossen in water. Dan vervolgens nog even zorgen dat je alleen mono/ortho-siliciumzuur over houdt

                            Lijkt me ook zonde om zo'n wafer daarvoor te gebruiken? Zak basalt/lavameel, talkpoeder, fles kaliwaterglas of zelfs een fles mono/ortho-silicium zuur is toch niet zo duur?

                            Als je heermoes of brandnetel in de tuin hebt kun je daar thee van trekken. Net zoals in BioNova SprayMix of GHE Urtica zit. Heb je gratis biologisch siliciumzuur

                            Al moet je dan wel op letten voor zware metalen die opgenomen zijn door dat onkruid die je dan dus weer in het voer voor je eigen planten stopt, maar dat is sowieso altijd het gevaar van biologisch kweken. Zo lang je niet op een industrieel terrein woont zal ook het wel weer meevallen

                            Zag hier een recept:
                            Paardestaartthee (Equisetum arvense). Wordt ook wel heermoes of heremoes genoemd.
                            RECEPT; Het kruid drogen en opslaan.
                            Het gedroogde kruid wordt in een verhouding van 20 gram op 1 liter water gekookt gedurende minstens een half uur.
                            Daarna laten trekken (liefst wel 2 dagen).
                            Dit aftreksel verdunnen tot 1 : 4 of sterker.
                            Last edited by Wietefras; 31 December 2013, 09:51.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

                              Maar ik bedenk me nog dat ik nog een vraag voor je hebt wietefras! In gen200 en al die andere middelen die je zo mooi op hebt geschreven. Wat zijn eigenlijk de verhoudingen van silicium.? Ik denk zelf dat het wel uitmaakt als er bv 10% in zit of bv 80%?
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment

                              Bezig...
                              X