Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aptus voeding: Bodem Leven? afzuren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aptus voeding: Bodem Leven? afzuren?

    Korting op 420shop
    Eloa,

    Ik zit met een vriend in een discussie over Aptus,

    Zijn voeding arsenaal bestaat uit
    -Aptus startbooster
    -Aptus topboobster
    -Aptus Super PK
    -Aptus Enzym +
    -Aptus all in one

    Dit op Gold Label Special mix aarde. (Deze aarde bevat uit zichzelf geen bodemleven)

    Volgens hem is de Aptus voeding Biologisch en zou bodemleven toevoegen . toch zou hij hierbij willen afzuren naar PH 6


    Nu wil ik best geloven dat het allemaal organische voeding is en dat er bij sommige producten zoals de startbooster wel micro organismes bijgevoegd zitten maar ik blijf er een hard hoofd in houden dat dit genoeg is voor een compleet bodemleven. (maar mijn kennis betreft voeding is ook maar minimaal)
    Waarbij we weer bij de volgende vraag aan komen, Moet er afgezuurt worden?
    Mocht er wel bodem leven in zitten zou afzuren weer niet nodig zijn omdat de aminozuren in samenwerking met het bodemleven voor een stabiele PH zouden zorgen.
    Maar

    En mocht Aptus biologisch zijn hoeft er toch niet gemeten te worden met E.C. meter?

    Hoe zit het nu met dit product?
    Of is het op verschillende manieren te gebruiken? (als 100% biologisch als er een substraat is met bodemleven en/of de manier waarop je met minerale voeding omgaat (dus e.c. meten etc. afzuren etc.)

    Thx.
    Last edited by DenSchimmige; 4 July 2014, 15:36.
    If life keeps putting you down, You better stay high

    #2
    Re: Aptus voeding: Bodem Leven? afzuren?

    Als je biologisch kweekt met biologische voeding op aarde, dan moet je niet aanzuren.
    Ga je wel aanzuren dan is de kans groot dat je je je bodemleven naar de knoppen helpt.
    Je bodemleven zou zelf in staat moeten zijn om op een biologische manier de juiste ph-waarde te kunnen bereiken.

    En ja het is aanzuren en geen afzuren wat bijna iedereen schrijft, je voegt zuur toe aan je water, dus maak je het zuurder, dus zuur je het aan.

    Met biologische voeding meet je geen ec, je voeding werkt op een andere manier als mineraal.
    Biologisch kweken is vooruitzien, je voeding moet door het bodemleven nog omgezet worden in bruikbare voedingsstoffen voor de plant, dus je geeft nu voeding en over 1-3 weken is het pas beschikbaar voor de plant.

    Bij biologisch kweken is het verstandig een zo groot mogelijke pot te nemen, hoe meer medium hoe beter je bodemleven zal zijn. Hoe meer bodemleven hoe beter en sneller de voeding omgezet kan worden naar opneembare voeding voor de plant.
    Een 25L pot is eigenlijk wel het minimale wat je kan gebruiken, het liefst groter.

    Aptus heb ik geen ervaring mee.

    Comment


      #3
      Re: Aptus voeding: Bodem Leven? afzuren?

      Ik kom nog is terug als ik nuchter ben.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Aptus bestaat uit organisch en anorganisch zoals bij bio nova
      Ik heb zelf geen ervaring met aptus, maar ik heb wel een voeding schema van aptus.
      Daar word op gezegd om te ph toch te stellen op 5,8. en de ec waarde te meten(kan ook de ec waarde van basis voeding zijn)
      Mijn laatste kweek was met biobizz volledig organisch en hier bij heb ik de de ph waarde nooit gewijzigd. en tijdens de bloei heb ik de ph van de potgrond gemeten met een soil ph meter.
      En de ph waarde was tussen de 5.7 en 6.2 wat niet slecht is.

      @ Bosrand bij mijn volgende kweek ga ik 1 plant in een pot van 25l zetten om het verschil tegen over 12l te zien.

      Goodhigh

      WW on my mind

      Comment


        #4
        Re: Aptus voeding: Bodem Leven? afzuren?

        ik kweek met de aptus pro lijn.
        ook mijn schema geeft aan om aftezuren.

        het is ind voldoende voor een heel bodemleven.

        biologisch zonder afzuren is alleen bedoeld voor bio grond en bio voeding.

        maar gold label is geen bio grond,en ook al gebruik je bio voeding,
        moet je nog afzuren ook met aptus en plagron en zelfs bio nova.

        gr staff

        Comment


          #5
          Re: Aptus voeding: Bodem Leven? afzuren?

          Hoe bevalt Aptus jouw tot nu toe.
          ik sta op het punt over te stappen

          Ik heb een 600 w Philips,
          en 9 planten, nu met Gold en green sensation gewerkt maar niet het beste resultaat.

          heb je tips??

          Comment

          Bezig...
          X